הרופאים 2019
   
י"ז בכסלו ה'תש"פ   |   15 בדצמבר 2019   |   יום ראשון
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
נעים להכיר: עושה העסקאות הטוב ביותר בוול סטריט
08/12/2019 | אנטואן גרה
"מילת המפתח היא ריליישנשיפ"
08/12/2019 | נועה אורון, ניו יורק
צעצוע של סיפור: המנהל המבריק מאחורי הצלחת ענקית הצעצועים הסברו
09/12/2019 | מאט פרז
  טכנולוגיה  < ראשי

כיצד בינה מלאכותית תשנה את עולם השיווק הדיגיטלי?

האתגר שעומד בפני כל מנהל שיווק הוא כיצד להתאים את המסר ללקוח בצורה פרסונלית • ניתן לעשות זאת באמצעות בינה מלאכותית שמאפשרת למנף את הנתונים הנאספים על המשתמשים בשביל לייצר חוויה נעימה יותר ללקוח ותוצאות שיווקיות טובות יותר
14/11/2019 | BrandVoice

BrandVoice

המאמצים שמשקיעות חברות בשיווק דיגיטלי בשנים האחרונות מקבלים תפנית משמעותית על ידי שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית. אחת הבעיות הגדולות שבינה מלאכותית מנסה לפתור בעולמות השיווק הדיגיטלי היא התאמת המידע בצורה פרסונלית למשתמשים על מנת לאפשר חוויה טובה יותר ותוצאות שיווקיות טובות יותר. 

המידע הרב שנאסף על המשתמשים ומשמש למערכות פרסום הנשלטות בעיקר על ידי השחקנים הגדולים (כמו: גוגל ופייסבוק), פוסח על רוב העסקים עצמם אשר נתקלים בקשיים כיצד להפוך את המידע הזה לערוץ תקשורת יעיל עם המשתמשים שלהם.

אפשרות למנף את השיווק הדיגיטלי | צילום: Shutterstock

מהו שיווק המבוסס על בינה מלאכותית?

האתגר הגדול שעומד בפני כל מנהל שיווק הוא כיצד להתאים את המסר ללקוח בצורה פרסונלית. שיווק באמצעות בינה מלאכותית (AI Marketing) מאפשר למנף את הנתונים הנאספים על המשתמשים על מנת להתאים את התכנים או ההודעות לפרופיל כך שהתוכן המוצג יתאים לתחומי העניין ולכוונות הרכישה שלהם בזמן הרלוונטי. הבינה מלאכותית מאפשרת גם להפעיל מכונה לומדת הבונה מודלים אוטומטיים שמאפשרים לצפות את הצעד הבא של הלקוח ו/או אלו תחומי עניין נוספים עלולים לעניין אתו. 

אחד הקשיים הגדולים בליישם טכנולוגיות בינה מלאכותית הוא בכך שיש צורך לנתח בזמן אמת כמות גדולה מאוד של נתונים. אולם בתקופה האחרונה צצים פתרונות אנליטיים מתקדמים שמאפשרים למשווקים לבנות תמונה ברורה יותר של קהלי היעד שלהם ולהיעזר בבינה מלאכותית להתאים את המסר לקהל יעד הנכון.

מספר חברות ישראליות מספקות פתרונות מבוססים בינה מלאכותית בעולם השיווק הדיגיטלי. אחת החברות המעניינות שפועלת בשוק זה הינה חברת Jeeng המאפשרת, על ידי שימוש בבינה מלאכותית וניתוח NLP של תכנים, לשלוח התראות תוכן בדפדפן או בסלולרי שמותאמות לכל גולש לפי הפרופיל שלו והרגלי הקריאה בכל אחד מערוצי התקשורת (לדוגמה: התראות דפדפן, התראות מובייל ניוזלטר ועוד) וכל זאת בצורה אוטומטית כך שהתראות התוכן מהוות חוויה חיובית עבור המשתמש.

שיווק באמצעות בינה מלאכותית. זוכה לאהדה רבה | צילום: Shutterstock

"חברות אשר משתמשות בכלים המבוססים בינה מלאכותית מספקות ללקוחות שלהם חוויה אחרת, מותאמת אישית ולמעשה מצליחות להתחרות בשחקנים הגדולים שעושים זאת בצורה טובה", אומר מנכ"ל חברת Jeeng, שלומי חייבי.

מהם היתרונות של שיווק באמצעות בינה מלאכותית?

שיווק באמצעות בינה מלאכותית זוכה לאהדה רבה בקרב המשווקים בגלל התובנות שהוא מספק. על פי מחקר, שנערך לאחרונה ב-PwC, כ-72% מהמשווקים רואים שיפור משמעותי בתוצאות העסקיות כתוצאה משימוש במוצרים שונים המבוססים על בינה מלאכותית.

בעזרת בינה מלאכותית המשווקים יכולים לקחת את ניתוח הנתונים למיקוד ברמה חדשה כדי להבין אנשים באופן אינדיבידואלי. היתרונות העיקריים הינם: התאמה אישית של מסרים, תהליכי שיווק אוטומטיים אשר חוסכים זמן וכסף, הפחתת שגיאות בתהליכי השיווק, הגדלת חווית המשתמש ושיפור משמעותי של התוצאות השיווקיות.

נדב ברנדשטטר, מנכ"ל ומייסד קבוצת Web-Pick, השותפה בחברות כמו AdMaven, Mystore-E, Jeeng, Chipi, Krypton VC ועוד אומר: "הקבוצה שלנו משקיעה מאמץ רב בהטמעה של טכנולוגיות בינה מלאכותית על מנת לבצע התאמה בזמן אמת כדי לייצר חוויה טובה יותר למשתמשים ותוצאות טובות יותר ללקוחות שלנו".

ערוץ נוסף וחשוב הוא שיווק באמצעות דוא"ל שבו עסקים רבים עושים שימוש רב אך בחוסר הצלחה. השימוש בבינה המלאכותית מאפשר לשנות את המצב. אחת החברות המובילות בתחום היא PowerInbox המאפשרת פתרונות שיווק במייל שמותאמים לגולשים לאתרי תוכן.

"היכולת להתאים תוכן ופרסום מבוסס התנהגות והעדפות משתמשים באימייל ובערוצים אחרים מאפשר לאתרי תוכן לשלוח למשתמשים תוכן רלוונטי בזמן אמת ולשמר את יחסי ה-1-1 החשובים שמניעים נאמנות", אומר ג'ף קופייצקי מנכ"ל Powerinbox.

בוטים שמדברים עם לקוחות בשפה טבעית | צילום: Shutterstock

יכולת נוספת שמאפשרת הטכנולוגיה של בינה מלאכותית הינה להתאים את המסרים ללקוח לפי המצב הרגשי שלו ועל ידי ניתוח כוונת הלקוח ומאפשרות לנציגים ולפעמים גם לבוטים לתקשר עם הלקוח בשפה טבעית המותאמת ללקוח.

"היכולת לנתח את המסרים המתפרסמים ולבצע התאמה לכל משתמש בזמן אמת תוך כדי התחשבות במאות פרמטרים גלובליים כגון: טרנדים, עונתיות, זמני שליחה ועוד, למעשה מאפשרת לייצר מערכת יחסים אישית עם כל משתמש והשיפור בתוצאות העסקיות לא מאחרות להגיע", מסכם חייבי.

פתרונות שיווקיים המבוססים על בינה מלאכותית הינם העתיד של עולם השיווק ויאפשרו קשר בין אישי ופרסונלי עם כל לקוח ולנוכח עומס המידע ברשת נראה כי בקרוב מאוד כולם יעשו שימוש בפתרונות אלו.

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media