Forbes Israel Logo

"הבנקאות במשבר, כל בנק מקים לעצמו היום חברת פינטק": רפאל אוזן על עולם הולך ומשתנה

זה לא סוד שהישראלים בולטים בתעשיית הסייבר ואבטחת המידע העולמית, ההולכת וצוברת תאוצה ככל שמהפכת הדיגיטציה מתקדמת. רפאל אוזן (28) מצליח לבלוט בין הבולטים, כשהוא מוביל את אחת החברות המדוברות בשנים האחרונות, BillGuard, שממוקמת על התפר שבין תחום הסייבר ותחום הפינטק הצומח (טכנולוגיות פיננסיות).

בגיל 13 החל אוזן לקדד באופן מקצועי, ושלוש שנים לאחר מכן עלה לארץ מצרפת. הוא התגייס ליחידת המודיעין היוקרתית 8200 , ובמהלך שירותו הוכרז על ידי נשיא המדינה כמדען הצעיר המוביל. מיד לאחר שהחזיר את המדים, הגשים את חלום היזמות שלו וייסד ב־2010 יחד עם ירון סמיד את BillGuard, "האנטי וירוס לחשבונות" הראשון בעולם.

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

– לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645

לאחרונה נמכרה החברה ל-Prosper Marketplace האמריקאית. מעבר להגדלת צוות העובדים, אומר אוזן, כעת יתאפשר לחברה לקדם יכולות חדשות, עם תקציבי פיתוח, שיווק ובניית מוצר שעומדים על מאות מיליוני דולרים. "יש לנו דאטה עצום", הוא מסביר. "עבור כל משתמש יש לנו פרטי חשבון הבנק, כרטיסי אשראי, לוקיישן, המשכורת שלו – איך הוא מתנהג. יש הרבה דברים שאפשר לעשות עם זה. מה שמעניין זה שרוב המשתמשים שלנו הם בני 35־25 , הדור החדש שהופך להיות כוח כלכלי. זה עולם חדש, והכלים הקיימים כבר לא טובים עבורם".

כלומר הבנקים?
"הבנקאות כבר נמצאת במשבר רציני. כל בנק מקים לעצמו היום חברת פינטק, ובודק מה הוא הולך לעשות כדי להחליף את המודלים הישנים. יש מקום לשינוי מאוד משמעותי בעולם הצרכנות הפיננסית. פעם בנק היה הכל – היה בניין שיושב במרכז העיר, כי שם היו שמים את הכסף. במקום זאת, היום הפקטור המשמעותי הוא נוחות – הרגולציות משתנות כדי להתאים את הבנקים לפעול בצורה יותר יעילה, בדיוק מה שקורה עם אובר או Airbnb . אז כן, זה הולך להשתנות משמעותית".

כמו כן, מסביר אוזן, "הדור החדש שנכנס, אותם בני דור המילניום שהולכים להפוך לפעילים יותר בשנים האלו, באים עם ציפיות אחרות – הכל מהיר, נמצא בכיס שלהם. הם רוצים להבין, לשלוט, יש להם הרבה יותר כוח, אבל לבנקאות קשה להתאים את עצמה לזה, כי יש המון רגולציות".

רפאל אוזן

נוסף ל-BillGuard, אוזן הוא מייסד שותף של פרויקט Israel Tech Challenge, המאפשר לכישרונות הייטק להצטרף לאקוסיסטם הטכנולוגי בארץ. "המטרה שלו היא לאפשר לישראל לשמש כמקפצה לטאלנטים בתחום הטכנולוגיה", הוא מסביר. "כל החיים התעסקתי במחשבים, ראיתי שישראל היא סטארט-אפ בפני עצמו, ולכן עליתי לארץ מצרפת בפרויקט נעל"ה. כשהייתי בצבא, שמעתי על משהו שמאוד הפתיע אותי – שאין מספיק טאלנטים כדי לעסוק במה שאנחנו רוצים, ובמקביל פגשתי הרבה אנשים שמתעניינים בישראלים", מספר אוזן.

הכתבה המלאה בגיליון פברואר של מגזין פורבס ישראל

לדירוג המלא: 30Under30

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן