הרופאים 2019
   
ט"ו בתמוז ה'תשע"ט   |   18 ביולי 2019   |   יום חמישי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
יזמי הגנום: הכירו את המדענים הצעירים שנמצאים בצמרת הענף
11/07/2019 | מיכאלה טינדרה ואלי קינקייד
משחקי הכס-ף: הצצה אל ההון האדיר של בית המלוכה הבריטי
13/07/2019 | רניז קם
Airbnb עולה קומה: פיצ'ר חדש באתר להשכרת וילות ודירות יוקרה
15/07/2019 | מערכת פורבס
  טכנולוגיה  < ראשי

לא רק רעיון מנצח: אלה הדברים שיזמים באמת צריכים

רעיונות לסטארט-אפ צצים כל הזמן ובכל מקום, אבל זה לא תמיד מספיק • מילות המפתח החדשות בדרך להצלחה הן מינוף שוק הצרכנים, הבנת הטרנדים ומציאת בעיות ודרכים לפתור אותן • ברגע שהצלחתם בזה, עשיתם צעד משמעותי לעבר סטארט-אפ מצליח
26/06/2019 | ברנרד שרודר

אם אתם מעוניינים להיות יזמים אבל מרגישים שאין לכם את הרעיון המנצח, אל דאגה -יזמות לא מתמקדת רק ברעיונות גדולים, שנמצאים בכל מקום ומוצעים כל הזמן. אז במה כן? יזמים ומשקיעים מצליחים בוחנים את השאלה: מה הבעיות שהמוצר פותר?

ואם בוחנים חברות סטארט-אפ מצליחות נוכל לראות שהן ביצעו מינוף של שוק גדול של צרכנים או הצליחו להפיץ טרנד או לפתור בעיה חשובה. בשביל להיות יזם מצליח, חשוב לתת את הדעת על אחד מהדברים הבאים: שוק, טרנד ובעיות.

עבור המאמר הזה, השווקים מוגדרים כקבוצות ענקיות של אנשים בעלי אופי דומה מבחינה דמוגרפית ופיזית. לדוגמה, השווקים הגדולים בארצות הברית הם דור ה-Z או ה-X, המילניאלס והבייבי בומרס. ארבעת השווקים האלה מכסים 90% מהאוכלוסייה במדינה.

לא מספיק לצבור המון רעיונות | צילום: Unsplash - Daria Nepriakhina

השאלה שצריך יזם מתחיל לשאול היא: איזה מן הקבוצות מעניינת אותו יותר? שכן אם לדוגמה שוק הבייבי בומרס רוצים לחיות לעד ומתעניינים בענייני אושר, אז שאלת ההמשך שלו תהיה: מה הם צריכים בשביל לחיות באורח בריא ובצורה מופלאה? חשוב ליזם לבצע מחקר של הקבוצות הענקיות האלו, כמה שרק ניתן, בשביל לגלות מה הדבר הבא שהם יזדקקו לו.

סקרנות אינטנסיבית

אחת התכונות הטובות שיזם יכול לסגל לעצמו היא "סקרנות אינטנסיבית" - הסקרנות הזאת תאפשר ליזם לשים לב לכל טרנד שמשתנה במהירות. דוגמה לזה ניתן לראות למשל בטרנד של האוכל האורגני או של ענף השכרת הדירות כמלונות (כמו Airbnb) או הצמיחה של האי-קומרס על פני הקמעונאות הרגילה - כל אלו הזיזו תהליכים בתעשייה שלמה ויצרו הזדמנויות לאנשים חדשים להגיע ולצמוח באמצעות מינוף של הטרנד.

דוגמה בפועל לטרנד כזה ניתן לראות בענף מבשלות הבירה בארצות הברית. אם בשנת 2000 היו בערך 1500 מבשלות במדינה, אז היום יש מעל ל-6500. ואם שואלים את האנשים שנמצאים בשוק, כולם יגידו את אותו הדבר - שתעשיית הבירה בעלייה, אולם השאלות האמיתית שצריכות להישאל כאן הן מתי זה קרה ובאיזה היקף. דוגמה נוספת הקשורה לבחינת השוק היא ההבחנה שאלה יכולים לספר על השינויים בהרגלי הצריכה של שותי הבירה, שמעוניינים כיום בבירה יותר איכותית וטובה מפעם. יזם שרוצה להצליח צריך להיות סקרן יותר על הטרנד ולהבין מה מוביל את התחום.

בעיה דורשת פיתרון | צילום: Unsplash - Neil Thomas

התחום האחרון שנמצא במוקד בקרב יזמים הוא בחינת הבעיות הקיימות בקרב צרכנים, הערכתן ומציאת פתרונות לבעיות. הפתרון יכול להיות הדרייב הגדול ביותר עבור חברות סטארט-אפ חדשות, מדוע? משום שאם פותרים בעיה שמשפיעה על קבוצת צרכנים גדולה או תעשייה שלמה, ההכנסות והאופציות מהמהלך הזה יכולים להימדד במיליארדי דולרים.

היזם לא צריך לדאוג עבור יצירה של שוק או גידול בתעשייה. שניהם כבר נמצאים שם. שוק משמעותי ותעשיות נוחלות הצלחות גדולות בפתרון בעיות בשביל לגדול במהירות מירבית. דרופבוקס לדוגמה נוצר משום שהמייסד היה צריך להגיע לאירוע ולהציג שם מצגת, אבל שכח את ה-USB שלו. מה שגרם לו להבין שדבר כזה לא היה קורה אם היו שירות ענן שיאפשרו לו להגיע לתוכן שלו מכל מקום - והנה, סטארט-אפ ענק נוצר מכך.

אם תרצו לבחון את יכולות היזמות שלכם מתישהו, כדאי להתחיל בבדיקת הכשרון הטבעי - אחרי זה להיות יותר סקרנים ולבלות כמה שיותר זמן במחקרי שוק וטרנדים. חשוב לא להתמקד בשליפת כמה שיותר רעיונות אותם רצים ישר לספר לכל המקורבים. במקום זה, תנסו למצוא בעיות פוטנציאליות בשווקים, דברו עם הצרכנים בשביל לבחון אם יש להם בעיות כלשהו שאפשר להיתפס בהן ולחפש עבורן פתרונות.

יש עוד הרבה מאוד דברים שצריכים לקרות בשביל שהסטארט-אפ שתקימו יהיה מוצלח, אבל מציאת פתרונות לבעיות יכול להיות הצעד הראשון והמשמעותי עבור החברה שלכם.

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media