ט"ז בתשרי ה'תש"פ   |   15 באוקטובר 2019   |   יום שלישי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
בקצב משלו: הצצה אל עולמו המסחרר של סטיב איוקי
13/10/2019 | זאק אומלי גרינברג
צמיחתו ונפילתו של המנהל הצעיר בהיסטוריה של פונטיאק ושברולט
10/10/2019 | צ'אק טנרט
מה חדש: כך תהנו מחופשה מלכותית וגם - קולקציות החורף של מותגי העל
24/10/2019 | שלומי אזולאי
  רכב  < ראשי

הסוף לוויכוחים? המושב האמצעי במטוס עובר מתיחת פנים

הישיבה במושב האמצעי בשורת המושבים במטוס לא אהובה על נוסעים רבים • החל מהשנה הבאה תחל יצרנית מושבים מארה"ב להתקין במטוסים מושבים אמצעיים בעיצוב חדש, כזה שיעניק ליושבים בהם מרווח גדול יותר מבלי שזה יבוא על חשבון המושבים האחרים בשורה
31/07/2019 | לזלי וו

מי שטס בקביעות יודע כי המושב האמצעי במטוס הוא שטח הפקר, כזה השמור לאלה שנפגעו מסיבות מסוימות. או שהם נפלו קורבן להחלפת מטוס ברגע האחרון, או שהעדיפו שלא לבחור במושב מסוים במעמד הזמנת הכרטיס. כשמשני הצדדים יושבים נוסעים, נוסעי המושב האמצעי צריכים להילחם על מקום לזרועות ולרגליים, וזאת מבלי לדבר בכלל על המקום המצומצם להנחת הראש העייף.

למרות שנוסעי המחלקה הראשונה ומחלקת העסקים נאלצים להתמודד עם הסוגיות הללו לעיתים רחוקות, נוסעי מחלקת התיירים אינם כה ברי מזל. ככל שעלויות הדלק הולכות וגדלות, חברות התעופה מודעות לגורמים כמו משקל, מה שמוביל לרעיונות מגוחכים לחיסכון בשטח.

דגם S1 של Molon Labe. "חוויית טיסה אחרת" | צילום: Molon Labe

"הנוסעים במחלקת תיירים איבדו כ-20 ס"מ מהמקום לרגליים מאז תחילתו של תור הזהב של התעופה", כתב אוליבר סמית במאמר שפורסם ב"טלגרף" ושבדק את רוחב המושב לאורך הדורות. "עם זאת מדובר ברוחב המושב ולא במרווח בין המושבים, וזה באמת הדבר החשוב בכל הנוגע לנוחות".

סטייה קלה

כעת, עיצוב חדש למושב האמצעי עבר את אישור רשות התעופה הפדרלית בארה"ב והוא עשוי להגיע לכלי הטיס הקרובים אליכם.

על ידי הנמכה של המושב האמצעי וסידורו בסטייה קלה ביחס לשורת המושבים, דגם המושב S1 של חברת Molon Labe מרחיב את המושב האמצעי בין 7-12 ס"מ (מידה שאולי נשמעת מינימלית, אך יכולה לייצר חוויית טיסה אחרת), כמובן שההרחבה הזאת לא באה על חשבון המושבים האחרים בשורה.

הרעיון של מיקום המושב האמצעי בסטייה יגיע לשתי חברות תעופה עיקריות בשנת 2020, כך עולה מראיון שערך CNN עם האנק סקוט, מייסד ומנכ"ל Molon Labe. "משמעותה של ההמצאה המדהימה הזו היא שכל אדם יכול להתרווח קצת יותר", אמר סקוט.

בחלק מהמקרים חברות התעופה מחפשות לחסל לחלוטין את המושב האמצעי. דגם ה-Embraer 190-E2 סובב ראשים בשנה שעברה עם תא נוסעים שבו היו חלונות גדולים יותר וללא מושבים אמצעיים כלל, תוך שימוש בתצורת 2-2 במטוס נוסעים. רודריגו סילבה אי סוזה, סמנכ"ל השיווק ב-Embraer Commercial Aviation, מסר ל-CNN Travel כי "שמירת המרחב האישי של הנוסעים היא המטרה".

פתרונות מידיים

ועד שהמושבים החדשים יכנסו לשימוש - יש כמה דרכים להפוך את החוויה לקצת יותר נסבלת:

התעקשו לנצל את שטח משענת היד שלכם: אולם הנושא הזה עולה לדיון פעמים רבות, אך נדמה שרבים מסכימים כי יש לאפשר לסובל מהמושב האמצעי להשתמש משתי משענות היד. "אני מאה אחוז מאמינה כי לנוסע במושב האמצעי יש את הזכות לשתי משענות היד", אומרת ז'קלין מארי, דיילת של חברת תעופה אמריקאית. "אני רואה את משענות היד כקווי גבול. עם זאת, כדיילת מעולם לא התבקשתי ליישב סכסוך בנוגע לפלישה לשטח המושב השכן".

בין אם מטרה זו מושגת באמצעות פתרונות פיזיים כמו משענות יד מיוחדות המסייעות ליושבים משני הצדדים להניח את זרועותיהם, או לשאול בנימוס את השכנים אם הם מוכנים לכך. אדיבות קטנה יכולה להפוך את הטיסה שלכם לנעימה יותר לכולם.

נקו את המרחב שלכם: שימו כל דבר שאפשר בגב המושב שלפניכם ואל תידחסו במרחב הרגליים המצומצם יחד עם בקבוקים או פסולת אחרת. הביאו תיק קטן שנסגר לחלוטין, כך שניתן יהיה למלא אותו ולהניח דברים מתחת למושב או להשתמש בו כמשענת רגל.

ומסתבר שחלק מהטסים דווקא מעדיפים את המושב האמצעי. מאמר ב-NerdWallet ציטט אנשים שבמהלך הטיסה התחברו עם אחרים ומצאו את עצמם עובדים בעבודות חדשות או מצאו נושאי שיחה משותפים. כך שאם גם אתם אוהבים לעשות זאת - אין סיבה שתברחו מהמושב האמצעי.

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media