הרופאים 2019
   
כ' בחשון ה'תש"פ   |   18 בנובמבר 2019   |   יום שני
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
ונציה מתחת למים: מצב חירום הוכרז בעיר התעלות המפורסמת
14/11/2019 | ליזט וויטקו
הפרויקט המטורף החדש של מייסד המופע סירק דה סוליי
11/11/2019 | מדלין ברג
כך הפכה יזמית צעירה את התשוקה שלה לתעופה לעסק של מיליון דולר
12/11/2019 | אלן פופלדט
  לייף סטייל  < ראשי

"אוהב לעשות היסטוריה"

טוני לוי יודע שחלקים נרחבים מהחיים שלו הם חלום ילדות שהתגשם • עם תחרות חדשה שהשיק בשנקר, שתי מכוניות פרארי חדשות שנמצאות בדרכן אליו ותוכניות להתרחב באסיה – לוי ממשיך לחלום בגדול
27/10/2019 | BrandVoice

BrandVoice

טוני לוי מרגיש בנוח מול חוף הים של תל אביב. כשהוא מגיע לישראל, הוא מתעורר מולו בכל בוקר. על הקיר בדירה היוקרתית שלו נשען גלשן גלים. "בתקופה האחרונה חזרתי לגלוש", הוא מספר. "אהבה ישנה מעיר הולדתי, ראשון לציון, גם שם גרנו בסמיכות לים".

טוני לוי גולש. הוא גולש בין החיים ביפן לחיים בישראל, בין המגורים כאן למגורים שם, בין הזדמנויות שונות. בעיניו, הכל מתחבר. כך, למשל, הוא מתחבר יותר לחשיבה העסקית, אבל מאמין שהשילוב - בין הישראלים ליפנים - הוא שילוב מנצח. "אני מתחבר לחשיבה העסקית היפנית כי שם גדלתי, שם עשיתי את מרבית העסקים שלי", הוא אומר. "אבל השילוב בין אנשי העסקים הישראלים לבין היפנים הוא שילוב מנצח. הישראלים מצטיינים ביזמות. היפנים מצטיינים ביציבות איכותית. כיף לראות את השילוב הזה".

לוי. "את מי מעתיקים? את זה שמצליח" | צילום: שלומי יוסף

לוי, כמובן, מעורה היטב ביחסים בין שתי המדינות. "אני מיודד עם השגריר היפני בישראל, חבר בלשכת המסחר ישראל־יפן ומגיע בכל פעם שיש פגישות", הוא אומר, ומבהיר שהמפגשים האלה לא מונעים אצלו מכסף. "עבורי זה פאן, אלו אתגרים ואני אוהב לעשות היסטוריה. במיוחד בישראל. אותי זה ממלא".

לוי מגיע לישראל מאיטליה, ועוד לא הספיק לפרוק את מזוודות הגוצ'י שלו: הוא הוזמן שם להשקה נוצצת של הדגם החדש של פרארי, Superfast Spider, אחד מארבעה ישראלים בלבד שהוזמנו ביחד עם מנכ''ל פרארי בישראל, עמית איילון. "כל אירוע לא דומה לאירוע שהתרחש בעבר", הוא מספר בהתלהבות. "בכל פעם הם חושבים איך להכניס את הדגם החדש לאולם. פעם הוא מגיע מאחורי הווילון, פעם מדלתות נסתרות מצידי האולם. הפעם אנחנו יושבים על הטריבונות, פתאום הן נעות לצדדים והרכב, שהמתין מאחוריהן, נכנס למרכז האולם".

מודעת פרסומת של מותג בבעלות לוי | צילום: Bless Japan

בישראל יש לו שתי מכוניות פרארי, עוד שתיים בהזמנה עתידית. האדרנלין פועם בו בכל פעם שמכריזים על דגם חדש. למה דווקא המותג הזה גורם לאיש העסקים המיומן הזה להתרגשות כזאת? "אני חושב שזה כמו להיות טייס", הוא מנסה להסביר. "מעבר ליכולות, אתה צריך הרבה מזל כדי להצליח במבחנים ולהיות הטוב ביותר. רק יחידי סגולה זוכים לטוס. כך גם בפרארי. אני גאה להיות בקבוצה הזאת של אלו ששפר עליהם מזלם ושנמצאים במעמד הכלכלי שיכול לרכוש רכב כזה. זה חלום ילדות שהתגשם".

"אני לא אוהב להיות שגרתי"

לוי עשה את הונו בעמל כפיו, והסיפור שלו הוא אגדה מעוררת השראה על הצלחה. אחרי הצבא נסע ליפן, למכור תכשיטים בדוכנים שפתחו ישראלים, ואחרי התחלה קשה האיר לו המזל פנים, והוא החליט להקים חנות תכשיטים מקומית, Bless, שהיום היא מונה 48 סניפים ברחבי יפן.

אל הרשת מצטרף מותג תכשיטים מקומי ותיק שרכש לוי, MS Collection, יחד עם מפעל תכשיטים יפני שבבעלותו. במהלך השנים הכניס ליפן את רשת מוצרי הטיפוח ללין והקים עוד ועוד סניפים. בסניף הראשון השקיע 1.5 מיליון דולר. כשמכר 70% מרשת ללין היפנית, הוא עשה זאת לפי שווי של 35 מיליון דולר.

"תמיד אהבתי עיצוב. מגיל קטן אני אוהב תכשיטים. חשוב לי איך אני נראה. אני אוהב יופי. אוהב סטייל", הוא אומר. "אני לא אוהב להיות שגרתי. כיף להיות שונה בקטע טוב.

כשעברתי מהעגלות לחנות הכנסתי בהתחלה את אותה הסחורה שהייתי מוכר בעגלות, אבל מהר מאוד הבנתי שאני חייב לעלות כיתה. אני רואה תכשיטים במגזינים שונים ואומר 'כזה אני רוצה בחנות'. הייתי מדבר עם המותגים היפנים ומזמין", מוסיף לוי.

כעת הוא מנסה לחלוק מניסיונו עם הדור הצעיר, מתוך גאווה אמיתית בכישרון הישראלי שצומח כאן. בחודשים האחרונים תרם מלגת לימודים לשנקר והכריז שם על תחרות עיצוב תכשיטים. מתוך 15 מועמדים, נבחרו שישה סטודנטים שהעבודות שלהם הוצגו לצוות המעצבים ביפן. יחד עם לאה פרץ  ואילן בז'ה מהנהלת שנקר ייבחרו בסופו של דבר שלושה סטודנטים שיסייעו לעצב את תכשיטי העתיד של לוי, כשאחד מהם יזכה בכרטיס טיסה ליפן ויערוך היכרות צמודה עם הנהלת החברות שבבעלותו.

לוי בוחן כניסה גם לשוק התכשיטים הסיני | צילום: Bless Japan

בימים אלה בוחן לוי עם שותפיו כניסה עסקית גם לשוק התכשיטים הסיני. "נכון להיום אנחנו מייצרים להם Private Collection, ואנחנו בוחנים מספר כיווני השקעה, עם אפשרות של פתיחת 'חנויות בתוך חנויות'", אומר לוי בקצרה. "אנחנו עדיין בוחנים סעיפים בחוזה, אבל מדובר בגורמים רציניים מאוד".

לא מפחיד להיכנס לשוק הסיני?
"אני עובד עם האנשים הנכונים, ואל תשכח שאני גם מותג שמצליח כבר 18 שנה ביפן. אז ברור שאני מעדיף שלא יעתיקו אותי. אבל צריך לזכור: את מי מעתיקים? את זה שמצליח. אני פורץ דרך. הראשון תמיד מוביל. וגם אם יעתיקו אותי, אי אפשר לקחת לי את 18 השנים של ההובלה".

"ישראל היא מעצמה"

בשנים האחרונות, במקביל להתרחבות הגלובלית של העסקים בבעלותו, נמשך לוי שוב ושוב לרצון לחלוק את ניסיונו העשיר והמגוון. מכיוון שהוא מתמחה בעולם העסקים היפני, הישראלי והשילוב ביניהם - הידע שלו לא יסולא בפז. לאחרונה פנו אליו שתי קרנות השקעות יפניות שמעוניינות לקדם השקעות בהייטק הישראלי. הן מינו את לוי לנציג מקומי, כזה שילווה צוותים שבוחנים השקעות בישראל.

"ישראל היא מעצמה. יש פה ווייב טוב ויש יחסים מצוינים בין ישראל ליפן", הוא מסביר. "אבל את הישראלים קשה לאכול, ועבור היפנים - אמון הוא אחד הדברים החשובים ביותר. בסופו של דבר אני מכיר את שני השווקים, היפנים סומכים עלי - אז יש דינמיקה טובה ביני ובין הצוותים של אותן קרנות. אני מלווה אותם עד העסקה ובמהלכה, והרבה פעמים אני מוצא את עצמי כמו פילטר. כזה שמסנן רק את ההצעות המשתלמות ביותר".

Tokyo 2020: להפתיע את העולם

בטוקיו, בינתיים, נערכים לאולימפיאדה שתתקיים בעיר בקיץ הבא. לוי מספר שהרחובות מלאים בשלטים, בבנייה מואצת של מלונות ובנוכחות תקשורתית גבוהה. "אני מאמין שהם יעשו לכל העולם הפתעה", מעריך לוי. "יפן מארחת את המשחקים האולימפיים פעם שנייה בתולדותיה, כשהפעם הראשונה היתה ב־1964. מאז חוותה נס כלכלי בסביבות 1980 ואז עברה תקופת מיתון חריפה ורעידות אדמה קשות. אני בטוח שהפעם הם הולכים להפתיע את העולם".

גם בתחום האולימפי קיבל לוי הצעות. הפעם מדובר בשיתוף פעולה עם המשלחות הפאראלימפיות וייתכן גם שתהיה תמיכה נוספת באמצעות קשריו ביפן. לוי, נכה צה"ל, רואה בכך שליחות.

אז במי תתמוך באולימפיאדה? במתמודד ישראלי או יפני?
"כשיפני יופיע - ארצה שהוא יזכה. כשישראלי יופיע - ארצה שהוא יזכה. ליבי עם שתי המדינות", אומר לוי ומיד החוש המיתוגי שלו מתחיל לעבוד: "אבל אני חושב שבגלל שישראל היא מדינה קטנה, חשוב שתנצח כדי שתהיה לה חשיפה לעולם. כדי שכולם יכירו את הרזומה שלנו. היפנים מספיק חזקים ומוכרים".

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media