י"ט באלול ה'תשע"ט   |   19 בספטמבר 2019   |   יום חמישי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
לא מפחד מפיזיות: לשחק פוטבול עם שעון בשווי 700 אלף שקל
12/09/2019 | רוברטה נאס
נלחם בחזרה: הסופר שלא מוכן להכנע למעבר הקונים לאון-ליין
16/09/2019 | אנדריאה צ'אנג
איך הפכו מייסדי סטארט-אפ מחשוב הענן למיליארדרים?
15/09/2019 | אליזבת ברייר
  בארץ  < ראשי

כמה כסף משקיעים הישראלים במתנות למורים וגננות בסיום שנת הלימודים?

אתר המתנות המוביל BUYME מגלה: זינוק של 162% בכמות המתנות החווייתיות שמעניקים ההורים לגננות ולמורות. ממוצע שווי מתנת סוף השנה: 353 שקלים
20/06/2019 | אלעד מור
שנת הלימודים עומדת להסתיים, ושוק המתנות שמעניקים ההורים לגננות ולמורות - מתעורר. אם בעבר הלא רחוק הסתפקו ההורים בערכת סבונים וקרם גוף, הרי שבשנים האחרונות בקרב הקונים ניכרת מגמה להשקיע במתנות חווייתיות יותר. על פי מחקר עדכני של אתר המתנות המוביל BUYME עולה שבשנת הלימודים הנוכחית חלה עלייה משמעותית של כ-162% בכמות המתנות החווייתיות שמעניקים ההורים.

הסכום שמשקיעים ההורים במתנות עולה בהתאם: ההוצאה הממוצעת על מתנת סיום שנה עומדת השנה על 353 שקל, לעומת 270 שקל בממוצע אשתקד. היקף ההשקעה הממוצעת במתנת סוף שנה משתנה גם מעיר לעיר. אם אתם תל אביבים, ככל הנראה השקעתם במתנת סוף השנה לגננת או למורה של ילדכם כ-380 שקל. בהרצליה ממוצע המתנה הוא בגובה 362 שקל. הממוצע בחיפה הוא 351 שקל למתנה, בבאר שבע 342 שקל, באשדוד 341 שקל, ובנתניה ו-340 שקל. ההורים באילת משקיעים את הסכום הנמוך ביותר - 320 שקל בממוצע.

שוק המתנות למורות ולגננות מתעורר | צילום: kira-auf-der-heide

הערים נבדלות זו מזו לא רק בשווי המתנה אלא גם באופי שלה. כך, ההורים ממרכז הארץ הכי נהנים להעניק מתנות מעולמות הקולינריה ולכן יפנקו את הגננות בבראנץ' ובארוחות במסעדות שף, בדרום הארץ שומרים על הסטייל של הגננת ומפרגנים לה בחוויית שופינג למותר אופנה שווים, בצפון הארץ מעדיפים להעניק זמן מרגיע ומפנק שמשלב טיפולי ספא או נופש במלונות.
כמו בכל אירוע, גם במתנות לגננות זוהו האקסטרה-משקיענים: שיאני המתנות נמצאו בפתח תקווה, שם הורים לילדים בפעוטון העניקו לגננת מתנה בשווי 2,500 שקל ובתיכון בתל אביב, שם הורים לשמיניסטים העניקו למחנכת מתנה בשווי 1,250 שקל.

נויה ינאי ישראלי, סמנכ"לית השיווק של BUYME: "כל השנה הגננת או המורה היא זאת שעודדה, חיבקה, לימדה ודאגה לשלומם של הילדים שלנו וסוף השנה הוא הזמן לומר לה תודה ולתת לה מתנה יוצאת דופן. אנחנו מאמינים שלא רק הנתינה חשובה אלא גם מה נותנים ובעיקר הדרך. לכן, כשמעניקים לגננת חוויה שמתאימה בדיוק לה, מראה שהעבודה שלה משמעותית עבורנו ועבור ילדינו, שאנחנו מעריכים את עשייתה ושחשבנו עליה ועל מה שיכול לשמח אותה ולתת לה מוטיבציה. ב-BUYME מעניקים אלפי מתנות מדי יום, אבל כשמגיע הזמן הזה בשנה, בו אנחנו מוצפים בברכות כנות וטהורות שמגיעות מילדים לסופר-גננת שלהם, אלה הרגעים בהם אנחנו מתרגשים במיוחד".

לא רק כמות המתנות עלתה אלא גם היצירתיות והרצון להעניק לגננת חוויה משמעותית עם הקדשה אישית. נתוני BUYME מצביעים על תופעה מעניינת שנמצאת במגמת עלייה משנה לשנה: מידת ההשקעה בברכה המצורפת למתנה. בהשוואה לשנת 2018 נרשמה השנה עלייה של 194% בצירוף ברכות ווידאו למתנות ועלייה של 68% בכמות התמונות שצורפו לברכה, כדי להפוך אותה לאישית יותר. למעשה, מרבית התמונות והברכות המצולמות הן של הילדים המאושרים שמודים בעצמם לגננת, כאשר הקטנטנים רוקדים או שרים לה שיר. פרט מפתיע ומחמם את הלב הוא עלייה של כ-32% בכמות האנשים שמתזמנים את שליחת המתנות למועד מסיבת הסיום.

ב-BUYME בביקוש משמעותי לחוויה קולינרית במסעדה טובה, כאשר 19% מהמתנות מוקדשות לבראנץ' זוגי ו-18% לארוחה במסעדת שף יוקרתית, בשווי ממוצע של 210 שקל ו-364 שקל בהתאמה. מתנות פופולאריות נוספות שהוענקו למורות ולגננות הן שופינג לחידוש המלתחה (21%), יום פינוק בספא (15%) וכרטיסים להופעות והצגות (9%).

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media