ח' בתמוז ה'תשע"ח   |   21 ביוני 2018   |   יום חמישי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
לא רק לאספנים: המכוניות שכדאי לקנות ולשמור
15/06/2018 | ג'ים גורזלני
שווייץ: כמעט חצי מיליון איש הצביעו בעד מערכת פיננסית דמוית ביטקוין
14/06/2018 | בילי במברו
בהיסח דעת: מה עושים צרכנים בעודם עורכים קניות און ליין?
17/06/2018 | ריצ'רד קסטנבאום
  בארץ  < ראשי

מכללה לעולם טוב יותר

השליחות של המכללה האקדמית ספיר היא קודם כל אקדמית, אבל ממנה נגזרת הפרחת הנגב במובנים תרבותיים וכלכליים, מעורבות חברתית מהותית ורצון לשנות את העולם – לא פחות. ריאיון מעורר השראה עם נשיא המכללה, פרופ' עמרי ידלין
28/01/2018 | Brand Voice, מכללת ספיר

איך נראה יום של נשיא מכללה אקדמית? היום של פרופ' עמרי ידלין, שמתעקש שנקרא לו עמרי ("כמו שקוראים לי הסטודנטים"), הוא תצוגה מרשימה של העשייה במכללה האקדמית ספיר, שבראשה הוא עומד. במהלך היום נפגש עם נציגי אגודת הסטודנטים בנוגע לתכנון אירועי התרבות של המכללה. אחר כך השתתף במפגש סיום הסמסטר של תכנית היזמות במכללה, בה הציגו סטודנטים עשרה סטארט־אפים טכנולוגיים וחברתיים שעל פיתוחם שקדו במהלך השנה. הוא המשיך לאירוע השקה של ספר שירה שמאגד עשרות שירים שנכתבו על ידי תלמידי כיתה ד' מבית הספר הסמוך למכללה, בליווי סטודנטים שהונחו על ידי ד"ר דפנה בן צבי, מהמחלקה לתרבות. יומו התקרב לסיום באירוע חניכה של מרכז צעירים בשדרות, אירוע שנוהל על ידי סטודנטים לתואר ראשון מהמחלקה לתרבות - יצירה והפקה בספיר, בהשתתפות ראש עיריית שדרות, תושבי העיר וסטודנטים שגרים ועובדים בעיר. "האירועים האלו משקפים יפה את הנעשה בספיר, את החוויה האינטלקטואלית, הסטודנטיאלית והחברתית שעוברים כאן הסטודנטים יחד עם ההכשרה המקצועית וההכנה ליום שאחרי הלימודים", מתגאה פרופ' ידלין.

מכללת ספיר | צילום: אייל וייס

ידלין באמת שמח להוביל את ספיר. "הגעתי למכללה לפני תשע שנים, אחרי כעשרים שנה בהם למדתי ולימדתי באוניברסיטת תל אביב", הוא מספר. "הגעתי למכללה לביקור שהיה אמור להיות חד פעמי, התאהבתי במקום - בשילוב המיוחד בין מרחב כפרי ורוח אקדמית - ונשארתי. המיקום המיוחד שלנו מושך לכאן מרקם אנושי יוצא דופן, הן של מרצים, הן של צוות אדמיניסטרטיבי, ובעיקר של סטודנטים מיוחדים, אנשים אמביציוזיים, שרוצים להצליח בחיים, אבל גם רוצים לקדם חברה טובה יותר".

בין גיוון למצוינות

ספיר היא המכללה הציבורית הגדולה בארץ, עם כ־4,800 סטודנטים במכללה האקדמית, 800 סטודנטים במכללה הטכנולוגית להנדסאים, 800 סטודנטים במרכז הקדם אקדמי (מכינות) וכ־2,000 סטודנטים בתכניות תעודה שונות. המכללה האקדמית מציעה 14 תוכניות לימודים לתואר ראשון (מדעי המחשב, קולנוע, תקשורת, עבודה סוציאלית, משפטים, לוגיסטיקה, ניהול תעשייתי, ניהול המשאב האנושי, כלכלה, חשבונאות, מנהל ומדיניות ציבורית, שיווק טכנולוגי, תרבות - יצירה והפקה, ולימודים רב תחומיים) ו־4 תכניות לתואר שני (קולנוע, ניהול המשאב האנושי וייעוץ ארגוני, מינהל ומדיניות ציבורית ועבודה סוציאלית). בנוסף, המכללה האקדמית מציעה שתי תוכניות של לימודי שנה א', האחת בהנדסה והשנייה בכימיה ומדעי החיים: בוגרים שמסיימים את השנה בהצלחה יכולים להמשיך לשנה ב' בהנדסה או בכימיה ומדעי החיים בפקולטות מקבילות באוניברסיטת בן גוריון או בפקולטות אחרות.

ספיר. המכללה הציבורית הגדולה בארץ | צילום: אייל וייס

"אני חושב שמה שמייחד את המכללה זה קודם כל המרקם האנושי המיוחד שנמצא כאן", אומר פרופ' ידלין. "המכללה פותחת את שעריה למגוון מאד רחב של אנשים, מכל הצבעים, כל הדתות והמינים. הגיוון האנושי הזה מעשיר את כולנו. הגיוון הזה נובע מן התפיסה שהתפקיד המיוחד שלנו הוא להנגיש את ההשכלה הגבוהה לאוכלוסייה רחבה ככל האפשר.

"יחד עם זאת, וגם זה מייחד את ספיר, המכללה גאה מאד במצוינות האקדמית של תכניות הלימוד שלה. לכאורה, קיימת סתירה בין הנגשה למצוינות, אך לספיר יש את הפטנטים שלה ליישב את הסתירה הזו. זה מתחיל ממנגנון הקבלה שלנו, שלא מסתמך רק על ציוני בגרות ופסיכומטרי אלא גם על ראיון אישי, ממשיך בהשקעה מסיבית בכל סטודנט וסטודנט, והכי חשוב: הסטודנטים יודעים שנפנק אותם בכל דבר אפשרי, אבל לא נוותר להם על הרמה האקדמית ועל ההשקעה שלהם בעצמם.

"לכן, תעודת הבוגר של מכללת ספיר היא תעודה שפותחת דלתות, הן בשוק העבודה והן באקדמיה. בוגרים של בית הספר למשפטים של מכללת ספיר משתלבים במשרדים המובילים בשוק ובמוסדות הציבוריים ואחוז המעבר של בחינות הלשכה אצל בוגרי ספיר הנו מהגבוהים בארץ. ההצלחה של בוגרי משפטים נראית לעין, בגלל מבחני הלשכה, שהם מבחנים ארציים שמאפשרים להשוות בין המוסדות האקדמיים, אבל הצלחות דומות ניתן למצוא גם בכל המחלקות האחרות בקמפוס".

מכללת ספיר ידועה בדגל החברתי שהיא נושאת. זה לא בא על חשבון הרמה האקדמית?
"לא רק שזה לא בא על חשבון הצד האקדמי, אלא שזה מחזק אותו. הדגל החברתי של המכללה קשור מאד באזור שבו אנחנו נמצאים. המכללה מהווה עוגן כלכלי, תרבותי, חברתי וטכנולוגי לנגב בכלל ולאזור עוטף עזה בפרט. בית הספר לקולנוע, על מסלוליו השונים מארגן כל שנה פסטיבל קולנוע בינלאומי בעיר הסמוכה - שדרות; המחלקה לתרבות - יצירה והפקה מארגנת את פסטיבל מדרום באופקים; היחידה למעורבות חברתית מפעילה מאות סטודנטים בעשרות פרויקטים חברתיים; בית הספר למשפטים מפעילה קליניקות משפטיות המעניקות שירותים משפטיים לתושבי האזור; בית הספר לעבודה סוציאלית, מעבר להכשרה בשדה של כל סטודנט, גם מפעיל מרכז למחקר ולטיפול בצעירות בסיכון; ובנוסף, המחלקה לעבודה סוציאלית מפעילה את מז"ח - המרכז לזכויות חברתיות בנגב, אשר עוסק בהנגשת זכויות חברתיות לתושבי הסביבה.

במכללת ספיר נושאים את הדגל החברתי | צילום: אייל וייס

בית הספר לעבודה סוציאלית בספיר מפעיל תכנית בינלאומית ייחודית בארץ, אשר מכשירה את הסטודנטים להתמודדות עם סוגיות חברתיות חוצות גבולות כגון: עוני, זכויות אדם, הגירה, התמודדות עם אסונות ועבודה עם אוכלוסיות מתרבויות שונות. במהלך שנת הלימודים השלישית הסטודנטים במסלול לומדים קורסים הדנים בעבודה סוציאלית בינלאומית ובמפגש עם ״הזר והאחר״. בסוף שנה ג׳ נוסעות שתי קבוצות של סטודנטים במסלול הבינלאומי לארצות היעד אתיופיה והודו, למשך שלושה שבועות לתקופת התנסות יחד עם חברת סגל ההוראה.

המכללה והמועצה האזורית שער הנגב הקימו ליד המכללה חממת היי טק אשר בה פועלים עשרה סטארט־אפים; ועוד עשרות פעילויות שתפקידן לקדם את הנגב.

"ההשפעה של המכללה על האזור היא לא רק בערוצים הפורמליים. בהרבה מקרים הדבר נעשה על ידי הסטודנטים עצמם, כשהמכללה רק נותנת את ההכשרה ואת הדחיפה. כך למשל, היוזמה להקמת פסטיבל אינדינגב נוצרה על ידי סטודנטים במחלקה לתקשורת, כשהיו כאן סטודנטים, והם המשיכו וממשיכים להפיק את הפסטיבל הזה גם לאחר סיום הלימודים.

"המעורבות החברתית קשורה גם לדגל נוסף אותו נושאת המכללה בגאון - השילוב בין תיאוריה לפרקטיקה. תיאוריה שאינה רלוונטית למציאות הינה פשוט תיאוריה לא טובה. לכן, בכל אחת ואחת מהמחלקות בקמפוס ישנו דגש על פרקטיקה שבה, מצד אחד, התיאוריה מיושמת, ומצד שני הפרקטיקה מהווה מעין מעבדה בה התיאוריה נבחנת ועוברת 'שיפוץ'. דוגמה טובה לשילוב בין תיאוריה לפרקטיקה ולמעורבות חברתית היא תחנת הרדיו שהמחלקה לתקשורת של המכללה מנהלת מהקמפוס, ותחנת רדיו נוספת שהמחלקה הקימה בכלא איילון - מרצים, בוגרים וסטודנטים של המחלקה הכשירו 25 אסירים לנהל את התחנה ולשדר תכניות אישיות, ראיונות, מוזיקה וכל העולה על הדעת".

מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media