הרופאים 2019
   
כ' בתשרי ה'תש"פ   |   19 באוקטובר 2019   |   שבת
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
בקצב משלו: הצצה אל עולמו המסחרר של סטיב איוקי
13/10/2019 | זאק אומלי גרינברג
כבר לא מיליארדר: הונו של אדם נוימן נחתך ל-600 מיליון דולר
15/10/2019 | מערכת פורבס
שקיעה בבוץ הסורי: כשהאמריקאים נסוגים הטורקים עלולים להסתבך
17/10/2019 | אלון לוין ויובל בוסתן, סיקור ממוקד
  עולם  < ראשי

הקשר הצרפתי: ברנרד ארנו עבר את ביל גייטס ברשימת עשירי העולם

בעל אימפריית LVMH החולשת על מותגי יוקרה בינלאומיים, בינהם לואי ויטון, דיור, ג'יבנשי ולאחרונה גם שני המותגים הנחשקים סטלה מקרטני ופנטי של ריהאנה - הפך לאיש השני העשיר בעולם ברשימת העשירים של פורבס, זאת בזכות 103 מיליארד הדולר שלו
21/07/2019 | לואיזה קרול

ברנרד ארנו הוא כעת האדם השני העשיר בעולם, על פי חישובי פורבס. טייקון מוצרי היוקרה העומד מאחורי מותגים, כמו לואי ויטון ומואט & שנדון שווה 103.2 מיליארד דולר, לעומת 76 מיליארד דולר בחודש מארס, כאשר פורבס פרסם את דירוג המיליארדרים השנתי. באותה תקופה הוא היה האדם הרביעי העשיר על הפלנטה. הונו, שהגיע ל-100 מיליארד דולר בפעם הראשונה בחודש יוני, זינק בעקבות עלייה חדה במניות של LVMH, שעלו עולה ביותר מ-50% מתחילת השנה.

נכון לעכשיו, ארנו שווה 300 מיליון דולר יותר מאשר ביל גייטס, אשר כעת שווה 102.9 מיליארד דולר. זוהי הפעם הראשונה מאז 2008 שגייטס לא היה העשיר או השני העשיר ביותר בעולם. גם שווין של מניות מיקרוסופט הגיע לשיא השנה, אך הן לא עמדו בקצב של LVMH. בנוסף, גייטס מחזיק כעת את רוב הונו מחוץ למיקרוסופט. ג'ף בזוס נשאר מספר 1, עם שווי נקי של כ-124 מיליארד דולר, לאחר שהעביר מניות של אמזון שירשמו בקרוב על שם אשתו לשעבר, מקנזי בזוס.

ארנו. קפיצה של 27 מיליארד ב-4 חודשים | צילום: RTXXGDM/יח"צ

למרות שזה נראה סביר כי ארנו יכול להדיח גם את בזוס, ההון של שני הגברים קשור במניות של החברות שלהם, ועוד קפיצה של LVMH וירידה של אמזון יכולה לסגור במהירות את הפער. אחרי הכל, ההון של ארנוט כבר גדל ב-27 מיליארד דולר בארבעת החודשים האחרונים.

כדי לשים את הרווחים האלה ואת קפיצתו לרמת העושר הזאת בפרספקטיבה, כדאי לשקול את זה: רק חמישה אנשים בעולם רשמית מדורגים במקום הראשון או השני בדירוג המיליארדרים השנתי שלנו מאז 2001: בזוס, גייטס, וורן באפט, אמנסיו אורטגה (זארה) ובעל קבוצת הטלקום של מקסיקו קרלוס סלים.

הסיבה העיקרית לגאות של ארנו היא העובדה כי קונים ממשיכים לרכוש מוצרי מותרות ברחבי העולם. LVMH דיווחה על מכירות שיא ורווחים של כ-52.5 מיליארד דולר ו-11.2 מיליארד דולר בשנת הכספים 2018. המכירות עלו שוב ב-16% ברבעון הראשון ל-14 מיליארד דולר. רווחים, אשר מדווחים כל חצי שנה, יוכרזו בסוף יולי.

אבל ארנו אינו שאנן. הוא ממשיך לחדש ולרענן את LVMH גם 35 שנה אחרי שנכנס לשוק מוצרי היוקרה עם הרכישה של כריסטיאן דיור. רק השבוע הוא הכריז על מיזם עם מעצבת האופנה סטלה מקרטני. המהלך מגיע בערך 16 חודשים אחרי שמקרטני עזבה את יריבתו, קרינג, המנוהלת על ידי פרנסואה-אנרי פינו, בנו של המיליארדר הצרפתי פרנסואה פינו, וקיבלה את מלוא הבעלות על החברה שלה. 

סטלה מקרטני. הראשונה להניח סוגיות של קיימות בקדמת הבמה | צילום: shutterstock

מטרת השותפות היא לא רק לגדל את המותג סטלה מקרטני, אלא גם להרחיב את המאמצים של LVMH בתחום הקיימות. מקרטני, אשר המותג שלה ידוע כבעל מחויבות לקיימות ואתיות באופנת הוקרה, תשמש יועצת מיוחדת ל-LVMH על קיימות.

"אני מאוד שמח על השותפות הזאת עם סטלה. זוהי התחלה של סיפור יפה ביחד, ואנחנו משוכנעים בפוטנציאל ארוך הטווח של בית האופנה שלה", אמר ארנו בהודעה לעיתונות. "גורם מכריע היה שהיא היתה הראשונה שהניחה בעיות קיימות וסוגיות אתיות במרכז הבמה בשלב מוקדם מאוד, ובנתה את בית האופנה שלה סביב נושאים אלה. זה מעצים את מחויבותה של קבוצת LVMH לקיימות".

עסקה זו באה בעקבות שתי עסקות של קבוצת היוקרה עם ריהאנה, פנטי ביוטי ופנטי פאשן, בנוסף לעסקאות אחרונות, כמו רכישת בלמונד, המפעילה מלונות יוקרה, רכבות ואפילו ספארי.

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media