הרופאים 2019
   
כ' באלול ה'תשע"ט   |   20 בספטמבר 2019   |   יום שישי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
נלחם בחזרה: הסופר שלא מוכן להכנע למעבר הקונים לאון-ליין
16/09/2019 | אנדריאה צ'אנג
איך הפכו מייסדי סטארט-אפ מחשוב הענן למיליארדרים?
15/09/2019 | אליזבת ברייר
מחיר הדמוקרטיה: אלו הן העלויות הגבוהות של יום הבחירות
18/09/2019 | איתי זהוראי
  לייף סטייל  < ראשי

קנאביס לנסיכות: הכירו את מותג הלקשרי־וויד שסוחף את אמריקה

מותג הלקשרי־וויד Beboe רוכב על הגל הירוק שסוחף את אמריקה עם הפיכתו של הקנאביס לחוקי: המוצרים המעוצבים לעילא של המותג נמכרים בבוטיקים יוקרתיים – בעיקר לנשים עם מודעות גבוהה לחיים הטובים
28/08/2019 | זאק או'מאלי גרינבורג

בקומה החמישית של כלבו בארניס בבוורלי הילס, אחרי מדף של כפכפי ברברי ב־390 דולר וסניקרס עם ניטים של כריסטיאן לובוטן ב־1,995 דולר, שוכנת חנות־בתוך־חנות בשם High End. יש מצב שזאת חנות הסוטול המפוארת ביותר בעולם.

הכתבה מופיעה בגיליון אוגוסט 2019 של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון לחצו כאן

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

את פני האורחים מקבל מגוון של מוצרי מריחואנה, שמוצגים על גבי לוח שיש מהודר, כולם תוצרת Beboe, מותג לקשרי לקנאביס שהושק לפני שנתיים. יש כאן קופסאות של שבעה ג'וינטים ב־60 דולר, קופסת פח עם סוכריות סאטיבה ב־25 דולר ומהדורה מיוחדת של עט האידוי של בארניס, בשחור וכסוף, טעון בחומר שמספיק ל־120 שאיפות של THC, עבור המחיר הגבוה, מאוד גבוה, של 60 דולר. לא רוצים להתמסטל? יש גם בקבוקי סרום עם CBD ומסכות פנים.


לארוחת ערב או מסיבת קוקטייל. סוכריות "מחוזקות" בקנאביס | צילום: Beboe

"כל המוצרים שלנו מיועדים לארוחת ערב או למסיבת קוקטייל - ולהתאוששות מאירועים כאלה", אומר קלמנט קוואן, מנהל בדולצ'ה וגבאנה שהקים את Beboe בשיתוף עם אמן הקעקועים סקוט קמפבל, שאיוריו המורכבים מעטרים את מוצרי המותג. "לקחנו את היצירתיות שלנו והוצאנו אותה אל העולם".

בשעה שהקנאביס זוכה למעמד חוקי ברחבי ארה"ב - 11 מדינות כבר אימצו חוקים שמאפשרים שימוש לכל מטרה, ו־22 מדינות נוספות אישרו שימוש למטרות רפואיות בלבד - הוא הופך סוף סוף לעסק הצומח שתומכיו תמיד אמרו שיהיה. בשנה שעברה הכניסה תעשיית המריחואנה החוקית יותר מ־10 מיליארד דולר במכירות - ויצרה כ־250 אלף משרות. על פי חלק מהמחקרים, התעשייה תגיע ל־26 מיליארד דולר בשש השנים הקרובות.

וזה המקום שבו Beboe ממוקמים בצורה מושלמת. בבוטיק ההיי־אנד שלהם, למשל, קונסיירז' מקבל את ההזמנה שלכם ושירות משלוחים יביא לכם את מה שתרצו לכל מקום במחוז לוס אנג'לס (החוק עדיין אוסר על צרכנים לצאת החוצה מחנויות עם מה שרכשו). Beboe גם מוכרים את המוצרים שלהם בחנויות שונות, החל מ־MedMen הפופולרית ועד ניימן מרקוס.

ירוק עולה

כש־Beboe התחילה לפרוח, שחקנים גדולים בתעשייה שמו לב אליה, בעיקר Green Thumb Industries, חברת קנאביס שנסחרת בבורסה, עם שווי של 2 מיליארד דולר. השנה רכשה GTI את Beboe בעסקה שנחתמה בפברואר. פרטי העסקה לא נחשפו, אבל אנשים שקרובים לתעשייה מניחים שהמחיר עמד על כ־80 מיליון דולר, עם הכנסות שנתיות של מיליונים בודדים. המוצרים של Beboe זמינים עכשיו ב־125 חנויות בקליפורניה וקולורדו, אבל עם הרוח הגבית של GTI, המותג יתרחב השנה למדינות נוספות.

"כדי לנצח במשחק הזה אתה צריך להיות הבעלים של האלכוהול ולא של הבר", אומר בן קובלר, המייסד והמנכ"ל של GTI. " Beboe היא דוגמה לאחד המוצרים הממותגים, הארוזים, שמפתחים מערכת יחסים אותנטית ואמיתית עם הצרכנים".
המייסדים של Beboe הספיקו לחוות כבר יותר מרק את הצד היוקרתי של הבהלה לירוק. קמפבל, שנשוי לשחקנית לייק בל, התחיל את דרכו בסטודיו קעקועים קטן שמחדרו האחורי נמכרו סמים. בסופו של דבר הגיע לקעקע אנשים כמו רוברט דאוני ג'וניור וג'ניפר אניסטון. בינתיים, קוואן, 42, למד באוניברסיטת ברקלי, ומימן את הלימודים באמצעות גידול - ומכירה - של גראס, לפני שעבר לקריירת אופנה בדיזל ו־Net־a־Porter.

טעם מובחן

קמפבל וקוואן נפגשו בטיסה ב־2014 ותכננו להקים חוות קנאביס. מהר מאוד הם הבינו שהדרך לרווח - בדיוק כמו באופנה - עוברת במותג. הם קראו לסטארט־אפ שלהם על שם סבתו של קמפבל, ברניס בו, שאפתה עוגיות מריחואנה כדי להקל על כאבי אמו כשנאבקה בסרטן במהלך ילדותו. הצמד גייס 1.7 מיליון דולר מחברים ומשפחה, וכשהשיקו את קו המוצרים שלהם ב־2017, עם אסתטיקה שמזכירה תיקים של הרמס יותר מאשר שקיות ניילון קטנות - המוכרים לא הבינו את זה.


קוואן וקמפבל. "בהתחלה תכננו בכלל להקים חוות קנאביס" | צילום: Beboe

"אני יודע שזה מטורף, אבל יש אנשים שלא רוצים להיות מסוממים כל היום כולו", אומר קמפבל. "זה היה מאמץ קשה בהתחלה, לשכנע אנשים שיש צרכנים שדווקא מעדיפים פחות THC".

קמפבל וקוואן הגיבו לספקנים בדוגמאות חינמיות. אלה, כמובן, חזרו כדי לקבל עוד, עם הסתייגות נפוצה: "אשתי עפה על זה". Beboe הצליחה ליצור מאגר לקוחות נדיר: כ־75%־70% מהלקוחות הן נשים. הצוות הבכיר ב־ Beboeמורכב גם הוא מנשים (כולל סמנכ"לית קרול קו אוונס, בוגרת מיקרוסופט), מה שמסייע לחברה להבין טוב יותר את הצרכנית שלה. "יש להן טעם מובחן ומודעות גבוהה לבריאות", אומרת סגנית הנשיא לענייני שיווק, קיאנא אנווריפור. "והן רוצות מוצר מעוצב לעילא".

רק כדי להבהיר: אף אחד לא מבטיח שהירוק היוקרתי יהפוך לזהב. רוח הרפאים של הרגולציה הפדרלית עדיין מרחפת מעל המתרחש. אבל אחרי שקיבלו מניות ב־GTI, יש לקמפבל וקוואן אינטרס כלכלי לעשות את מה שהם יודעים לעשות, ולתת לקנאביס להפוך לחוקי ולמקובל חברתית. "מה שמעניין בדה־רגולציה של וויד זה לא שהיא עוזרת למסוממים להסתמם", אומר קמפבל, "אלא מכניסה לזה אנשים חדשים".

הכתבה מופיעה בגיליון אוגוסט 2019 של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון לחצו כאן

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media