כ' בחשון ה'תש"פ   |   18 בנובמבר 2019   |   יום שני
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
ונציה מתחת למים: מצב חירום הוכרז בעיר התעלות המפורסמת
14/11/2019 | ליזט וויטקו
הפרויקט המטורף החדש של מייסד המופע סירק דה סוליי
11/11/2019 | מדלין ברג
כך הפכה יזמית צעירה את התשוקה שלה לתעופה לעסק של מיליון דולר
12/11/2019 | אלן פופלדט
  בארץ  < ראשי

שחור חזק: האם אנחנו אכן מעצמת קפה?

יותר מ-7 מיליון טון קפה ירוק נסחר בשנה, כ-100 מיליון איש עוסקים בענף בכל הגלובוס וכ-1.4 מיליארד כוסות קפה נצרכות ברחבי העולם מידי יום. אז איפה ישראל בכל הסיפור הזה? ולאן יש לנו עוד לשאוף?
04/11/2019 | אורי פדרמן

החודש חל יום הקפה הבין לאומי, שמבוסס כולו על טהרת המשקה האהוב ביותר בעולם, אפילו יותר ממים. שוק הקפה הוא גם הענף השני, אחרי נפט, הנסחר ביותר בעולם ועומד על מחזור שהיקפו נאמד בכ-20 מיליארד דולר בשנה וההערכות הן כי עד 2024 יצמח שוק הקפה בכ-5.5%.

יצוא שקי הקפה עומד על כ-150 מיליון שקים בשנה. מדובר בשוק בעל חשיבות גדולה לכלכלה העולמית והמסחר בו משפיע גם על הכלכלה ועל המצב הפוליטי בארצות שמייצרות את הקפה, ושייצוא הקפה מהווה עבור אותן מדינות מתפתחות מקור למטבע חוץ.

אז איפה אנחנו, הישראלים,  עומדים כתעשיית קפה? האם אנחנו נחשבים למעצמה בתחום או שיש לנו עוד לאן לשאוף?


אורי פדרמן, מנכ"ל חברת הקפה לנדוור. "קפה הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית". צילום: יח"צ

"הקפה העברי הראשון" הוקם לפני כ-100 שנה על ידי משפחת לנדוור בגרמניה. המשפחה עלתה לארץ והקימה את בית הקלייה הראשון בארץ ישראל ב-1933. מאז עברו כמה עשורים וחברות רבות נכנסו לשוק המקומי וייבאו סוגי קפה מרחבי העולם. המשקה, על כל גווניו וסוגיו, הפך לחלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. מספיק לפתוח את הטלוויזיה בכל שעה ביום ולראות את כמות הפרסומות הקשורות לקפה על מנת להבין שמדובר בשוק צריכה חזק שממשיך לצמוח.

שוק הקפה בישראל מגלגל היום, על פי הערכות, בין 3-3.5 מיליארד שקל בשנה. כ-78% מהאוכלוסייה הבגירה בישראל שותה קפה והישראלי הממוצע שותה בין 2-4 כוסות קפה ביום. אנחנו שותים בעיקר משקאות המבוססים על אספרסו, בהשוואה לארצות הברית שם שולט קפה הפילטר. מבחינת הקפה הביתי יש שלושה סוגי קפה מרכזיים בשוק: קפה שחור, קפה נמס, והשחקן העולה בשנים האחרונות - מכונות הקפה והקפסולות.

מכונות הקפה נכנסו בעשור האחרון לכל בית ומשרד בישראל. זהו שוק שעולה בכ-40% בשנה לעומת הקפה השחור שעולה בכ-3% בשנה. בעבר מכונת קפה נחשבה לסמל סטטוס או מוצר יוקרתי, אך כיום ניתן לרכוש אותה במחיר זעום.

על מנת לסבר את האוזן, כחצי מיליארד שקל משוק הקפה השנתי בישראל מגיע מקפסולות הקפה הביתיות. יותר ויותר אנשים נחשפים בהדרגה למכונות הקפה עם כניסתן של חברות גדולות בתחום, ובעקבותיהן הגיעו גם קפסולות תחליפיות למכונות. הזמינות והמגוון הובילו את הישראלים, בדגש על הדור הצעיר, לשתות יותר קפה וכך גדל הביקוש מיום ליום.

עם זאת, אנחנו נחשבים עדיין גרגר קפה בהשוואה לעולם. למעלה מ-7 מיליון טון קפה ירוק נסחר בשנה, כ-100 מיליון איש עוסקים בענף בכל הגלובוס וכ-1.4 מיליארד כוסות קפה נצרכות ברחבי העולם מידי יום. אז איפה ישראל בכל הסיפור הזה? למרות שהשוק הישראלי מאוד מפותח יחסית למדינתנו הקטנטונת, והישראלים מתחילים להבין בקפה ולצרוך קפה איכותי ומגוון, עדיין מוקדם יהיה לקרוא לישראל מעצמת קפה.

חשוב לציין מנהג ישראלי ייחודי חוצה אוכלוסיות שממשיך לצמוח - פק"ל הקפה. הישראלים אוהבים לטייל ולשתות קפה בשטח, בצבא או בטיולים ברחבי העולם. ניתן לראות בכך את הקסם הטמון בשוק הקפה הישראלי, שילוב של מזרח ומערב - כיאה למזרח התיכון. מצד אחד האספרסו האיטלקי עם הקפסולות האלגנטיות והמכונות המשוכללות, לצד קפה בוץ פשוט מול נופי הטבע.

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media