י"א בכסלו ה'תשע"ט   |   19 בנובמבר 2018   |   יום שני
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
בריטניה, הסוף? הממלכה בעידן הברקזיט נמצאת על סף התפוררות
15/11/2018 | אלון לוין ויובל בוסתן, סיקור ממוקד
מדוע כבר אין יותר נבלים סינים בסרטים האמריקאים?
16/11/2018 | יובל בוסתן
אנחנו על המפה: הסטארט-אפים הישראלים שמעצבים את ערי המחר
13/11/2018 | איתי גרין ואמיר מזרוח, Start-Up Nation Central
  רכב  < ראשי

פרארי קליפורניה T - אדומה, אבל קצת יותר ירוקה

לראשונה, תציג החברה האיטלקית מכונית פרארי עם מנוע מוגדש טורבו, המפחית את צריכת הדלק שירדה ב-15% ואת פליטת ה- CO2. בוא בזמן מושגת עלייה של 70 כ"ס ו-‏49% במומנט בהספק המנוע. הדגם החדש ייחשף במרץ בתערוכת הרכב בז'נבה
17/02/2014 | אורן קוזלובסקי

מותג היוקרה האיטלקי יציג השנה בתערוכת ג'נבה לראשונה בתולדותיו, מנוע מוגדש טורבו (Turbocharger) המסוגל להגיע להספק גבוה יותר ללא הגדלת הנפח, בדגם הקליפורניה. הדגם המוגדש יקרא קליפוניה T, כאשר ה- T תייצג כמובן את סוג תגבור המנוע.

הסיבה העיקרית לשינוי, הן תקנות הפורמולה 1 החדשות. בדומה למתרחש בליגת מרוצי המכוניות הבכירה, נעשה שימוש במגדש טורבו כדי להפחית את פליטת ה-CO2 ואת צריכת הדלק. תחנת הכוח המניעה את המכונית מורכבת ממנוע 8 צילינדרים, בנפח 3,855 סמ"ק עם מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה. המנוע מותקן בנקודה נמוכה מאוד על השלדה ובחלקו האמצעי הקדמי של הרכב. הוא מפיק 560 כ"ס ב-‏7,500 סל"ד. הכל, כדי להאיץ מ-‏0 ל-‏100 קמ"ש בתוך 3.6 שניות בלבד.

לפי אנשי פרארי, ירדה צריכת הדלק בכ-‏15 אחוזים בהשוואה לדגם המוחלף ובוא בזמן הושגה עלייה של 70 כ"ס ו-‏49% במומנט בהספק המנוע. המנוע של ה-California T יהנה לפי הפרסומים, מפתרונות נוספים המגיעים מעולם המרוצים, כגון טורבינות כפולות בעלות כוח התמדה נמוך במיוחד.


ככה זה נראה מבפנים | צילום: אתר ferrari

מכיוון שרעש מערכת הגדישה, זר לצלילי המנוע האקזוטיים של פרארי, אתגר גדול במיוחד היה להעניק לה צליל מנוע המאפיין את פרארי. הדבר התבצע באמצעות עבודת תכנון קפדנית ושימוש בטכניקות ייצור מיוחדות לרכיבים חיוניים, כגון גל ארכובה בעל מישור שטוח, סעפת פליטה יצוקה המורכבת משלושה חלקים ובית מגדש טורבו. האיטלקים טוענים לצליל בשרני ומרטיט, שאף מנוע טורבו לא מסוגל להפיק.

ה-California T זכתה לקבל גם את הגרסה המעודכנת ביותר של מערכת בקרת האחיזה F1-Trac, המאפשרת האצה מקסימלית ביציאה מפניות וכך שומרת על הצד הספורטיבי באישיותה. כבכל מכונית של היצרן, גם למכונית החדשה יכולות דינמיות של מכונית ספורט אמיתית, הודות להפחתת תנועות גלגל הגה ושיפור תגובת מערכת ההיגוי המעניקה לנהג משוב מדויק. המשוב המדויק מושג הודות לתיבת ההגה החדשה וכיול המתלים. קפיצים חדשים ובולמי Magnaride מהדור החדש.


מגיעה גם בכחול | צילום: אתר ferrari

הפרופורציות המאוזנות תוכננו במרכז העיצוב של פרארי בשיתוף עם פינינפארינה, והם שומרים במידה רבה על החלק הקדמי המזוהה כל כך עם מורשת דגמי פרארי. החלק האחורי כולל מסיט אוויר תלת-חלקי חדש - תולדה של מחקר אווירודינמי קפדני. תא הנוסעים של טורבו, עוצב תוך הקפדה על איכות החומרים, בגימור עור אנילין יוקרתי. חלל הפנים הוא גמיש ובעל הרכב יכול להפיק את המרב מתא המטען גם כאשר הגג פתוח, הודות לפתח שבין תא המטען למושבים האחוריים.

הקליפורניה טורבו תיחשף כאמור, בתערוכת הרכב הבין-לאומית שבז'נבה בחודש מרץ, אולם כבר היום ניתן להתרשם ממנה באתר www.ferrari.com. באתר מוצגת המכונית בשני צבעי השקה: צבע אדום בהשראת המכוניות הקלאסיות של פרארי ו-צבע כחול, המבליט את האלגנטיות של דגם זה.

מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media