ט"ז בתמוז ה'תשע"ט   |   19 ביולי 2019   |   יום שישי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
משחקי הכס-ף: הצצה אל ההון האדיר של בית המלוכה הבריטי
13/07/2019 | רניז קם
Airbnb עולה קומה: פיצ'ר חדש באתר להשכרת וילות ודירות יוקרה
15/07/2019 | מערכת פורבס
הכירו את האיש שעומד מאחורי הטכנולוגיה של Uber ו-Yelp
14/07/2019 | ג'ניפר וונג
  רכב  < ראשי

סיבוב ראשון: חשמלית לטווח קצר

הגרסה החשמלית של היונדאי איוניק הגיעה לישראל ואנחנו לקחנו אותה לנסיעת מבחן • מחלות הילדות של הרכבים החשמליים עדיין כאן: תג המחיר נותר גבוה וטווח הנסיעה עדיין קצר
28/02/2019 | דניאל שמיל

יונדאי איוניק היתה המכונית הנמכרת בישראל בשנה שעברה ועשתה היסטוריה, כשבפעם הראשונה הדגם הנמכר כאן היה היברידי. כעת מגיעה לישראל הגרסה החשמלית של המכונית, אולי בדרך לנקודת הציון הבאה - מכונית חשמלית שתכבוש את טבלאות המכירות.

הכתבה מופיעה בגיליון פברואר 2019 של פורבס ישראל

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

מבחוץ: האיוניק החשמלית דומה מאוד, אפילו דומה מדי, לגרסה ההיברידית הנפוצה - הסממנים הבולטים להיותה חשמלית טהורה הם פלסטיק אפור המחליף את הגריל מלפנים ועיטורים בצבע נחושת. בנסיעת המבחן היא לא עוררה תשומת לב מיוחדת, ורק חדי עין הבחינו שאין זו סתם איוניק.

האיוניק החשמלית דומה מאוד לגרסה ההיברידית הנפוצה | צילום: יח"צ

מבפנים: גם בתוך המכונית השינויים לא גדולים. העיצוב אפור ויעיל, ובמרכז לוח המחוונים מערכת המולטימדיה המצוינת של כלמוביל. המעבר להנעה חשמלית לא פגע במרווח המצוין של האיוניק ורק צמצם מעט את תא המטען.

ביצועים וטווח: זה הנושא הקריטי בכל הנוגע למכוניות חשמליות. לאיוניק סוללה קטנה יחסית של 28 קילוואט־שעה וטווח נסיעה מוצהר של 280 ק"מ. בפועל, טווח הנסיעה קרוב יותר ל־200 ק"מ, וזה מספיק לנהיגה פרברית בלבד. הביצועים מצוינים. למרות הספק צנוע של 120 כ"ס, מומנט מכובד של 30 קג"מ (קילוגרם למטר) מאפשר תאוצות מצוינות, בעיקר במצב "ספורט" (אך זה גם ירוקן מהר יותר את הסוללה).

נוחות והתנהגות: חיסרון המשקל הרב של הסוללות בא לידי ביטוי בנסיעה על פני מהמורות קטנות, שמורגשות בתא הנוסעים, אך בסך הכל, הנוחות טובה, ואליה נוסף גם השקט של המנוע החשמלי והיעדר הרטט, שיוצרים מנועי בנזין או דיזל. התנהגות הכביש כבר ממש מפתיעה לטובה - מרכז הכובד הנמוך מאפשר אחיזת כביש מצוינת ויוצר תחושת ביטחון גם בכבישים מפותלים. עם זאת זו כנראה לא המכונית שבה תבחרו עבור נהיגה ספורטיבית.

יונדאי איוניק. ביצועים מצויינים | צילום: יח"צ

תמורה למחיר: בעוד איוניק היברידית נמכרת ב־135 אלף שקל, הגרסה החשמלית כבר תעלה 160 אלף שקל, ולטעמנו, זה עדיין יותר מדי עבור חשמלית המציגה טווח קצר מדי.

בשורה התחתונה: הגרסה החשמלית של איוניק היא הוכחת יכולת טכנולוגית מרשימה, אך היא סובלת עדיין משתי מחלות הילדות של מכוניות חשמליות: טווח נסיעה קצר ומחיר גבוה. בקרוב תוצג גרסה מעודכנת של הדגם, שכנראה תציע טווח מכובד יותר, וכך תתאים אולי גם ללקוחות פרטיים ולא רק לציים.

הכתבה מופיעה בגיליון פברואר 2019 של פורבס ישראל

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media