ט"ז בתשרי ה'תש"פ   |   15 באוקטובר 2019   |   יום שלישי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
בקצב משלו: הצצה אל עולמו המסחרר של סטיב איוקי
13/10/2019 | זאק אומלי גרינברג
צמיחתו ונפילתו של המנהל הצעיר בהיסטוריה של פונטיאק ושברולט
10/10/2019 | צ'אק טנרט
מה חדש: כך תהנו מחופשה מלכותית וגם - קולקציות החורף של מותגי העל
24/10/2019 | שלומי אזולאי
  לייף סטייל  < ראשי

בנעליו: כך הופך קניה וסט למיליארדר - ולא בזכות המוזיקה

שלוש שנים לאחר שביטל במפתיע סיבוב הופעות, אושפז בשל בעיות נפשיות וטען שהוא חייב עשרות מיליוני דולר – לכוכב ההיפ־הופ קניה וסט יש ביד את אחד הלהיטים הגדולים של העשור – ואין לו שום קשר למוזיקה • כך בנה וסט את אימפריית Yeezy
27/08/2019 | זאק או'מאלי גרינבורג

אתם תרגישו את קניה וסט מתקרב. ה־SUV למבורגיני שלו שואג מחוץ לשער כביש הגישה שלו בפאתי לוס אנג'לס כמו רעידת אדמה. כשהוא נכנס פנימה, בטי־שירט לבנה ומכנסי טרנינג שחורים, האובססיביות שלו מיד נכנסת לפעולה.

הכתבה מופיעה בגיליון אוגוסט 2019 של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון לחצו כאן

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

זה מתחיל בבית: הגינה השופעת של הנכס, שאותו הוא חולק עם אשתו, קים קרדשיאן וסט וארבעת ילדיהם - נורת', סיינט, שיקגו ופסאלם - היא ניגוד מוחלט לקירות האלבסטר החפים מעיטור שבפנים. כמעט כל משטח בבית מגיע בגוון נזירי של לבן. הקירות עשויים טיח בלגי מיוחד. אם החומר העדין משתפשף או נשרט, צריך להטיס צוות מיוחד מאירופה כדי שיתקן אותו. "הבית זה לגמרי הוא", אומרת לי קרדשיאן וסט מאוחר יותר. "מעולם לא ראיתי מישהו מקדיש כל כך הרבה תשומת לב לפרטים".

וסט. נעלמו הסיפורים על סחר בסמים וקרבות רחוב | צילום: shutterstock

כשאני נכנס לחדר הכניסה, אחד העובדים מבקש ממני לעטוף את נעלי האייר ג'ורדן שלי במגפונים קטנים מבד. משמאלי הספרייה של וסט, מדפיה עמוסים בספרים כמו "אלכסנדר מקווין: יופי פראי" ו"טקאשי מורקאמי: שושלת אקסצנטרית". הוא מתעסק במיקום של כמה ספרים שזזו ממקומם. וסט שוקע לכורסה מולי וסוקר את המראיין שלו בקפידה. "הנעל הראשונה שאני זוכר שציירתי היתה הג'ורדן וואן שאתה נועל עכשיו", אומר וסט, 42. "לאלוהים יש את הדרך שלו לארגן דברים".

הדייקנות של וסט הפכה אותו לאחד המוזיקאים הפופולריים בעולם. "הוא הביא את הביצועים שלו לרמה אחרת", אומר די.ג'יי חאלד, שהקליט עם וסט אלבום ומצטרף אליו השנה לרשימת מאה הסלבריטאים שמרוויחים הכי הרבה. אבל כמו במקרה של מייקל ג'ורדן בשנות ה־90, המפתח לעושרו של וסט מגיע בכלל מסניקרס. ליין הנעליים של Yeezy, שהשיק עם נייקי ב־2009 ואז העביר למתחרה אדידס ב־2013, שמה על כוונת את אימפריית ג'ורדן בת ה־34, גם מבחינת השפעה תרבותית וגם מבחינת עוצמה מסחרית. נעלי ג'ורדון מכניסות כ־3 מיליארד דולר בשנה ממכירות. הקו הצעיר יותר של וסט צפוי לעבור את רף ה־1.5 מיליארד דולר ב־2019.

כמו עם המגפונים והמיקומים של הספרים - וסט שם לב לכל פרט בסניקרס. הוא מעריץ את סטיב ג'ובס, ומעדיף מספר מוגבל אך מדויק של מוצרים עם מנעד אינסופי של צבעים. Yeezy Boost 350, הנעל כבדת הסוליה שנמצאת בכל מקום, מגיעה בעשרות וריאציות ואחראית לחלק הארי של מכירות המותג. "במהותי, אני בן אדם של מוצר", אומר וסט. "ליצור מוצרים שגורמים לאנשים לחוש כמויות עצומות של אושר, ולפתור עניינים ובעיות בחיים שלהם - זה סוג פתרון הבעיות שאני אוהב לעשות".

בשירותו של הצלוב

האובססיביות שלו לא מרפה. כשצילמנו את וסט לשער אפשרי לפורבס, הוא הקפיד ללבוש את אותו סווטשירט שחור. כשהפצרנו בו לחזור למחרת לצילום נוסף, הוא חזר באותו סווטשירט. הוא עורך אלבומים ימים אחרי שהם כבר יצאו. וכשהוא לא הרגיש שאני סופג כראוי את ההשפעה הדתית על עסקיו (וזה מבחור שקורא לעצמו יזוס ועובד על אלבום בשם Yandhi) הוא התקשר לעורך שלי בשבת בערב כדי לחדד את הנקודה.

לא משנה, זה עובד לו. בעיקר בזכות הנעליים שלו, פורבס מעריך את ההכנסות שלו לפני מס ב־150 מיליון דולר בשנה האחרונה. הצוות שלו מתעקש שהמספר גבוה יותר, בחלקו בזכות הפריטים המשלימים של Yeezy. בכל אופן, אין ספק שזאת התקופה הטובה ביותר בקריירה שלו, והיא ממקמת אותו במקום ה־3 ברשימת הסלבריטאים העשירים שלנו.

בואו נחזור אחורה שלוש שנים, כשוסט טען שיש לו חובות בגובה 53 מיליון דולר, בדיוק לפני שביטל את החלק האחרון של סיבוב הופעות רווחי והתאשפז בבית חולים בלוס אנג'לס למשך יותר משבוע עם סימפטומים של מחסור חמור בשינה ופסיכוזה זמנית. וסט מודה לאמונתו הדתית על השינוי הזה ("להיות בשירותו של הצלוב, הצייתנות הרדיקלית"), ולעיתים לכך שהוא סובל מהפרעה דו־קוטבית. אתם יכולים לקרוא לו יצירתי, אתם יכולים לקרוא לו כאוטי - רק אל תקראו לו משוגע. כמו יזמים אחרים עם ADHD או אספרגר, הוא לא מתייחס לאבחנה שלו כאל "הפרעה", אלא כ"כוח על" שמשחרר את הדמיון שלו.

"'משוגע' היא מילה שתיעלם בעתיד. לא ישתמשו בה בחופשיות", אומר וסט. "יבינו שזה מצב שאנשים יכולים להגיע אליו, להיוולד לתוכו, להידחף לתוכו, להיכנס ולצאת ממנו. ויש הרבה אנשים שכינו אותם במילה הזאת, ובסופו של דבר הגיעו לשער של המגזין הזה".

הלמבורגיני של הנעליים

האובססיה של וסט לעיצוב התחילה במקביל לאובססיה שלו למוזיקה. וסט, שנולד באטלנטה וגדל בשיקגו, הסתבך בחטיבה לעיתים קרובות כי צייר סניקרס בשיעורים.

כשאמא שלו, פרופסור בקולג', לקחה אותו לראות את סרט הסייבר־פאנק היפני "אקירה", הוא מצא השראה בצורות ובפלטת הצבעים של הסרט. הוא גם זוכר את אבא שלו, פנתר שחור בעברו, לוקח אותו לתצוגות רכב, שם התחיל להתאבסס על למבורגיני קונטאש. "יש קצת למבורגיני בכל דבר שאני עושה", אומר וסט. "Yeezy היא הלמבורגיני של הנעליים".

הדקדקנות שימשה את וסט היטב בקריירה המוזיקלית שלו, שהמריאה אחרי ששימש כמפיק לאלבומים של ג'יי.זי אחרי שפרש מהלימודים. הוא המוח מאחורי האלבום החשוב והמשפיע של ג'יי.זי, Blueprint. כשוסט יצא לעולם כאמן סולו, שנתיים וחצי אחר כך, הוא תכנן משהו שיכופף את הז'אנרים. היצירה המוקדמת שלו מנוקדת בסאמפלים של מרווין גיי ודאפט פאנק. וסט הקליט עם קולדפליי ויצא לסיבוב הופעות עם U2. בניגוד לחומרנות המופגנת של הראפרים הבולטים של תקופתו, וסט הציג גיבור פגיע יותר, עם שלושה אלבומים שמתייחסים להשכלה גבוהה. נעלמו הסיפורים על סחר בסמים וקרבות רחוב: במקומם הגיעו הרהורים על ניתוחים דנטאליים, אי צדק גזעי ועבודה בגאפ, עם רגעים של השווצות שנונות ביניהם.

הלמבורגיני של הסניקרס | צילום: David Lezcano

התהילה איפשרה לו לחזור לאהבתו הראשונה: סניקרס. ב־2007 הוא יצר נעל עבור חברת הביגוד היפנית A Bathing Ape, ביחד עם לוגו הדובון שהופיע על חלק מעטיפות האלבומים המוקדמים שלו (אם תמצאו אחד מזוגות הנעליים האלה היום, אתם צפויים להרוויח כמה אלפי דולרים). זאת היתה ההתחלה, והוא טיפח קבוצה של חברים מתעשייה האופנה, כמו הדי סלימאן, שהיה אז המנהל הקריאייטיבי של דיור הום ואיב סן לורן. וסט זוכר שהמעצב אמר לו, "אתה הולך לעשות משהו ממש חזק בנעליים". העידוד הזה נתן לוסט את הביטחון לשלוף את מחברת הרישומים שלו כשמצא את עצמו על אותו מטוס ביחד עם מנכ"ל נייקי, מארק פארקר, זמן קצר אחר כך. "כשהוא ראה אותי משרטט, הוא אמר, 'הבחור הזה מעניין, בואו נעשה איתו נעל'", נזכר וסט.

וכך נולד Yeezy (קיצור של הכינוי שהעניק לו ג'יי.זי בהתחלה של שיר שלו מ־2003, Kanyeezy). וסט אומר שפארקר הכניס אותו לחדר עם המעצב של אייר ג'ורדן, טינק הטפילד, ובאמצע 2008 וסט כבר עף על האבטיפוס של האייר Yeezy שלו על הבמה, כשהדבר האמיתי הגיע לחנויות ב־2009. היפ־הופ מחובר לנעליים כמעט מאז תחילת הז'אנר, מהאדידס של Run־DMC באמצע שנות ה־80 ועד לריבוק של ג'יי.זי ו־50 Cent שני עשורים אחר כך. וסט היה הראשון לעשות את זה בנייקי, ברמה של כוכב אן.בי.איי. "מה שהוא עשה לתעשיית ההנעלה זה באמת עניין נשגב", אומר האנליסט ג'ון קרנן מבנק ההשקעות Cowen.

העריקה הגדולה

כשהעסקים של וסט התחילו להשתנות, גם הוא התחיל להשתנות איתם. אמו מתה ב־2007 בעקבות הליך קוסמטי שהשתבש. שנה אחר כך הוא נפרד מארוסתו, אלכסיס פייפר. באלבום שלו, 808s and Heartbreak, הוא עזב את הראפ לטובת שירה.

ואז הגיע השלב הביזארי. הוא קפץ על הבמה כדי להפריע לנאום התודה של טיילור סוויפט, שקיבלה את פרס הקליפ הטוב ביותר של אמנית בטקס פרסי ה־VMA של MTV, והתעקש שביונסה היתה צריכה לקבל את הפרס ולא היא. התקרית הזאת עוררה כל כך הרבה תגובות עד שהוא נאלץ לבטל את סיבוב ההופעות המתוכנן שלו עם ליידי גאגא. הוא עבר לגור באיטליה ועשה התמחות בבית האופנה Fendi. כשחזר מההרפתקאה האירופית הזאת, השבחים שלו לאל התחלפו באמונה בקדושה שלו עצמו, בעיקר עם האלבום Yeezus מ־2013, שם הצהיר באגביות, "אני אל".

וסט יצא לדרך ב־2016 עם סערת ציוצים, בהם הוא הכריז שהוא נמצא בחובות של 53 מיליון דולר או מבקש ממארק צוקרברג מיליארד דולר כדי לממן את הרעיונות היצירתיים שלו. ואז הוא יצא לסיבוב ההופעות היומרני ביותר שלו - מופע שבו הוא ניצב על פלטפורמה שנראית כמו משהו שלקוח מ"מפגשים מהסוג השלישי", מרחף כעשרה מטרים מעל הקהל. הלהג של וסט הפך יותר ויותר משונה ככל שסיבוב ההופעות התקדם. באחת ההופעות, הוא רמז שג'יי.זי מנסה להתנקש בחייו. השנה הזאת הסתיימה באשפוזו של וסט אחרי ביטול המשך ההופעות. ההופעה הראשונה שלו אחר כך? עלייה לרגל למגדל טראמפ, שם הוא הצטלם עם הנשיא הנבחר (תוך שהוא מעורר חלחלה בקרב רבים מהקהל הקבוע שלו).

הקריירה שלו הוכיחה את עצמה כחסינה לגרוטסקה. והוא ניתב את האינטנסיביות שלו למקום הרווחי ביותר האפשרי, בעיקר בכל הנוגע לסניקרס. כשהמכירות של נייקי לבלבו, במיוחד אחרי ה־Air Yeezy II ב־2012, וסט הרגיש שהחברה מתייחסת אליו כמו אל סתם עוד סלבריטאי חובבן. "זאת היתה הנעל הראשונה שהצליחה להשפיע כמו האייר ג'ורדן, ואני רציתי לעשות יותר", אומר וסט. "בזמנו נייקי סירבה לתת לסלבריטאים תמלוגים על הנעליים שלהם" (בנייקי סירבו להגיב לכתבה הזאת. שני מקורות אחרים, שמכירים את הסידור הזה מקרוב, אומרים גם הם שהוא לא קיבל תמלוגים).

אבל וסט התעקש להחזיק בבעלות על המותג שלו. כשהמנהלים של אדידס שמעו שהוא לא מרוצה בנייקי, הם הזמינו אותו לגרמניה. בעזרת סקוטר בראון, שהתחיל לנהל את וסט באותה תקופה, הוא השיג עסקה חסרת תקדים: תמלוגים בגובה 15% מהמכירות, לפי מקור שבקיא בפרטי העסקה, בתוספת דמי שיווק. להשוואה, מעריכים שהתמלוגים של מייקל ג'ורדן מגיעים ל־5%, למרות שהוא לא מחזיק בבעלות של המותג שלו (אחרי פרסום הכתבה, הכחישו במחנה וסט את המעורבות של בראון בעסקה, וטענו שהתנאים נוסחו עוד לפני שהגיע).

ב־2015, וסט השיק לראשונה את Yeezy Season, ליין שבמסגרתו הציג את הנעליים והבגדים שלו. בשנה שאחרי הוא מינף את האלבום החדש שלו למסיבת השקה משותפת לנעליים ולשיר במדיסון סקוור גארדן. ואז הגיעה הפריצה הגדולה: נעלי ה־350. אחרי שהתאים את העין העיצובית שלו לטכנולוגיית ה־Boost של אדידס, שמתיימרת להחזרת אנרגיה בצורה יעילה לרצים, וסט הפך את נעלי ההתעמלות לאופנה עלית, וגרם לסניקרס הנמוכות לחזור להיות קול. העיצוב האגרסיבי של ה־350, שנשען קדימה כמו כדי לאיים על כל יריב בתחרות ריצה, גרם לעשרות אנשים להיפרד מ־200 דולר בתמורה לנעלי ריצה.

אדידס מעולם לא פרסמה את הנתונים של Yeezy, אבל ב־2016 וסט אמר שהנעליים שלו נמכרות בקצב מפתיע של 40 אלף זוגות בשעה.

לקחת בעלות

אשתו של וסט, קים קרדשיאן, שנישאה לו בפירנצה ב־2014, יכולה לרשום פה אסיסט לזכותה, אחרי שהציגה את וסט למאות מיליוני העוקבים שלה ושל בני משפחתה ברשתות החברתיות (הם תמיד נועלים Yeezy לאימונים, ולובשים את הבגדים שלו).

השותפות עובדת לשני הצדדים. קרדשיאן וסט מתייעצת בבעלה בנוגע לכל הפרויקטים שלה, החל מהמשחק הסלולרי "קים קרדשיאן: הוליווד", ועד לליין המחטבים החדש שלה. כשהיא הציגה לו דגמים אפשריים, הוא לא התרשם. הוא התיישב ושרטט לוגו חדש לפני שעיצב מחדש, בעצמו, את האריזה. דעותיו של וסט אינן מוגבלות לצד הקריאייטיבי. "הוא פשוט לימד אותי איך לא להתפשר לעולם, ולקחת בעלות באמת על כל דבר שאני עושה", אומרת קרדשיאן וסט, שנמצאת במקום ה־26 של הסלבריטאים העשירים בעולם. "לפניו, הייתי בדיוק ההפך. הייתי תוקעת את השם שלי על כל דבר".

וסט. לא איש של מספרים | צילום: shutterstock

בהינתן לוחות הזמנים הצפופים שלהם, וסט וקרדשיאן לרוב מחליפים רעיונות במה שהוא מכנה "ישיבות פשע אמיתי במיטה". היא צופה בסדרות משטרתיות, והוא מראה לה דגמים ורעיונות. "התברכתי בחסד האל, להתקדם מלצייץ למארק צוקרברג ולבקש ממנו כסף", אומר וסט - ומשם הגיע למקום שבו הוא נמצא היום. "אנשים תהו, 'למה צייצתי למארק צוקרברג? ואני הייתי כזה, היי, שמעתי שהוא מחפש חייזרים".

ואם כבר מדברים על חייזרים, אם אתם באמת רוצים לראות איך פועל התהליך היצירתי של וסט, תידרשו לביקור בכוכב טטואין מ"מלחמת הכוכבים". בהשראת בית ילדותו של לוק סקייווקר, וסט עובד כעת עם צוות כדי לתכנן מבנים בנויים מראש שיוצאו כיחידות דיור למעוטי יכולת. קצת אחרי חצות הוא מוביל אותי לסיור ספונטני בלמבורגיני שלו, כשאנחנו יורדים בחזרה לכביש ומערכת הסאונד מפציצה יצירה של באך. אחרי רבע שעה בערך אנחנו מגיעים לבונגלו ביער.

צוות של ארבעה אנשים מתקתק על לפטופים של אפל בתוך המבנה. הם מתכוננים לישיבה שתתקיים מחר בבוקר בסן פרנסיסקו עם משקיעים פוטנציאלים. הקירות סביבם מלאים בפתקים ושרטוטים בכתב יד. וסט מציץ מעל כתפי הפקודים שלו, מורה להם לשנות את הפונט פה ולהבהיר את התמונה שם. "הוא דוחק אנשים לעשות את הטוב ביותר שהם מסוגלים, גם מחוץ לאזור הנוחות שלהם, מה שבאמת עוזר לאנשים לצמוח", אומרת קרדשיאן וסט, ומתייחסת ליחסים של וסט עם המעצב של בית לואי ויטון, וירג'יל אבלו.

אחרי כחצי השעה, וסט נראה מרוצה ממצבה של המצגת ומכוון אותי אל הדלת האחורית. אנחנו יוצאים אל הלילה הקריר, נטול הכוכבים, ואני הולך בעקבותיו במעלה שביל עפר, עמוק לתוך היער. חולפות כמה דקות לפני שהוא נעמד בקרחת יער ומרים את עיניו אל המרומים בלי לומר מילים. שם, עם תחושה עמומה של משהו עצום ורחוק, עומדים שלושה מבנים שנראים כמו שלדי ספינות חלל מעץ. הם אבות טיפוס שממחישים את הקונספט שלו, כולם מוארכים ובגובה עשרות מטרים. וסט מוביל אותי לתוך אחד מהם.

הוא אומר לי שניתן יהיה להשתמש בהם כחללי מגורים לחסרי הבית, אולי לשקע אותם בקרקע עם אורות מרצדים למעלה. אנחנו עומדים בשתיקה במשך כמה דקות, וחושבים על המבנים, לפני שאנחנו חוזרים בחזרה אל הלמבורגיני ומאיצים לתוך הלילה.

חשבון לאהבה

יחסית לחברה שמייצרת את הלמבורגיני של הסניקרס, המשרדים הראשיים של Yeezy לא מאוד מרשימים: מבנה מוצק בכחול ואפור, קצת מחוץ להמולה של קלבסס, צפונית ללוס אנג'לס. זה לא רחוק מהמקום שבו הוא מקיים את דרשות יום ראשון שלו בזמן האחרון - התאספויות שבהן מקהלות גוספל ואורחים מפורסמים - מקייטי פרי ועד דייב שאפל - שרים שירים פופולריים עם התאמות נוצריות קלות.

כשנפגשתי עם וסט אחרי שובו מסן פרנסיסקו, הוא אפילו לא מזכיר את הפגישה עם המשקיעים - הוא כבר עסוק במשהו עצום מאחור. במגרש החניה מאחורי המשרד שלו, בעיגולים הולכים וגדלים, מונח כל ההון היצירתי של וסט לאדידס: ערימות על גבי ערימות של נעלי אבטיפוס שנאפות בשמש הצהריים הקופחת, וריאציות על ה־350 שלו, בקשת של גוונים, מתפוז ועד פיסטוק קרמי, לצד יהלומים שטרם יצאו לשוק כמו נעל הכדורסל הכמעט משולשת של Yeezy (הנעל הזאת, הוא מוסיף בגאווה, עוד לא קיבלה אישור מהאן.בי.איי. הגאווה מקורה בתקופה שבה הליגה קנסה את מייקל ג'ורדן על כך שנעל את הסניקרx שלו על אף שהפרו את כללי המדים שלה).

וסט מרים את המגף 1050 Vortex, שעשה את הופעת הבכורה שלו במדיסון סקוור גרדן ב־2016. "בדיוק הסתכלתי על הליין הזה פה", הוא אומר ומצביע על רצועה דקה וכחולה של סרט על הסוליה. "אני הולך לייצר את החלק הזה של המגף. החלק הפנימי יהיה כחול. ואני פשוט זורם".

יש בערך אלף זוגות נעליים לפניו, כך נדמה, אבל כשאני שואל אותו מה הספירה המדויקת, הוא נראה כמעט פגוע מכך שביקשתי ממנו לזקק את כל היצירה שלו למספרים. "אתה לא יכול לעשות חשבון לאהבה", הוא מסביר. "אם אתה מקבל מסבתא שלך עוגה בהפתעה, ובכלל לא ידעת שהיא בעיר, אתה תתחיל לשאול אותה על הבלילה?".

סבתא?
"אלה דברים שנוצרו כדי להביא לך אושר שלא ניתן לכמת. אז כשאתה מבקש ממני לתרגם את כל זה למספרים, זה כאילו שאתה מבקש מסבתא שלך את המתכון לעוגה שלה".

וסט טוען שהוא לא איש של מספרים, אבל הוא הגיע לנקודה שבה מישהו בעולם של Yeezy חייב להיות טוב בזה. המותג שלו בנה את המעריצים באמצעות דגמים מוגבלים והשקות פתע, בדומה לאייר ג'ורדן. האייר ג'ורדון, לפי מאט פאוול, אנליסט קמעונאות של NPD, איבדו חלק מהיוקרה שלהם בשנים האחרונות, כשנייקי התחילו לפצות על הייצור הנמוך בתחומים אחרים של התת־מותג האיקוני. "מה שגורם למוצרי סלבריטאים להימכר כל כך טוב זה הנדירות שלהם", הוא אומר. "אז אם תאפשר להם הפצה רחבה מדי, אני חושב שזה ירסק את המודל העסקי".

נדמה שאדידס מודעת לעניין. "אנחנו ממשיכים לנהל את הכמויות באופן מאוד ממושטר, כך שהמכירות של Yeezy ב־2019 לא יתפסו נתח משמעותי במכירות הצפויות של אדידס או בצמיחה של המותג", אומר המנכ"ל קספר רורסטד. "לא בגלל שהמותג פחות לוהט, אלא בגלל שיש לנו גישה מאוד ממושמעת לניהול נפח ומחזור חיים של מוצר".

במילים אחרות, הוא לא מוכן לרדוף אחרי מכירות על חשבון היוקרה, ובמקום זה הוא ממשיך לבנות את הבאזז של Yeezy עם מוצרים מפתיעים. במאי האחרון הם שחררו לציבור את 350V2 שזוהרות בחשכה ונמכרו באופן מיידי עד האחרונה, למרות שההשקה התבצעה בשש בבוקר במדינות מסוימות. ביוני עמדו לקוחות בתור שנמשך רחובות שלמים במוסקבה כדי לקבל את הגרסה מחזירת האור של הנעליים, שכבר הושקו בארצות הברית. יש גרסאות מוגזמות אף יותר שנמצאות בעבודה כרגע, ביניהן נעל עשויה מאצות, ותתכלה לחלוטין עם השנים - או באופן מיידי אם ירססו עליה סוג מסוים של בקטריה.

הדבר המרשים ביותר, כנראה, הוא העובדה שוסט עדיין מחזיק ב־100% מ־Yeezy. זאת הסיבה שיש לו מאות מיליוני דולרים - מוקדם בהרבה בקריירה שלו מאשר ג'ורדן.

בהתחשב בהצלחה של המותג, וסט צפוי להצטרף לאגדת האן.בי.איי, לצד גיסתו קיילי ג'נר והמנטור שלו ג'יי.זי - ולהפוך למיליארדר. למרות שוסט, שנרתע מצניעות כמו אש, אומר שהוא כבר הגיע לשם, ועוד קצת. "עדיין לא ראינו את כל היופי שמגיע מהשותפות הזאת", אומר וסט. "חווינו רק ניצוץ קטן של אור".

בהכנת הכתבה השתתפו מוניק מרקורי ונטלי רובמד

הכתבה מופיעה בגיליון אוגוסט 2019 של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון לחצו כאן

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם


רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media