הרופאים 2019
   
י"ז בכסלו ה'תש"פ   |   15 בדצמבר 2019   |   יום ראשון
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
נעים להכיר: עושה העסקאות הטוב ביותר בוול סטריט
08/12/2019 | אנטואן גרה
"מילת המפתח היא ריליישנשיפ"
08/12/2019 | נועה אורון, ניו יורק
כיצד ישפיעו תוצאות הבחירות בבריטניה על העולם?
13/12/2019 | אלון לוין ויובל בוסתן, סיקור ממוקד
  לייף סטייל  < ראשי

בקצב משלו: הצצה אל עולמו המסחרר של סטיב איוקי

הוא לא רק דיג'יי מצליח שגרף השנה 30 מיליון דולר – הוא גם מכונת יזמות משומנת שלא נחה לרגע ויוצרת שילובים יוצאי דופן בין מוזיקה, אופנה ואומנות
13/10/2019 | זאק אומלי גרינברג

עמוק בלב מקום המסתור שלו על ראש גבעה בשיפולי לאס־וגאס, הולם מנוע סמוי מן העין במקצב בלתי פוסק. זה לא מנוע מכאני, אלא אנושי - זהו סטיב איוקי. הדיג'יי בן ה־41 בדיוק חזר אל המעורה המדברית הגבוהה שלו אחרי הופעה ביוסטון, אחת מבין למעלה מ־200 הופעות שבהן הוא ניגן בשנה האחרונה. איוקי חוגג את הגעתו הביתה בצלילה קצרה לרגע - אבל רק לרגע - אל תוך בריכה מלאה בקוביות קצף כחולות שנמצאת במרתף שלו, לפני שהוא חוזר אל האולפן.

הכתבה מופיעה בגיליון ספטמבר 2019 של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון לחצו כאן

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

"כל עוד הרכבת שלי זזה והתנועה נמשכת, אני בסדר", איוקי אומר. "ובגלל שאני מודע לכך, אני לא עוצר. בגלל שבשנייה שאני אעשה את זה, ואגיד ש'אני רק רוצה להירגע קצת', מישהו אחר יקפוץ על הרכבת שלי ויתחיל לנהוג".

איוקי. קופץ מהופעה להופעה | צילום: Shutterstock

הודות לתיאבון שאינו יודע שובע שיש לו להופעות - כמו גם הודות למיזמי המוזיקה והאופנה שלו, ולחוזי פרסום עם סמסונג, דיזל וחברת התעופה ANA - איוקי מדורג כיום במקום הרביעי ברשימת הדיג'ייז המרוויחים של פורבס; הוא גרף 30 מיליון דולר לפני מס במהלך 12 החודשים האחרונים. הוא בנה אימפריה שיש בה יותר מאשר מזומנים בלבד: הממלכה של איוקי כוללת את חברת ההקלטות Dim Mak; אוסף אומנות ברמה של מוזיאון שנמצא אצלו בבית, וכולל עבודות של Kaws ושל Banksy; השקעות בתחום הבגדים (Vision Street Wear) והספורט האלקטרוני (Rogue); ואחזקות בחברות שונות, מ־Uber ועד SpaceX.

כשהקריירה שלו יצאה לדרך בתחילת שנות ה־2000, איוקי מצא את עצמו מבלה רק כ־50 יום בשנה בביתו בגבעות הוליווד, ששוויו עמד על 1.1 מיליון דולר ונפרס על כ־3,000 מטר רבוע. אז בסוף 2013, ממש בסביבות התקופה שבה הוא חתם על רכישה של בית מגורים באזור הקסאן בלאס־וגאס, הוא עבר לעיר החטאים. איוקי קנה את ביתו הנוכחי - אחוזה של 16,000 מטר רבוע בעלות של 2.8 מיליון דולר - במסגרת מכירת מזומן מהירה - למרות שבשביל להשלים את בית חלומותיו היה דרוש עוד הרבה יותר מזה.

"זה לא היה כמו בית שגרתי שיכולתי להיכנס אליו ופשוט להגיד 'טוב הכל פה, אני לא צריך לדאוג לשום דבר'. להפך - הייתי כזה 'אין לי ברירה, אם אני חייב, אז בואו נשתגע'", הוא אומר - ואכן, הוא השקיע עוד 5 מיליון דולר כדי לבנות מחדש את הנכס כך שיעמוד בדרישות הספציפיות שלו. כעת, "זה כאילו שהמוח שלי הוא הבית הזה".

צד א': המוזיקאי

זמן רב לפני שהוא הפך למלך של מזומן ואלקטרוניקה, איוקי בילה קיץ שלם בימי נעוריו בקילוף בצל ב־Benihana, דאלאס - אחת מהמסעדות ברשת שאביו, רוקי איוקי, ייסד ב־1964. למרות שהאיוקי הצעיר יותר הבין מיד שהתשוקה שלו נמצאת בעולמות המוזיקה, החוויה שלו שם סיפקה לו יסודות יזמיים יקרי ערך.

איוקי מדגמן את אחד מדגמי המותג שלו Dim Mak | צילום: Dim Mak

"אתה לא יכול לעבור מאפס למאה רק בגלל שאבא שלך הוא הבעלים של העסק. אתה תהרוס ככה את כל העסק", הוא אומר. "השיעור החשוב ביותר שלמדתי הוא שחייבת להיות לך המשמעת ללמוד את כל האספקטים השונים".

כשאיוקי ייסד את Dim Mak ב־1996, זה בדיוק מה שהוא עשה. הוא התערב בכל דבר בעסק - מביקורים בבתי דפוס של תקליטי ויניל, דרך ניהול משא ומתן עם מפיצים וניהול ספרי החשבונות ועד לעבודה באולפן עצמו, עם האומנים שלו. הוא המשיך בכך שקידם הופעות של הרכבים כמו ה־Kills ו־y Bloc Partלפני ששחרר את אלבום הסולו הראשון שלו, Wonderland, ב־2012, ממש בזמן כדי לתפוס את גל מוזיקת הדנס האלקטרוני (EDM) ששטף אז את ארצות הברית.

"לפני כן, אנשים היו פשוט נכנסים למועדונים האלה, כשהדיג'יי מוחבא איפשהו בפינה האחורית", הוא נזכר. "אבל כשהשינוי הזה התרחש, היית הולך למועדון כדי לראות את הדיג'יי... זה היה שינוי קריטי שאפשר להביא גם אומנים אחרים אל קדמת הבמה".

צד ב': היזם

העבודה הראשונה בהחלט של סטיב איוקי לא היתה קשורה בשום צורה ל־Dim Makאו ל־Benihana: בתור ילד בן 10 הוא מכר כובעים בסופי השבוע בשוק הפשפשים של דרום קליפורניה. "עבדתי שם רק יום אחד", הוא מספר. "הייתי נוראי במכירת כובעים. [הבוס שלי] עשה לי כזה 'הנה 20 דולר - יאללה תתחפף מכאן'".

סניף של מסעדת Benihana. היזמות עוברת במשפחה | צילום: Shutterstock

החלטורה הבאה שלו היתה במתחם משחקי וידאו - תשוקה שנשארה אצלו עד עצם היום הזה. כמי שטוען על עצמו שהוא ג'אנקי של המשחק סטריט־פייטר, לפחות לפני שהתמחה במשחקי תלת־ממד, איוקי היה שותף מייסד של צוות הספורט האלקטרוני Rogue ב־2016, לפני שמכר בשנה שעברה חלק מאחזקותיו ל־ReKTGlobal, ענקית בתעשייה הזו (לא החברה ולא איוקי מוכנים לדבר על הסכומים בעסקה הזאת).

ההשקעה שלו התבררה עד מהרה ככזאת שאפשרה לו להשיג משחקים חדשים נוספים, שתפסו את תשומת הלב שלו. "אני מזמין את צוות Rogue לכאן מדי פעם כדי שיעזרו לי להביס כמה בוסים קשים במיוחד", הוא אומר.

Rogue הוא רק אחד מבין היוזמות העסקיות שבהן איוקי קוטף את פירות ההצלחה של עמלו המוזיקלי - 155 מיליון דולר לפני מס במהלך שבע השנים האחרונות, לפי ההערכות של פורבס. הוא גם תומך בפורטפוליו יקר של סטארט־אפים, ושפך לא מעט משאבים אל מותג האופנה שלו, שחולק שם עם אולפן ההקלטות שלו. הסגנון של Dim Mak, שהושק ב־2014, הוא בה בעת של מותג סקייטר־פאנק ושל מותג אופנה עלית, עם נגיעה של קונג־פו: מקור השם שלו מבוסס על המהלך המאפיין של ברוס לי, גיבור ילדותו של איוקי.

רצועת בונוס: האספן

אחד הדברים הראשונים שרואים כשהולכים בתוך בית השעשועים של איוקי הוא יצירת ענק של בנקסי: נחש פיתון, באורך של לפחות 3.5 מטר, שנראה כאילו הוא בלע את מיקי מאוס בשלמותו. היצירה הוצגה לראשונה בדיסמילנד - תערוכת פארק־קונספט דיסטופית של בנקסי, שהתקיימה בבריטניה לפני ארבע שנים, עד שאיוקי רכש אותה והביא אותה אל הסלון שלו. הנחש מהווה רק חלק מאוסף רחב ידיים ששווה בקלות כמה מיליוני דולרים, למרות שכמה מהיצירות, כמו למשל ציור הקיר של מפלצת בעלת שני ראשים שצייר האמן הלוס־אנג'לסי נק פייס, הן לא בדיוק נכסים נזילים. זה לא משנה: "אני לא עובר מכאן", הוא אומר. "זה הבית שלי".

מאחורי הבנקסי שבסלון שלו, חלון ענק שנפרס מהתקרה עד לרצפה משקיף על מסלול גולף שנמצא הרחק למטה - ומעבר לו מנצנץ קו הרקיע של לאס־וגאס. בנקסי ימריא בקרוב מעל למסלול הזה במסוק, בדרכו לסט המרכזי שלו ב־ Electric Daisy Carnival (EDC), פסטיבל ה־EDM השנתי שמגיעים אליו כ־500 אלף איש השנה. הוא עדיין אחת מהאטרקציות הכי גדולות ברשימת המופעים, רשימה שכוללת כמה עשרות דיג'ייז, לרבות 20 ומשהו כוכבים, כמו Alesso ו־Martin Garrix.

"אורך חיי המדף של סטיב הוא פונקציה של היכולת שלו להסתגל לשינויים בטעם המוזיקלי ובמקביל להרחיב את ההקלטות שלו", אומר רנדי פיליפס, מנהל חברת פסטיבלי ה־EDM, LiveStyle. "בנוסף, יש לו אישיות של כוכב, שמתכתבת היטב עם העידן של הרשתות החברתיות".

בבוקר שאחרי ה־EDC איוקי מתגלגל אל מרכז הכנסים בפלאנט הוליווד, ברצועה המפורסמת של וגאס, בדיוק בזמן לאירוע חלוקת חתימות על חוברות קומיקס. לא נורא שהוא לא הגיע הביתה עד אחרי 3 לפנות בוקר - ומייד ניגש אל האולפן שלו כדי לעבוד על עוד קצת מוזיקה - יש לו סוג של אנרגיה ביונית כזו. "אני לא בטוח על כמה שעות שינה הוא כרגע", אומר המנהל שלו, דגי בוהיי. "אבל זה לא הרבה".

כבר עכשיו הוא מתמקד בפרויקט הגדול הבא שלו - בתחילת השנה הבאה, איוקי ישחרר את האלבום החדש שלו, Neon Future IV. לא שהוא צריך את הכסף.
"בסופו של יום, מעבר לכך שיהיה לי מה שיש לי בחשבון הבנק, ומעבר להשקעות הנהדרות שהייתי מעורב בהן, הדברים שאני יוצר ומציע לאנשים הם איפה שאני מרגיש הכי הרבה הערכה בנוגע ליעוד שלי בחיים", הוא אומר. "ואני רוצה שתהיה לי הערכה. אני תמיד כמה לזה".

הכתבה מופיעה בגיליון ספטמבר 2019 של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון לחצו כאן

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media