ו' בכסלו ה'תשע"ט   |   14 בנובמבר 2018   |   יום רביעי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
"מכרתי את הפרטיות של משתמשי וואטסאפ בתמורה לרווח גדול יותר"
08/11/2018 | פרמי אולסון
איך הפכה פלטפורמת גיימינג לאימפריית מתכנתים משגשגת?
09/11/2018 | אלכס נפ
אירופה תסתדר בלי העגבניות הישראליות - אבל להייטק אין תחליף
11/11/2018 | אלעד בלובשטיין
  המדורגים  < ראשי

איש השנה באינטרנט: ניר צוק

ההנפקות המוצלחות של פאלו אלט הפכו את מייסדה, ניר צוק, ליריב שגיל שוויד לא יכול להתעלם ממנו ולאיש עשיר מאוד
16/12/2012 | טף שחף

ניר צוק העז לעזוב את צ׳ק פוינט, מי שנחשבה בזמנו ליהלום שבכתר תעשיית ההייטק הישראלית, ולהקים את פאלו אלטו, שתתחרה בה ללא בושה, ראש בראש, בתחום אבטחת המידע. החברה, שייסד ב־2005, רשמה השנה את אחת ההנפקות המרשימות ביותר בארה״ב. 

ביולי האחרון גייסה פאלו אלטו יותר מ־260 מיליון דולר במסגרת הנפקה ראשונה לציבור, לפי שווי חברה של 2.8 מיליארד דולר. באוקטובר היא יצאה בהנפקה שנייה בהיקף שעלה על 302 מיליון דולר. מניות החברה זינקו בכ־50%, והיום היא נסחרת לפי שווי של 3.8 מיליארד דולר. נכון, היא עדיין רחוקה מצ׳ק פוינט, שמתהדרת בשווי שוק של 9.2 מיליארד דולר, אבל אם שואלים את ניר צוק, אין לו ספק שפאלו אלטו בדרך לשם. 


ניר צוק | צילום: ניב קנטור באדיבות אנשים ומחשבים pc.co.il

לא תופתעו לגלות, כי היחסים בין צוק לבין גיל שוויד, מייסד ומנכ״ל צ׳ק פוינט, צוננים למדי. שוויד צוטט חוזר ואומר שפאלו אלטו היא תופעה חולפת, לא משהו שצריך להדאיג את צ׳ק פוינט. צוק, מצידו, טוען שהעתיד שייך לפאלו אלטו, ושצ׳ק פוינט בדרך למטה, גם אם שוויד אינו מודה בכך. 

עם היקף מכירות שנתי שצמח לכ־300 מיליון דולר בשנה ועם הרבה חדשנות וחוצפה ישראלית, לא סביר שפאלו אלטו עומדת לחלוף בקרוב מן העולם. בינתיים, בשני סבבי ההנפקה, צוק מכר מניות בשווי של כ־27 מיליון דולר. מלבדן נותרו לו החזקות בחברה בהיקף שצמח לכ־185 מיליון דולר. ועם ההצלחה הזאת אי אפשר להתווכח.

מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media