כ"ג בניסן ה'תשע"ד   |   23 באפריל 2014   |   יום רביעי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
האם, למה, איך: השאלות שמעלה "האח התאום" אשר גילתה נאס"א לכדור הארץ
21/04/2014 | אלכס נאפ
הסכנה שבצלחת: "האוכל המעובד יוצר מגפות שלא היו כאן קודם"
22/04/2014 | מרב ברלב
הכניסה מותרת רק לבעלי הבתים ולאורחיהם: הכירו את "שכונת המיליארדרים" של הוואי
20/04/2014 | ארין קרלייל
  המיוחדים  < ראשי

קניתם משקפי ריי-באן, אוקלי או פראדה? לא משנה מה המותג - כולם מיוצרים באותה חברה

מעטים מחוץ לעולם האופנה שמעו על ענקית האופטיקה האיטלקית לוקסוטיקה, אך היא חולשת על שוק משקפי השמש, עם מחזור מכירות של 9.4 מיליארד דולר בשנה, ובעלות על עשרות מותגים - וגם על חנויות ענק
06/07/2013 | האלה טוריאלאי

לכו לכל דוכן או חנות של משקפי שמש, ותראו אנשים שמוכנים לשלם מאות ואלפי שקלים עבור הזוג המושלם. הכסף שהם מוציאים הולך כולו לחברה אחת שמייצרת כמעט כל אחד מהדגמים הממותגים שאתם מכירים. החברה נקראת לוקסוטיקה (Luxottica) ובשנה שעברה היא ייצרה 75 מיליון זוגות משקפי שמש, כולל פראדה, טיפאני'ס, קואץ', ורסאצ'ה, בולגרי, שאנל, ריי-באן, דולצ'ה וגבאנה ועוד.

למעשה, החברה האיטלקית הזו השתלטה כמעט על כל שוק משקפי השמש, מייצור ועד הפצה. לוקסוטיקה ייצרה 46.6 מיליון משקפי שמש ו-26.1 מיליון מסגרות למשקפי ראייה (היא לא מייצרת עדשות למשקפי ראייה). לאחר מכן היא מכרה אותם לאחת מ-7,000 חנויות ענק מסביב לעולם.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל - להורדה לחצו כאן

עסקי המשקפיים מתגמלים למדי. שוק המשקפיים העולמי הוערך ב-81 מיליארד דולר ב-2011, וצפוי לצמוח ל-130 מיליארד דולר עד 2018. המכירות של לוקסוטיקה צמחו ב-36% מאז 2008 ל-9.4 מיליארד דולר ב-2012.


משקפי ריי-באן | צילום: רויטרס

אם החזקתם במניות לוקסוטיקה בתחילת השנה, הרווחתם תשואה של 24%, בהשוואה ל-13% של מדד S&P 500. מניות החברה זינקו ב-114% במהלך חמש השנים האחרונות, בהשוואה ל-26% של מדד S&P.

לוקסוטיקה, שמשרדיה נמצאים במילאנו, הוקמה ב-1961 בידי מי שהיום מכהן כיו"ר, לאונרדו דל וקיו, ומכרה חלקים קטנים לתעשיית האופטיקה. ב-1971, החברה כבר ייצרה זוגות שלמים של משקפי שמש, והחלה למכור את הקולקציה הראשונה שלה לקמעונאים.

במהלך השנים חתכה לוקסוטיקה את הגורם המתווך, וכעת היא שולטת בהליך כולו. לא רק שהיא מייצרת את המשקפיים, אלא היא גם מוכרת אותם ישירות דרך חנויות ענק כמו Sunglasses Hut, Lenscrafters, Pearle Vision - כולן נמצאות בבעלותה.

בנוסף ל-7,000 חנויות קמעונות ו-10 מפעלי ייצור, בבעלות החברה גם חלק גדול מהמותגים שהיא מוכרת, כמו ריי-באן, אותו קנתה ב-1999, אוקלי, שנרכש ב-2007, ווג, אוליבר פיפלס, פרסול, ארנט ו-REVO. במקביל, לוקסוטיקה מייצרת משקפי שמש גם עבור מותגי על אחרים, כמו בולגרי, בארברי, שאנל, ד'ולצה וגבאנה, פראדה, סטלה מקארתני, ורסאצ'ה וארמאני. ההסכמים עם המותגים הללו הם בלעדיים, כלומר אף יצרן אחר לא מייצר את המותגים הללו.

לוקסוטיקה משלמת למעצבים תמלוגים של 14%-5% מהמכירות ועמלת שיווק של 10%-5%, תלוי בהסכם. פראדה ודולצ'ה וגבאנה מייצרות את הכסף הגדול עבור החברה, ומהוות 3.9% ו-2.6% ממכירותיה.

במכתב ששלח לבעלי המניות, כתב יו"ר החברה ומקימה, לאונרדו דל וקיו, כי החברה דוחפת לכניסה לשווקים המתפתחים, בייחוד בדרום אסיה. כעת היא מכוונת לעבר צמיחה דו-ספרתית בשוק משקפי היוקרה. אם להסתמך על צמיחתה עד כה, היעד לא בלתי אפשרי.

בלב שקט: המחשבון שיגלה לכם עד כמה אתם בסיכון להתקף לב
לראשונה: פטריק דרהי נכנס לרשימת עשירי העולם של פורבס
לומדים לקרוא: 10 עצות לקריאה מעמיקה של דו"חות סיכום השנה של קרנות הפנסיה וההשתלמות
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media