כ"ו באדר ה'תשע"ז   |   24 במרץ 2017   |   יום שישי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
כבוד: ישראלי ברשימת משווקי הסטארט-אפים המבטיחים של פורבס העולמי
19/03/2017 | יואל קנדלשיין
בלי כיפת ברזל - עובדי רפא"ל נאבקים בהנהלה
21/03/2017 | מאיר ברנס
רבים יותר ושווים יותר: רשימת עשירי העולם 2017
20/03/2017 | קרי א. דולן ולאיזה קרול
  טכנולוגיה  < ראשי

פריצת דרך: מדענים פיתחו סוללה שנטענת תוך שניות ומחזיקה שבוע

מדענים מאוניברסיטת פלורידה מציגים קונספט לסוללה עמידה במיוחד שאם תהפוך יום אחד למסחרית עשויה לשנות את אורח החיים של כולנו
24/11/2016 | הילה חיימוביץ', גיקטיים

מדענים מאוניברסיטת מרכז פלורידה (UCF) מציגים קונספט מעניין למדי של ׳סופר סוללה׳ שעובדת כאילו הרגע היא יצאה מהמפעל, גם לאחר 30,000 הטענות. (לצורך השוואה, סוללת ליתיום-יון קונבנציונלית מחזיקה פחות או יותר 1,500 הטענות). מעבר לכך, ׳השוס׳ הגדול בכל הקשור לסוללות הללו היא העובדה שכדי ליהנות מחיי סוללה מרשימים למדי של שבוע, ידרשו סה״כ כמה שניות של הטענה.

סופר סוללה

ממה שהצלחנו להבין, אותה סופר סוללה כוללת קבלים (Capacitor - רכיב חשמלי בעל יכולת לאגור מטען חשמלי ולפרוק אותו) המורכבים ממיליוני חוטים ננומטרים המצופים בקליפה של חומרים דו מימדיים. הליבה מאפשרת להעביר אלקטרונים באופן מהיר לצורך הטענה ופריקה, בעוד ש׳הקליפה׳ אוגרת בתוך חלל זעום כמויות עצומות של אנרגיה. אותם ׳קבלי על׳ יכולים להיטען בקלות בגלל שהם מאחסנים חשמל באפון סטטי על פני השטח של החומר, ולא באמצעות תגובות כימיות כמו סוללות. בסופו של דבר, המטרה של אותה סוללה היא לכלול את כל היתרונות של סוללות קיימות - עמידות, חיי סוללה ארוכים ונוחות, ביחד עם התכונות הטובות ביותר של קבלים - זמני טעינה מהירים ועמידות גם לאחר מספר רב של הטענות. נכון לעכשיו המחקר עדיין נמצא בשלבים מוקדמים ולא ברור האם ומתי הוא יהיה זמין לציבור הרחב.


כאילו הרגע היא יצאה מהמפעל | צילום אילוסטרציה: fotolia

בהקשר זה, קשה להתעלם מ-StoreDot הישראלית שמבטיחה לכולנו כבר שנים סוללה לסמארטפון שנטענת במלואה תוך 30 שניות. כדי לעשות זאת, החברה מתעסקת בייצור Nanodots, מיכלים בקנה מידה אטומי המסוגלים להחזיק מידע ולהתחבר ליצירת מבנים גדולים יותר, שהודות לגודלם הקטן יכולים להגדיל את יכולת הקיבול של האלקטרודה ואת ביצועי האלקטרולייט, הפועל כמוליך חשמלי. התוצאה הסופית היא הטענת הסוללה בתוך זמן קצר במיוחד. בינתיים, החברה הישראלית קצת זנחה את התחום במטרה לפתח סוללה לרכב חשמלי שתטען תוך 5 דקות.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

דרושים: סטארטאפים ישראליים מתחום האנרגיה

בכירי ההיי-טק הישראלי יגיעו לפגוש יזמים בנגב

מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media