הרופאים 2019
   
כ' באב ה'תשע"ט   |   21 באוגוסט 2019   |   יום רביעי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
תמונה אחת שווה אלף שקלים: כוכבי האינסטגרם המרוויחים של ישראל
21/08/2019 | שלומי אזולאי
לא למכירה: למה טראמפ רוצה לקנות את גרינלנד ולמה דנמרק לא תמכור?
18/08/2019 | דיוויד ניקל
חיות בסכנה: האם ארה"ב תמשיך לשמור על המינים שבסכנת הכחדה?
16/08/2019 | פרייה שוקלה
  טכנולוגיה  < ראשי

הסטארט-אפ הישראלי ששווה כמעט 2 מיליארד דולר

פלטפורמת ניהול העבודה Monday.com גייסה 150 מיליון דולר לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר – מה שהופך אותה לחברת ההייטק הפרטית עם השווי הגבוה בישראל • "זאת הזדמנות עצומה", אומר השותף המייסד רועי מן
01/08/2019 | אלכס קונרד

יצרנית תוכנת ניהול הפרויקטים Monday.com הכריזה שגייסה 150 מיליון דולר בסבב D שהובל על ידי Sapphire Ventures. הסבב שילש את הערכת החברה והעלה אותה ל-1.9 מיליארד דולר, מהערכה של 550 מיליון דולר בשנה שעברה, לפי מקור שמקורב לפרטי העסקה. זה הופך את Monday.com לסטארט-אפ עם הערך הגבוה ביותר בקטגוריית תוכנות העבודה, והסטארט-אפ עם הערך הגבוה ביותר שפועל בישראל. "העולם הופך לדיגיטלי, ואנשים מחפשים דרכים טובות יותר לעשות את מה שהם עושים", אומר השותף המייסד רועי מן. "זאת הזדמנות עצומה". 

רועי מן וערן זינמן הקימו את הפלטפורמה ב-2014, תחת השם dapulse. החברה התבלטה בתעשייה עם תוכנה שמסייעת לצוותים לעקוב אחרי פרויקטים, להקצות משימות לאנשים ולקבוצות, קטגוריה שידועה בשם "ניהול פרויקטים". כ-80,000 עסקים משלמים משתמשים ב-Monday היום, עלייה מ-35,000 משתמשים בשנה שעברה. בין הלקוחות נמצאים שמות כמו פיליפס, WeWork, ו-Wix.com. יותר ממחצית המשתמשים החודשיים משתמשים בתוכנה מדי יום. 

זינמן (מימין) ומן. עבודה שתופסת מקום משמעותי בחיים | צילום: שלומי יוסף

"אנחנו רוצים לחבר הכל ל-Monday", אומר זינמן. לדבריו, האינטגרציה עם אפליקציות אחרות וכלי אחסון נוספים, שמאפשרת למשתמשים לייבא את ההתאמות האישיות שלהם לניהול העבודה, הן שתי הסיבות המרכזיות לצמיחה המהירה בחודשים האחרונים. "זה הופך אותנו לפלטפורמה שמאפשרת לבנות כל כלי שתרצה".

נינו מרקוביץ, מנכ"ל Sapphire Ventures, אומר שעקב אחרי Monday מספר שנים, ו"לא הצליח לעמוד יותר בפני קסם הצמיחה" שלה. עבור הקרן, Monday מנהלת חלק גדול מעבודת המשרד שלא ניתן לנהל באמצעות תוכנות קיימות. "זה קצת מירוץ כרגע, מי יהיה במרכז כוח המשיכה שבו תבלה את רוב הזמן שלך", הוא אומר.

אך ההשקעה ב-Monday מגיעה עם תג מחיר גבוה בהרבה מאשר בשנה שעברה. הערכת השווי של 1.9 מיליארד דולר הגיעה אחרי שהחברה הכניסה יותר מההכנסות הצפויות שלה, 50 מיליון במקום 18 מיליון דולר ב-2018, וצפויה להגיע ל-120 מיליון דולר השנה, כל זה בזמן שהכפילה את מאגר הלקוחות שלה. "מפרספקטיבה של צמיחה והכנסות, זה נכס ייחודי", אומר מרקוביץ.

הראשונה בישראל

Monday היא חברת ההייטק בבעלות פרטית עם ההערכה הגבוהה ביותר בישראל, לפי הרשימה של CB Insights, לפני יצרנית החומרה Infinidat. בעוד שלעסקים שהוקמו על ידי ישראלים יש הערכות שווי גבוהות יותר, כמו Compass, Houzz, Lemonade, Tanium ו-WeWork - כל החברות האלה פועלות מארה"ב. בתוך ישראל Monday עקפה כאמור את Infinidat, שמוערכת ב-1.6 מיליארד דולר, ואת חברת טכנולוגיית הפרסום ironSource, שמתגאה בהכנסות גבוהות בהרבה.

גם בתוך שוק הפרודוקטיביות של ניהול פרויקטים ותוכנות עסקיות, הערכת השוק של Monday גבוהה במיוחד. ההערכה שלה עוקפת את המתחרה Asana, שהוערכה ב-1.5 מיליארד דולר בנובמבר, ולפני סטארט-אפים פופולרים נוספים כמו Airtable (קצת מעל מיליארד דולר) ו-Notion (מוערך ב-800 מיליון דולר).

עם ההון שקיבלה, Monday מתכננת להשתלב עמוק יותר ביום העבודה של המשתמשים שלה, באמצעות אינטגרציות נוספות - המייסדים שואפים להגיע לאלף עד סוף השנה הבאה - בזמן שהיא ממשיכה להוסיף פיצ'רים.

החברה, שמעסיקה 265 עובדים, 50 מהם בניו יורק והשאר בתל אביב, השיקה לאחרונה גרסאות בשפות נוספות כמו פורטוגזית, ספרדית, גרמנית וצרפתית. החברה מתכננת להגדיל את צוות המכירות שלה במטרה להשיג עסקאות גדולות חדשות, ובין היתר לשכור עובדים נוספים בארה"ב. "יש לנו עוד הרבה מה להוכיח שם", מודה זינמן.

החברה מתכננת לחזוק לשוק עם פרסום חצוף - או מעצבן - יותר, תלוי את מי שואלים. הקמפיין שלה כלל סרטון שאורכו 30 שניות, בגיבוי קמפיין אופליין ברכבת התחתית בניו יורק, ועל לוחות מודעות בסן פרנסיסקו ובאזור המפרץ. הקמפיין זכה בפרס השיווק Praise, אבל גם לתגובות נלהבות פחות: "הפרסומות של Monday.com רדפו אותי ביוטיוב בשנה וחצי האחרונות", התלונן משתמש בטוויטר. "יש רק שני דברים ודאיים בחיים: המוות והמודעות של Monday.com", צייץ אדם אחר ("ראינו צמיחה משמעותית באתר שלה ובמודעות למותג", אומר זינמן).

המייסדים בטוחים שהמימון עשוי להיות הסבב האחרון של הגיוסים בחברה לפני הנפקה אפשרית, למרות שמן אומר שאין להם תוכניות ספציפיות. שני היזמים לא מתרגשים מהעובדה שהפכו לאבן דרך באומת הסטארט-אפ. "השווי הוא לא מה שגורם לנו לקום בבוקר: זה רק עוד שלב בדרך", אומר מן. "מה שגורם לנו לקום בבוקר זה הדוחות, ואנשים שמספרים לנו שהעבודה שלהם תופסת מקום יותר משמעותי בחייהם".

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media