הרופאים 2019
   
י"ד בחשון ה'תש"פ   |   12 בנובמבר 2019   |   יום שלישי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
"הישראלים מבינים איך עובד עולם ההשקעות. זה עדיין לא אומר שכל אחד יכול להיות משקיע"
07/11/2019 | רוני קרצנר
יצרן קטן וחכם: חברת השבבים הזו ערכה מהפכה בתהליך הייצור
06/11/2019 | איימי פלדמן
למה לי פוליטיקה: האחריות שיש לפייסבוק וטוויטר בקמפיינים פוליטיים
05/11/2019 | אנריקה דאנס
  לייף סטייל  < ראשי

השחקניות המרוויחות ב-2019: ווית'רספון, אניסטון ורובי בראש

השחקניות המרוויחות ביותר בעולם מגיעות לסכומים מסחררים – אבל לא מתקרבות להכנסות של הגברים • חלקן מצטרפות גם לצוותי ההפקה של הסרטים שלהן ונראה שהדרך לפסגת הוליווד עוברת מהמסך הגדול גם אל מאחוריו
03/09/2019 | מדלן ברג

ג'ניפר גארנר היתה מאוד רצינית ומוכוונת מטרה כשעלתה על הבמה בכנס הנשים של פורבס השנה, עם משקפיים עבות וחליפת מכנסיים משובצת, שרוולים נפוחים וחיוך גדול, כמו תמיד.

הכל בה - האיפור העדין, המחברת הקטנה השחורה - רמז על כך שהיא בדרך לישיבת דירקטוריון, ולא אל אולפן צילומים. וזה בסדר גמור לכוכבת לשעבר של סדרת האקשן "זהות בדויה", שהיתה מועמדת לארבעה פרסי אמי וגלובוס הזהב. "אף אחד לא אומר לעצמו, 'אני בדיוק מחפש אמא בת 47 שרוצה לצלם בלוס אנג'לס ולעשות משהו שקשור לנשים'. אלא אם הוא מתכוון לריס ווית'רספון, דברים כאלה לא קורים במציאות, אז את צריכה ליצור את המצב הזה לעצמך", אומרת גארנר, שכיכבה גם בסרטים הוליוודים כמו "אלקטרה" ו"פתאום 30".

ריס ווית'רספון. מקום שלישי ברשימת השחקניות המרוויחות | צילום: shutterstock

פירוש הדבר הוא שנגמרו הימים שבהם שחקניות פשוט הגיעו ליום צילומים, מופיעות להקריא את השורות שלהן והולכות. הדרך הבטוחה ביותר עבורן ליצור לעצמן אפשרויות בתעשייה שנוטה בצורה גסה לטובת הגברים היא לקחת לידיים את השליטה בפן העסקי של תעשיית הבידור. וזה הוביל לכך שהיא מככבת בסדרת טלוויזיה חדשה, שאותה גם הפיקה, ומבוססת על האוטוביוגרפיה של הסופרת איימי סילברסטיין, My Glory Was I Had Such Friends.

הספר, על חברות בין שתי נשים בגיל העמידה, הוא לא מסוג הסיפורים שהאולפנים הגדולים בדרך כלל מחפשים כדי ליצור מהם שוברי קופות, אבל גארנר זיהתה בו פוטנציאל. היא רצתה שהוא יופק - ולא בזול - אז, כמו שהיא אומרת, "היינו צריכים לפתח אותו בעצמנו". היא חברה לג'יי.ג'יי. אברמס מחברת ההפקה Bad Robot (שאחראים, בין היתר, על "אבודים", "פרינג'", "זהות בדויה" ו"משימה בלתי אפשרית"), והשניים יצאו להציע את הסדרה לכל החשודים המיידיים. זה הוביל למכרז לוחמני שבו ניצחה אפל, שמתכוונת להציע את הסדרה ב-AppleTV+, אחד משירותי הסטרימינג החדשים שמציעות חברות טכנולוגיה בדרכן לכבוש את הוליווד. הניסיון הזה, של הטכנולוגיה להיכנס למעוז הקולנוע, מקפיץ את מחירי התוכן בעולם.

האירוניה? גם ווית'רספון היתה צריכה לעשות את זה בכוחות עצמה. היא השחקנית השלישית ברשימת מקבלות השכר השנה, עם 35 מיליון דולר שהרוויחה בין ה-1 ביוני, 2018 וה-1 ביוני, 2019. כמו למעלה ממחצית הנשים ברשימה השנה, היא התחילה להפיק בעצמה, בין היתר את "שקרים קטנים גדולים", שאותו הפיקה עם ניקול קידמן, שנמצאת במקום הרביעי של השחקניות המרוויחות ביותר השנה. מספר תשע ברשימה, שרליז ת'רון, היא המפיקה של "מה הסיכוי?", שאחראי לקצת פחות ממחצית סך ההכנסות שלה, שעומדות על 23 מיליון דולר. המעבר להפקה מוביל ליותר סיפורים שסובבים סביב נשים וסיפורים שנכתבים על ידי נשים. אלה מובילים לצ'קים שמנמנים יותר.

"הגיע הזמן", אומר סטיב מוסקו, המנכ"ל של Village Roadshow Entertainment Group USA, גוף להפקת קולנוע וטלוויזיה. "אף אחד לא חשב פעמיים כששחקנים גברים, שהיתה להם הבנה רחבה של התעשייה, התחילו לנהל את הקריירה שלהם או רצו לספר את הסיפורים שלהם בעצמם".

קחו למשל סילבסטר סטאלון והמותג "רוקי". הוא התחיל כשכתב וכיכב בסרט המקורי ב-1976. את הסרט השני, שיצא ב-1979, הוא כבר ביים בעצמו, ובסרט ההמשך שיצא ב-2015, "קריד", הוא הצטרף לצוות העסקי כמפיק. דווין ג'ונסון, השחקן המרוויח ביותר ברשימה השנה, הקים חברת הפקות ב-2013, Seven Bucks Productions. זה איפשר לו להביע דעה על כל דבר, החל מפרקים של הקומדיה "בולרז" ועד שוברי קופות כמו "ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל".

מרוויחות כמעט חצי מגברים

עשר השחקניות המרוויחות ביותר השנה הרוויחו, במצטבר, 315 מיליון דולר בין ה-1 ביוני, 2018 וה-1 ביוני, 2019, לפני עמלות ומיסים. זאת עלייה של 69% מהשנה שעברה, אבל עדיין הרבה פחות מ-600 מיליון הדולר שהרוויחו השחקנים ברשימת הגברים המקבילה.

אם השחקניות האלו, המוכוונות עסקית, יצליחו במשימתן, הפער הזה לא יישאר לנצח.
בעולם שבו סרטי אקשן עם גברים בתפקיד גיבורי על מקבלים את התקציבים הגבוהים ביותר, יש פחות הזדמנויות לנשים להרוויח את הכסף הגדול. לפי דוח מ-2018 של בית הספר לתקשורת ועיתונות של אוניברסיטת דרום קליפורניה, שניתח 1,100 סרטים פופולריים בין 2007 ו-2017, רק 30.6% מהדמויות המדברות בסרטים היו של נשים.

ניקול קידמן. מקום רביעי ברשימת השחקניות המרוויחות | צילום: shutterstock

כשזה מגיע לסרטי אקשן עתירי תקציב, המספר הזה צונח ל-23.2%. כשמדובר בנשים שאינן לבנות, המספרים גרועים אף יותר: מתוך מאה הסרטים המובילים ב-2018, רק ב-11 סרטים כיכבה אישה שאינה לבנה, מה שמקשה עליהן אף יותר להרוויח כמו שצריך בהוליווד.

קחו את העולם של מארוול, שהכניס מעל 22 מיליארד דולר מאז 2008. ששת הכוכבים של "הנוקמים: סוף המשחק", סרט שבוים ונכתב על ידי גברים, הגיעו לרשימת הסלבריטאים המרוויחים ביותר של השנה. אבל חמישה מהם היו גברים ורק אחת, סקרלט ג'והנסן, היא אישה.

ג'והנסן, השחקנית שמרוויחה הכי הרבה בעולם, גרפה 56 מיליון דולר בשנה שעברה, כמעט כולם מתפקידה כאלמנה השחורה. היא היתה האישה היחידה ב"סוף המשחק" שיכלה לדרוש סכום של שמונה ספרות מראש - כ-14 מיליון דולר - ובערך 5% מהרווחים (עם סרט שהכניס 2.8 מיליון דולר - זה מצטבר לסכום של כ-35 מיליון דולר). זאת אמנם אחת העסקאות הטובות ביותר ששחקנית הוליוודית אי פעם חתמה עליה, היא מחווירה בתעשייה של היום. על פי הדיווחים, ג'וליה רוברטס, בשיאה, קיבלה 20+20: 20 מיליון כמקדמה, ועוד 20% מהרווחים, מה שיוצא 100 מיליון דולר מסרט שהכניס 500 מיליון, על סרטים כמו "ארין ברוקוביץ".

אין ספק שמדובר בצעד קדימה. אבל האמת היא שלא רק הוליווד צריכה להשתנות. גם התרבות צריכה לעבור מהפכה. סרטים שמתמקדים בנשים יצטרכו להיות פופולרים כמו סרטי פעולה, או שנשים יצטרכו לגלם תפקידים של גיבורות על.

נשים כמו ווית'רספון, קידמן, ת'רון, ג'ניפר אניסטון, מרגו רובי, אליזבת מוס ואלן פומפאו - כולן ברשימת השחקניות המרוויחות ביותר - עובדות בכל הכוח כדי לקדם את העניין הזה. כמפיקות, הן יכולות להביא אל מסך הכסף סיפורים שעוסקים בנשים ולוודא ששחקניות יתוגמלו כמו שחקנים. בנוסף, כמפיקות בפועל, הן מקבלות תשלום קצת יותר גבוה. "אנחנו חושבות לפנות לנשים בבתים שלהן, בלפטופים שלהן, בטלפונים הסלולריים", אמרה ווית'רספון לפורבס בנוגע לחברת ההפקות שלה, Hello Sunshine.

ריבוי השחקניות כמפיקות בפועל לא היה מתאפשר בלי שירותי הסטרימינג, כמו אלו של נטפליקס, אמזון, הולו או דיסני+, שנוצרו על ידי חברות ההפקה המסורתיות יותר בתעשייה. השירותים החדשים מנערים את העניינים ומוציאים מיליארדים על תוכן. "יש סיפורים נפלאים שאפשר לספר מנקודת המבט הנשית, ויש נשים פנומנליות שיכולות לספר את הסיפורים האלה", אומר מוסקו. "עכשיו הן נמצאות במקום שמאפשר להן לעשות את זה".

להשתלט על הוליווד

שחקניות מצטרפות גם לצוותי ההפקה של הסרטים שלהן, מה שמבטיח להן נתח מהרווחים. רובי, שהרוויחה 23.5 מיליון דולר בשנה שעברה, מקבלת קרדיט של מפיקה בסרט העתידי Birds of Prey, מה שעזר לה לעבות את המקדמה שלה ל-10 מיליון דולר. ת'רון כיכבה לאחרונה בסרט "מה הסיכוי?". מתוך התקציב המדווח של כ-40 מיליון דולר, היא הרוויחה כ-9 מיליון. "אני תומכת מכל הלב בנשים שלוקחות בעלות על הקול שלהן, הכבוד שלהן והערך שלהן - ומשמיעות את קולן", אמרה ת'רון לפורבס.

יש תחושה שמהדהדת אצל שחקניות רבות בעידן שאחרי #TimesUp הוליווד. נשים שרוצות לשלוט בנראטיב על המסך ובעסקאות שנרקמות מאחורי הקלעים. למעשה, מספר מנהיגות בולטות מ-#TimesUp, כמו ווית'רספון, אמריקה פררה וקרי וושינגטון כבר לקחו את מושכות ההפקה.

סקרלט ג'והנסן. השחקנית הרווחית ביותר בעולם | צילום: shutterstock

עוד סימנים מעודדים? במשך שנים היה פרמאונט האולפן היחיד שמונהג על ידי אישה - שרי לנסינג - אגדה הוליוודית ששירתה כיו"ר החברה 1992 ועד 2005. אבל היום משתלטות נשים על חלקים רבים יותר של מבנה הכוח הארגוני בהוליווד. ג'ניפר סלקה נבחרה לנהל את אולפני אמזון בשנה שעברה, אן סרנוף הוכתרה כמנכ"לית האחים וורנר ביוני, ואחרי האיחוד בין Viacom ל-CBS, שרי רדסטון קודמה וכעת היא תהיה אחד האנשים החזקים בתעשייה. עם יותר נשים מאחורי המצלמה, נוצרות הזדמנויות רבות יותר עבור שחקניות - וחשבונות הבנק שלהן.

לפניכם רשימת השחקניות המרוויחות ביותר השנה, כולל שבע נשים שהפיקו את הפרויקטים של עצמן. הערכות ההכנסות מבוססות על מידע מנילסן, ComScore, Box Office Mojo, ו-IMDB, כמו גם ריאיונות עם אנשים בתוך התעשייה. כל הסכומים הנקובים פה הם לפני מיסוי, ניהול וייעוץ משפטי (לרוב 10%, 15%, ו-5%, בהתאמה).

השחקניות עם השכר הגבוה ביותר ב-2019

מקום עשירי: אלן פומפאו
הכנסות: 22 מיליון דולר
כוכבת "האנטומיה של גריי" מוכיחה שטלוויזיה בכבלים עדיין לא מתה לגמרי. היא מרוויחה בערך 575,000 דולר לפרק, ומפיקה בסדרת הלהיט של רשת ABC.

מקום תשיעי: שרליז ת'רון
הכנסות: 23 מיליון דולר
חברת ההפקות של ת'רון, Denver and Delilah, הפיקה את סרטה מ-2019, "מה הסיכוי?", ועומדת גם מאחורי הסדרה המוערכת בנטפליקס, "מיינד האנטר". היא מתוכננת לככב עם חברותיה לרשימה, ניקול קידמן ומרגו רובי, ב"בומבשל".

מקום שמיני: מרגו רובי
הכנסות: 23.5 מיליון דולר
בסרט המתוכנן Birds of Prey שימשה רובי כמפיקה, וזכתה לשבחים רבים על תפקידה כהארלי קווין. התשלום? מקדמה של 8 ספרות.

מקום שביעי: אליזבת מוס
הכנסות: 24 מיליון דולר
זוכת פרס האמי משמשת כמפיקה בפועל של סדרת הלהיט שלה בהולו, "סיפורה של שפחה".

מקום שישי: קיילי קווקו
הכנסות: 25 מיליון דולר
עד ש"תיאוריית המפץ הגדול" הסתיימה בתחילת השנה, קווקו היתה חלק מצוות השחקנים עם התגמול הגבוה ביותר בטלוויזיה, עם שכר של 900,000 דולר לפרק.

מקום חמישי: ג'ניפר אניסטון
הכנסות: 28 מיליון דולר
הכוכבת של "חברים" חוזרת לטלוויזיה, מככבת ומפיקה את "תוכנית הבוקר" של אפל טי.וי+.

מקום רביעי: ניקול קידמן
הכנסות: 34 מיליון דולר
אחרי שסיימה את צילומי העונה השנייה של "שקרים גדולים קטנים", קידמן ממשיכה עם השנה העמוסה שלה, ומככבת ב"בומבשל" ו-The Goldfinch.

מקום שלישי: ריס ווית'רספון
הכנסות: 35 מיליון דולר
ווית'רספון אימצה בשמחה את תואר המפיקה. היא תפיק, אך לא תככב, בסרטים המתוכננים Lucy in the Sky ו-The Dry.

מקום שני: סופיה ורגרה
הכנסות: 44.1 מיליון דולר
העונה ה-11 והאחרונה של "משפחה מודרנית" תעלה לשידור בסתו הקרוב, אבל חשבון הבנק של ורגרה לא יסבול מסיומה: היא עדיין תנהל את היוזמות המצליחות שלה, כמו סופיה ג'ינס וקולקציית ריהוט ב-Rooms to Go.

ובמקום הראשון: סקרלט ג'והנסן
הכנסות: 56 מיליון דולר
ג'והנסן היא השחקנית הרווחית ביותר בעולם הודות לתפקידה הרווחי בתוך האלמנה השחורה, עבורו קיבלה מקדמה של 8 ספרות ואחוזים מההכנסות ממארוול.

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media