ה' בטבת ה'תשע"ט   |   13 בדצמבר 2018   |   יום חמישי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
הסוף למחלות? האתגרים המדעיים והעסקיים בתחום הטיפול הגני
12/12/2018 | יובל הירשהורן
עוד ארוכה הדרך? על מסלול המרוץ לרכב האוטונומי
11/12/2018 | דניאל שמיל
מליתיום ועד מימן: כך נראה המסע אל הדור הבא של הסוללות
06/12/2018 | דניאל שמיל
  נדל"ן ותשתיות  < ראשי

בונה את ירושלים

מאבני היסוד של בנין הבירה - חברת "מוריה - החברה לפיתוח ירושלים" הופכת את ירושלים לעיר מודרנית וחכמה
27/09/2018 | BrandVoice

חברת מוריה - החברה לפיתוח ירושלים, משמשת כזרוע הביצוע המרכזית של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ונמנית כיום על החברות העירוניות המובילות במשק הישראלי. כחברה עירונית מוריה אמונה ומופקדת על ניהול וביצוע של מיזמי פיתוח תשתיות גדולים ורחבי היקף וכן מקדמת את הקמתם של מבני ציבור מרכזיים בעיר. בנוסף, משמשת מוריה כזרוע הביצוע של משרדי ממשלה שונים (כגון משה"ת, משרד החינוך ועוד), של רשות מקרקעי ישראל, בפיתוח שכונות חדשות, של הרשות לפיתוח ירושלים וחברת עדן העירונית, שמקדמות פרויקטים במרקם העירוני ועוד.

כחברה כלכלית, מבצעת מוריה פרויקטים כלכליים עבור עיריית ירושלים. בפרויקטים אלו מביאה מוריה לידי ביטוי את יכולותיה לגבש תכניות עסקיות רווחיות ולהעמיד מימון חיצוני במקומות בהם הוא נדרש. חזון החברה הינו להמשיך ולהוות גוף מוביל ובר קיימא בקידום תכנון וביצוע של פרוייקטי תשתית ובניה מורכבים בעיר.

עבודות תשתית של חברת מוריה לפיתוח ירושלים | צילום: מוריה

היקף פעילותה יוצא הדופן של חברת מוריה חצה השנה את רף מיליארד השקלים, עם ניהולם של למעלה מ-400 פרויקטים רחבי היקף במטרופולין הירושלמי.
יכולותיה של מוריה נראים לעין בכל היבט, החל מפתוח תשתיות תחבורתיות, דרך פרויקטים אורבניים - פיתוח שכונות, שצ"פים מרכזיים, ועד הקמת כיתות לימוד, גני ילדים ומעונות יום בעיר, התחדשות עירונית ואנרגיה מתחדשת.

בשנתיים הקרובות, לאור המשך קידומם של פרויקטים בהיקף גדול כמו הרכבת הקלה, פרויקטי תשתית מרכזיים, הקמת כיתות הלימוד ופיתוח שכונות בעיר, צפוי היקף תקציב הביצוע השנתי של מוריה לחצות את רף 2 מיליארד השקלים.

הקדנציה המוצלחת ביותר

בימים אלה מסיים ראש העיר ניר ברקת, המשמש גם כיו"ר הדירקטוריון בחברת מוריה, את הקדנציה האחרונה שלו כראש העיר, בה העניקה הרשות המקומית לחברת מוריה אחריות רבה בקידום פרויקטים בתחומי החיים החשובים ביותר לפיתוח העיר, החברה והקהילה שלה. זו היתה הקדנציה המוצלחת ביותר של חברת מוריה מבחינת השיגים ומבחינת עמידה ביעדים מורכבים מאוד.

ניתן למנות מספר רב של פרויקטים שביצעה החברה במהלך חמש השנים האחרונות: השלמת בניית הארנה - היכל הפיס, השלמת היציע הדרומי באצטדיון טדי והפיכתו לאצטדיון הראשון בו מותקן גג המייצר חשמל סולארי, התקנת גגות סולאריים על עוד 200 מבני ציבור בעיר, השלמת כביש בגין, הארכת קו הרכבת הקלה (הקו האדום), בניית כיתות לימוד ומבני חינוך במזרח ובמערב העיר - צמצום פער הכיתות, פיתוח שכונות מרכזיות בעיר, התחלת בניה וסלילת פרויקט הכניסה לעיר הכולל הפרדה מפלסית בשז"ר, חניון תת קרקעי ענק של מעל 1,300 כלי רכב והכשרת התשתית לקראת בינוי של מעל מיליון מ"ר של מלונאות ומסחר וזאת בשיתוף פעולה עם חברת עדן, וצוות תכנית אב לתחבורה ובמימון משה"ת, עירית י־ם ורמ"י, ועוד.

ביצוע הפרויקטים האורבניים וקידום התשתיות בקדנציה הנוכחית שינו את פני העיר בכל תחומי החיים ומצעידים אותה לכיוונים של עיר חכמה יותר, נוחה ומסבירת פנים לתושבים שלה ולבאים בשעריה.

עו"ד דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים | צילום: מוריה

נציין מספר פרויקטים בולטים שהחברה ביצעה במהלך הקדנציה האחרונה וממשיכה לבצע ושינו את פניה של ירושלים:

עבודות התשתית של הרכבת הקלה
חברת מוריה מובילה ומנהלת את ביצוע עבודות התשתית של הרכבת הקלה בירושלים שעל בסיסם ינועו הקווים הבאים של הרכבת הקלה, העתידים להיפתח בשנים הקרובות וכן מבצעת את הארכת השלוחות בקו הרכבת הקיים, וזאת בשיתוף פעולה מצוין עם תכנית אב לתחבורה, שאחראית על התכנון ועל הפעלת הזכיין בעתיד, ובמימון משרד התחבורה ועירית ירושלים.

בקדנציה הנוכחית פעלה מוריה לביצוע הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה והחלה בעבודה על המקטעים הראשונים של הקו הירוק של הרכבת הקלה. במהלך החודשים הקרובים תתרחבנה העבודות למקטעים נוספים של הקו הירוק, אשר צפוי להכפיל את כמות הנוסעים בתחבורה הציבורית בירושלים וימשיך את מהפיכת התחבורה הציבורית שמיישמת בשנים האחרונות חברת מוריה בבירה.

פרויקט "הכניסה לעיר" 
מגה פרויקט מהגדולים ומורכבים שבוצעו בעיר ובארץ בשנים האחרונות. הוא כולל חניון תת קרקעי של מעל 1,300 כלי רכב, הפרדה מפלסית מתחת לרחוב שז"ר, רכבת קלה מעל, וביצוע עבודות הפיתוח לטובת הקמת רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים בהשקעה 1.4 מיליארד שקל. הפרויקט בשיתוף חברת עדן.

פרויקט הארכת כביש בגין דרום
הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר שבוצע בעשור האחרון בבירה בהובלת עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות חברת מוריה והושלם לאחרונה, בהשקעה של 1.25 מיליארד שקל. כביש בגין דרום המהווה ציר מרכזי בירושלים מאפשר לחצות את ירושלים ללא רמזורים בין כביש 443 בצפון לכביש המנהרות (כביש 60) בדרום. פרויקט כביש בגין כולו הושלם השנה, עם חניכת המחלף האחרון של הכביש - מחלף רוזמרין ונחשב לפרויקט לאומי.

הרחבת כביש 60 - "כביש המנהרות"
הכביש משרת כיום את כל תושבי גוש עציון, בית"ר עילית, אפרת, קריית ארבע, חברון, צור הדסה, מבוא בית"ר ויישובי מטה יהודה. הכביש מורכב כיום מנתיב אחד לכל כוון. בכל נתיב נוסעים מעל 1,300 רכבים ומעל 30 אוטובוסים בשעת בוקר. מעבר לפקקים הגדולים, רכבי חירום והצלה מירושלים לגוש, ומהכוון הנגדי, נתקלים מדי יום בעיכוב בהגעה ליעדם בגלל הפקקים ובגלל שהכביש הינו בעל נתיב אחד בלבד.
חברת מוריה מתכננת ומבצעת בשל כך את הרחבת הכביש הקיים. אורך הפרויקט, כ־12 ק"מ, הוא כולל 2 מנהרות נוספות למנהרות הקיימות וכן גשר חדש. אומדן ביצוע הפרויקט - כמיליארד שקל.

התחדשות עירונית בירושלים
כחלק מיישום מדיניות העירייה, הרואה בהתחדשות עירונית מרכיב חיוני בתכנית האסטרטגית לירושלים, הוביל ראש העיר ברקת את הקמתה של מנהלת ייעודית לתחום -"מנהלת ההתחדשות העירונית" בחברת מוריה, הראשונה בישראל. מאז הקמת המנהלת, הוצבו יעדים ברי השגה - 4,000 יחידות דיור בחמש שנים בהתחדשות עירונית.

מנהלת מבני חינוך
הקמת מבני חינוך ותשתיות חינוך להשלמת הפערים של כיתות לימוד ומבני חינוך בירושלים. מנהלת החינוך בחברת מוריה מנהלת כיום למעלה מ־100 מבנים שונים בתחומי החינוך. היא אמונה גם על קידום הקמתן של כ־2,000 כיתות לימוד חדשות לצמצום הפער בין כמות התלמידים לכמות כיתות הלימוד בעיר. כבר בשנתיים הקרובות תפתח מוריה עשרות כיתות לימוד חדשות ב־19 מוקדים ברחבי העיר.

לאחרונה אישר משרד הפנים לעיריית ירושלים הלוואה של כמיליארד שקל לצורך יוזמה זו של צמצום הפערים. לפני כן כבר נערכה חברת מוריה בשטח, כאשר ביצעה הפקעות קרקע רבות שיאפשרו לה להקים מבני חינוך חדשים. לצורך הקמתם פועלת חברת מוריה גם להקים מבני חינוך בקומות. אם בעבר נבנו כיתות בקומה אחת או שתיים, כיום מתוכננים בירושלים מבנים חינוכיים עם חמש ושש קומות.

תכנון ופיתוח גני משחקים
חברת מוריה לפיתוח ירושלים, בשיתוף עם מנהל התפעול של העירייה, אחראיים גם על פיתוח גני שעשועים ברחבי ירושלים לרווחת ילדי העיר. פעילות מוריה ליצירת סביבת משחקים איכותית ומעוצבת ברמה גבוהה, הם תולדה של שינוי שביצעה מוריה בשיטת המכרז לבצוע גני המשחקים בעיר - ממכרזי כמות למכרזי איכות.
מוריה תכננה ובצעה גני ילדים ברחבי העיר בתקופה האחרונה, תוך שימוש בשיטת מכרזי איכות ותוך הגדלת התקציבים מ־30 ל־80 מיליון שקלים.

בראש החברה עומד ומנווט את פעילותה המוצלחת, המנכ"ל עו"ד דורון נויוירט. לצדו עומד יואל אבן, המשנה למנכ"ל וראש מינהל ההנדסה של החברה, אשר אמון על כל הפרויקטים ההנדסיים בחברה באמצעות 3 חטיבות הנדסה שבראשן עומדים ראשי חטיבות: יאיר סינגר - ראש חטיבת תשתיות, אבנר מרקוביץ - ראש חטיבת רכבות ופיתוח ומאיה עמנואל-תור - ראש חטיבת בינוי אורבני. נגה שומר היא סמנכ"ל הכספים ואלי שמואליאן סמנכ"ל פיתוח עסקי.

תחת ניהולו של נויוירט התברגה חברת מוריה לצמרת חברות התשתיות הגדולות בארץ ונחשבת כיום לאחת החברות המובילות בענף הפיתוח והתשתיות העירוניות בישראל.
ברבעון השני של 2018 עמדה חברת מוריה בשיא של 97% ביצוע של באבני הדרך ההנדסיות של משרד התחבורה. בהתאם לכך דורגה במקום הראשון מתוך שמונה חברות תשתיות שנמדדו. בזכות המקצועיות הגבוהה של עובדי החברה, התמיכה המלאה, הגיבוי והשיתוף פעולה להם היא זוכה מהרשות המקומית, כמו גם ממשרד התחבורה, השכילה מוריה בקדנציה הנוכחית להטביע את חותמה בכל רחבי המטרופולין הירושלמי.

מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media