Forbes Israel Logo

הכירו את הצעיר מאחורי החברה הישראלית שכובשת את הקמפוסים בארה”ב

"ניסיתי כמה פעמים להתחיל ללמוד באוניברסיטה. לא הצלחתי להתמיד ולא יצא לי תואר מהסיפור". למילים אלו אחראי אודי אוסטר, מייסד שותף של חברת המסחר המקוון טפינגו (Tapingo), אך נראה שאין לו מה לדאוג, כמי ששותף לאחת ההצלחות הישראליות המסקרנות של השנים האחרונות, שכבר הספיקה לגייס 65 מיליון דולר בהובלת כרמל ונצ'רס ו־Khosla Ventures האמריקאית.

לרשימת Under30 2017

"הקונספט המרכזי שלנו הוא לתקוף את הפעולות שאנשים עושים באופן יומיומי וגוזלות הכי הרבה זמן, כמו להמתין להזמנת קפה בבוקר", מסביר אוסטר. טפינגו, שהוקמה ב־2012, עושה זאת באמצעות מערכת שמאפשרת לסטודנטים בארה"ב להזמין מזון ושתייה בטייק־אווי דרך אפליקציה ולקבל אותם בנקודת איסוף שנמצאת בתוך הקמפוס. השירות, שהפך להצלחה גדולה, נמצא כיום בלמעלה מ־50 מהקולג'ים המובילים בארה"ב. "זה כל כך נפוץ בקמפוסים, עד שיש יותר הזמנות בטפינגו מאשר הזמנות רגילות, שמצריכות לחכות בתור", מציין אוסטר.

כאשר עבדו בחברה על בניית מערכת שליחים, גילו שאותם צעירים שעובדים בערב כשליחים בדומינוס פיצה, למשל, הם גם הסטודנטים שמשתמשים בטפינגו במהלך היום בקמפוסים – כוח אדם מושלם. כך זכתה טפינגו לכינוי "האובר של הקמפוסים״, כשכל סטודנט יכול להציע את עצמו כשליח. "הם יכולים לעבוד מתי שנוח להם ובעצם מכסים את עלות המזון שהם רוכשים באמצעות עבודה כשליחים בטפינגו", מסביר אוסטר.

Tapingo זכתה לכינוי "האובר של הקמפוסים". אוסטר | צילום: Tapingo

כ־20 מיליון סטודנטים מרכיבים את השוק האמריקאי התחרותי והצפוף שבו טפינגו פועלת. "מתוכם, אם מתחשבים רק באוכל ורק בקמפוסים, ההזדמנות היא בשווי מיליארד דולר, אבל אנחנו מכוונים להרבה מעבר לזה", אומר אוסטר. אם השלב הראשון היה פיתוח האפליקציה והשלב השני היה בניית רשת לוגיסטית שתאפשר משלוחים, השלבים הבאים כבר מכוונים לתחומים נוספים מעבר לתחום המזון וליציאה מתוך הקולג'ים.

אוסטר גדל ברעות, במשפחה בת שמונה ילדים, שלושה מהם בוגרי תוכנית תלפיות היוקרתית. הוא עצמו שירת ביחידת 8200 של חיל המודיעין, שם הכיר את שותפו, דניאל אלמוג, המשמש כמנכ"ל טפינגו. "היינו יחד במלחמת לבנון השנייה, חווינו עבודות משותפות ולמדנו שאחד הדברים הכי חשובים בבחירת בן או בת זוג לחברה שמקימים הוא יכולת עבודה במצבי לחץ. אין לי ספק, שהעבודה ביחד עזרה לנו".

בתחילת דרכה ניסתה טפינגו לפעול בשוק הישראלי, אך ללא הצלחה רבה. יחד עם זאת, כ־20 מתוך 85 עובדי החברה מועסקים בארץ (השאר בסן פרנסיסקו), ואוסטר לא פוסל ניסיון נוסף. "באופן אישי, אני מאוד מתגעגע", הוא אומר ממקום מושבו בעמק הסיליקון. "כרגע יש לנו עוד לא מעט לעשות ולהשקיע בארה"ב, אבל אני מקווה שנוכל להשיק גם בישראל". בינתיים, מגששת החברה את דרכה לשכנה קנדה, שם היא כבר פועלת בכמה קמפוסים.

"זו חברה טכנולוגית עם הרבה אינטראקציה. בשנה האחרונה חתמנו עסקאות ענק עם החברות שמנהלות בסופו של דבר את הקמפוסים בארה"ב. האתגר הוא לעמוד בקצב, גם ברמת המוצר והטכנולוגיה וגם ברמת התרבות הארגונית – איך לתמוך בגדילה עם כוח אדם מינימלי", מסכם אוסטר.

הכתבה מופיעה בגיליון פברואר של מגזין פורבס ישראל

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן