הרופאים 2019
   
י"ט בחשון ה'תש"פ   |   17 בנובמבר 2019   |   יום ראשון
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
הרופאים 2019
ונציה מתחת למים: מצב חירום הוכרז בעיר התעלות המפורסמת
14/11/2019 | ליזט וויטקו
הפרויקט המטורף החדש של מייסד המופע סירק דה סוליי
11/11/2019 | מדלין ברג
הדיסוננס של יהודי בריטניה עלול לשלוח אותם אל מחוץ למדינה
10/11/2019 | אלון לוין ויובל בוסתן, סיקור ממוקד
  רכב  < ראשי

מכונית בהתאמה אישית: הכירו את החשמלית הקומפקטית של סיטרואן

לכבוד מאה שנה להיווסדה, סיטרואן משיקה את Ami One – רכב חשמלי וזעיר המיועד גם לנסיעות שיתופיות • לצד העיצוב המינימליסטי והעליז, הופכת החברה את הסמארטפון למסך התפעול של הרכב, וכך מאפשרת לעבור ממכונית למכונית בקלות ובמהירות
12/08/2019 | נרג'ס באנקס

המכונית הזעירה והחשמלית אותה בחנו לאחרונה עושה שימוש נרחב יותר בסמארטפון מאשר המכונית הממונעת המסורתית שאותה אנו מכירים. Citroën Ami One נראית כמו מכונית עירונית קטנה: היא כוללת תא נוסעים קטן, המאפשר לנהג לשבת זקוף מעל ארבעת גלגלים, היא כוללת ארבעה פנסים, ויש בתוכה מקומות ישיבה לשניים, כמו גם מראות רגילות לרכב והגה. רכב הקונספט, שנועד לציין מאה שנה להיווסדה של יצרנית הרכב הצרפתי, עוקב אחר הקודים המקובלים לעולם הרכב.

ראשית, ה-Ami One פועל עם הסמארטפון שלכם, כך שזה משמש כממשק התפעול המרכזי של הרכב. אני פשוט מניחה את המכשיר מאחורי ההגה והוא מספק את כל המידע הדרוש לי. הוא גם מזרים את המוזיקה שלי דרך רמקול הבלוטות' והכי חשוב - כשאחליף את המכונית שלי ל-Ami אחרת, ההגדרות יבואו איתי. הסיבה לכך היא שסיטרואן רואה בראש ובראשונה את ה-Ami One כרכב שיאפשר תחבורה שיתופית לצעירים הגרים בעיר, כך שקלות הקישוריות היא דבר מרכזי בעיצובו.

טווח של 160 ק"מ עם טעינה שצפויה לארוך כשעתיים | צילום: סיטרואן

למרבה הצער, לא זכינו לבדוק כיצד זה עובד, שכן ה-Ami One בו אנו יושבים הוא אך ורק אב-טיפוס, כך שהגימור וההנעה אינם מלוטשים כמו המכוניות שישווקו בצורה סדרתית. עם זאת, נסיעת ההדגמה הקצרה בתחומי החניון היא קלה ואינטואיטיבית, עם כל פונקציות הנהיגה אליהן אנו רגילים.

עיצוב שובב

עיצוב הפנים הוא עליז וכולל ערכת צבעים בהירה ושובבה המקדמת אווירה חיובית. שני מבוגרים יכולים לתפוס את החלל בנוחות ויש הרבה מקום מאחורי המושבים לתיקים ולקניות. אין מנגנונים לחלונות חשמליים - במקום זאת אתה מפעיל אותם באופן ידני, מראות הכנף דקות והגג מבד.

אני מחבבת את העובדה שסיטרואן משתמשת בחומרים בהם משתמשים לריהוט גן ובתחבורה הציבורית, כך שניתן לנקות אותו בקלות ולתחזק אותו - דבר שהוא חיוני לרכב משותף.

יש הרבה מקום מאחורי המושבים לתיקים ולקניות | צילום: סיטרואן

Pierre Leclercq, מנהל העיצוב החדש של סיטרואן, אומר שהוא מחפש חומרים ברי קיימא שיתאימו למכונית אם היא תקבל את האור הירוק לשיווק. באופן דומה, בצד החיצוני הוא בוחן כמה רעיונות מעוררי השראה, שעד כמה שידוע לי הם גם רעיונות חדשים בעולם הרכב. לדוגמה, הדלתות זהות ורק הצירים שונים בין הצד של הנהג לבין זה של הנוסע, מה שמקטין את מספר החלקים המיוצרים ומקצץ את עלויות הייצור. באופן דומה, הפגושים הקדמיים והאחוריים הם אותם חלקים - רק ממוקמים אחרת. מה שכן, הלוגו של סיטרואן הוא למעשה מדבקה שטוחה ומודרנית.

אם וכאשר סיטרואן תחליט לייצר באופן סדרתי את ה-Ami One, תהיה אפשרות גם לרכוש אותה. במקרה כזה, הצוות מעודד את הרוכשים הצעירים להתאים אישית את חברם הקטן, להסיר את הפאנלים ולהוסיף טאץ' משלהם כפי שהיינו עושים בעבר עם הפאנלים של הטלפונים הסלולריים שלנו. פייר אומר שהוא יעודד הפגנת חופש אמנותי אישי.

חשמלי ושקט

ה- Ami One הוא חשמלי לחלוטין והמכניקה שלו פשוטה לכאורה. המצבר יושב מתחת לרצפת תא הנוסעים והמנוע החשמלי הקטן מניע את הגלגלים האחוריים. הטווח חשמלי, כך נאמר לי, נמצא איפשהו סביב ה-160 ק"מ עם טעינה שצפויה לארוך כשעתיים. הוא דורש רישוי זהה לזה של קטנוע, ועם מהירות מקסימלית של 45 קמ"ש, במדינות מסוימות הוא יכולים לנהוג בו נהגים בני פחות משבע עשרה וללא רישיון נהיגה.

המצבר יושב מתחת לרצפת תא הנוסעים והמנוע החשמלי קטן | צילום: סיטרואן

"היה צורך לרסן את הגישה העיצובית שלנו, וחיפשנו את תהליכי התכנון והייצור עבור מכונית זו", אומר פייר כשהוא יושב במושב הנוסע ומדריך אותי כיצד לנהוג בין הקונוסים בחניון. תוך כדי תנועה המכונית מתחילה להשמיע מנגינה עדינה. בעקבות תקנה חדשה שמתעקשת שמכוניות חשמליות אילמות צריכות להשמיע צליל כדי להזהיר משתמשי דרך אחרים. פייר אומר כי סיטרואן בוחנת את המנגינה שלה לעתיד החשמלי.

סיטרואן זיהה בצדק שהדור הבא לא מתרגש יותר מדי מהמכונית המנועית הקונבנציונאלית, וגם לא מייחסים רלוונטיות רבה ככל האפשר לבעלות פרטית באופן שיש אולי לדור שלי. בנוסף, הערים ברחבי העולם חולקות המון במשותף בכך שהן רואות יותר ויותר תחבורה כנוסחה רב-מודלית.

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media