י"ט באלול ה'תשע"ט   |   19 בספטמבר 2019   |   יום חמישי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
הרופאים 2019
לא מפחד מפיזיות: לשחק פוטבול עם שעון בשווי 700 אלף שקל
12/09/2019 | רוברטה נאס
נלחם בחזרה: הסופר שלא מוכן להכנע למעבר הקונים לאון-ליין
16/09/2019 | אנדריאה צ'אנג
איך הפכו מייסדי סטארט-אפ מחשוב הענן למיליארדרים?
15/09/2019 | אליזבת ברייר
  טכנולוגיה  < ראשי

הקרב מול אמזון עולה שלב: גוגל משיקה מחדש את Shopping

ענקית הטכנולוגיה החליטה לשדרג את חווית הקניה דרכה ולהשיק דף בית חדש, מבוסס היסטוריית גלישה, שיסייע לבצע רכישות דרך מנוע החיפוש שלה • בכך היא מנסה להדוף את המתחרות החדשות בתחום, כמו אינסטגרם
16/05/2019 | ג'יליאן דאונפרו

גוגל משיקה מחדש את 'Shopping' ומחזירה את חוויית הקנייה שלה. בכך היא ממשיכה לנסות ולזכות ביותר חיפושים של מוצרים דרכה מאשר באמזון ולהדוף את מאמצי המסחר האלקטרוני הטריים מפלטפורמות מתחרות, כמו אינסטגרם.

החברה משיקה דף בית חדש של קניות, אשר יותאם אישית למשתמשים על ידי סריקת היסטוריית הגלישה שלהם וינחה אותם לבצע רכישות בחנות, דרך האתר של גוגל או מדף האינטרנט של הקמעונאי.

מגדילה את התחרות בשוק | צילום: shutterstock

היעד החדש של החבר הנועד לשלב את אמצעי הקנייה השונים שלה, שהם המגוונים למדי. בעבר, כרטיסיית הקניות העיקרית של גוגל הייתה למעשה רשימה של פרסומות שבהן הקמעונאים שילמו בכל פעם שמישהו לחץ על המודעה שלהם והופנה לאתר. גוגל לא הייתה מעורבת ברכישה בפועל, והותירה קונים במצב של סחף במקרים של מוצרים זולים או הונאה. בינתיים, לגוגל יש את שירות הקניות "אקספרס" שלה, כמו גם מודעות פעילות לרכישה, שבהן היא שותפה רק עם קמעונאים נבחרים, תוך שהיא גוזרת עמלה על כל רכישה שבוצעה ומבטיחה משלוח או מקלה על ההחזרות.

דף הקניות החדש של גוגל ממזג את החוויות. המותג אקספרס, שהושק במקור בשנת 2013 עם שאיפות גדולות כשירות משלוחים, יעלם בהדרגה במהלך החודשים הקרובים.

על ידי השקת יעד חדש המיועד למשתמשים אשר רק גולשים באזורי קניות, כמו גם אלה המוכנים לבצע רכישה (ועדיף לעשות זאת באמצעות תהליך מובטח על ידי גוגל), החברה שואפת לחזק את נוכחותה המסחרית, כאשר הצמיחה במכירות מאטה, אמזון מציגה איום הולך וגדל על עסקי הפרסום שלה, ואינסטגרם ופינטרסט מגבירות את מאמצי המסחר האלקטרוני שלהן.

"אנחנו רוצים לעזור לקונים להחליט מה לקנות ואיפה לקנות אותו", אמר אוליבר הקמן, סגן נשיא ההנדסה של גוגל לתחום קניות ונסיעות. מודעות שכוללות הנעה לרכישה, אשר יאפשרו למשתמשים לקנות מוצרים ישירות דרך גוגל באמצעות 'חיפוש', 'קניות' ו'הכוונה', יופעלו השנה גם בתמונות וב-YouTube.

האינטגרציה של YouTube פירושה שהצופים יוכלו לקנות מוצרים שהם רואים בסרטונים מבלי לעזוב את הדף. הקמן אומר שהחברה תיתן חלק מעמלת המכירות שלה ליוצרים ב-YouTube, אבל המודל העסקי המדויק עדיין נמצא בבחינה. הודעה זו באה בעקבות ההשקה האחרונה של אינסטגרם על אפשרויות הפרסום החדשות בעמודים של משפיענים.

בגוגל אומרים כי כל המוצרים הממומנים יהיו מסומן בבירור ככאלה.

הסוחרים צפויים לאמץ את הפורמט החדש הזה משום שגוגל אינה מתחרה עם קמעונאים בדרך שבה אמזון מתחרה בהם והיא תאפשר להם לשמור על קשרים ישירים עם הקונים, אומר גורו הריהרן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הקמעונאית בומרנג. המודעות לפעולה של קניות ב-גוגל ישמרו על המשתמשים באתר משלהם, אך יאפשרו לקמעונאים לבקש מהקונים להיכנס לאזורי אישיים כחברי מועדון באתר שלהם או להירשם לקבלת הודעות דוא"ל שיווקיות.

למרות שגוגל לא תחזיק במחסנים או במוצרים, היא תבטיח את מסירתם | צילום: Google

"זה לא מפתיע שגוגל רוצה להגן על שטח הפרסום שלה", אומר הריהרן על העיצוב מחדש של אזור הקניות. ובכל זאת, הוא מוסיף, למרות השינויים: "לגוגל יש דרך ארוכה לפני שתתחרה באמזון כיעד קניות".

בנוסף לאתר הקניות המחודש, גוגל מציגה גם מודעות "גילוי חדשות" המבוססות על היסטוריית הגלישה של המשתמשים שיופיעו בעדכון של YouTube, בכרטיסייה 'קידומי מכירות של Gmail' וב'כרטיס חברתי', וכן ב-Feed Discover שהושק לאחרונה, בדף הבית של החיפוש בטלפון הנייד.

החברה גם הודיעה כי יהיה קל יותר למותגים להפנות קונים כדי לרכוש מוצרים שהם מוצאים בגוגל בתוך האפליקציות של הקמעונאים עצמם, באמצעות תהליך הנקרא קישור עמוק.

בסופו של דבר, כאשר גוגל חושפת את השינויים האלה, המשתמשים צריכים לצפות לאינטגרציות רבות יותר של מסחר אלקטרוני בין Search ,Assistant ,Discover, YouTube ,Images ו-Maps.
כפי שניסח זאת הקמן: "אנחנו רוצים להפוך את כל הנכסים שלנו לברי מכירה".

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media