הרופאים 2019
   
ט"ו בחשון ה'תש"פ   |   13 בנובמבר 2019   |   יום רביעי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
"הישראלים מבינים איך עובד עולם ההשקעות. זה עדיין לא אומר שכל אחד יכול להיות משקיע"
07/11/2019 | רוני קרצנר
יצרן קטן וחכם: חברת השבבים הזו ערכה מהפכה בתהליך הייצור
06/11/2019 | איימי פלדמן
הדיסוננס של יהודי בריטניה עלול לשלוח אותם אל מחוץ למדינה
10/11/2019 | אלון לוין ויובל בוסתן, סיקור ממוקד
  לייף סטייל  < ראשי

איש הפלדה: כך בנה סאם ממן אימפריית תכשיטי גברים בינלאומית

מותג התכשיטים Italgem פונה דווקא לפלח השוק הגברי – ויודע היטב למה • ריאיון עם המייסד, סאם ממן, לכבוד הגעתו של המותג לישראל, כולל קולקציה מיוחדת עם מגני דוד
20/08/2019 | שלומי אזולאי

בשנים האחרונות נהנה שוק תכשיטי הגברים מתחייה מחודשת וצמיחה מרשימה, עם היצע רחב של פריטים עשויי מתכות. הבולטת ביניהן היא פלדת אל־חלד, שמגיעה לעיתים בשילוב מתכות נוספות, כמו ציפוי זהב וסיבי פחמן, וגם עור, גומי ואבני חן. הגברים הישראלים אימצו את המגמה בהתלהבות, ומשלבים תכשיטים כאקססורי יומיומי או כפריט מרשים לאירוע מיוחד. אלו ואלו שמחו לגלות שהמותג הבינלאומי Italgem Steel מוצע למכירה גם בישראל מזה מספר חודשים.

"הדרך שלנו לשגשג ולשרוד במה שעשוי, לעיתים, להיות שוק תנודתי, היא היכולת שלי להסתגל בקלות לסימני השוק - להתגבר על כל הקשיים בדרכי ולהתייחס אליהם כאל חוויה לימודית, ולא כמכשול", אומר סאם ממן, נשיא החברה, בראיון בלעדי לפורבס ישראל. "יש לנו, כחברה, את היכולת לאמץ מגמות באופן שוטף ולהתאים אותן לצרכים של כל לקוח בזמן אמת. היכולת להגיב לשינויים בשוק ולהיות צעד אחד קדימה הם בדנ"א שלנו".

סאם ממן. "להיות צעד אחד לפני כולם זה בדנ"א שלנו" | צילום: Italgem

המותג מציע תכשיטים חדשניים, פרפראזה אלגנטית על מה שנתפס כ"גברי", כמו לוחיות זיהוי, כבלים, צמיגים ורצועות שעון, כשכולם כמובן מפלדת אל־חלד, ופונה לקהל שרגיל לחיות בעולם זריז ורב־ערוצי. המותג שהקים ממן ב־2008 נמכר כיום בכ־770 נקודות מכירה ברחבי העולם. בשוק הקנדי, המהווה את שוק האם שלו, הוא מגלגל מחזור של כ־4.8 מיליון דולר בשנה, 40% משוק תכשיטי הגברים הקנדי, וכבר חמש שנים שהחברה מציגה צמיחה של כ־23% בשנה.

אבל עבור ממן, יהודי שנולד וגדל בקנדה, כניסת מותג תכשיטי הגברים לישראל היא נקודת ציון בדרכו המקצועית והאישית. "גברים בישראל מפגינים תחכום אופנתי הולך וגדל", אומר ממן. "הם מרגישים נוח יותר ללבוש תכשיטים שיציגו את זהותם לעולם. היכרות עם המפיץ הנכון וחנויות רשת אימפרס בישראל, שחולקים איתנו את התפיסה העיצובית, מאפשרת לנו לייצג את המותג שלנו בצורה הולמת גם בישראל".

לדבר בשפה של גבר

ממן, 39, נשוי ואב לשניים, יכול לטפוח לעצמו על השכם. "במבט לאחור, התבצרתי בעסקי התכשיטים מילדות", הוא אומר. "גדלתי למשפחה של תכשיטנים, והתחלתי את הקריירה בתעשיית הסיטונאות לזהב וליהלומים. בגיל 23 הקמתי בעצמי חברת הפצה של תכשיטי זהב איטלקיים משובחים, אך אחרי כמה שנים של עליות במחירי הזהב, העזתי לקום ולחפש לעצמי נתיב חדש. ב־2008, כשהבנתי שיש חוסר עקביות בתכשיטים איכותיים לגברים, עיצבתי באיטליה קולקציה ממותגת של תכשיטי פלדה לגברים. מאז אני ממשיך ליצור עיצובים ייחודיים כדרך של ביטוי יצירתי, בנוסף לכישרון המולד שלי ולידע שצברתי".

ממן התחיל את דרכו בעסק כ"הצגה של איש אחד", אך היום מנהל תאגיד שלם. הוא מייחס חלק גדול מההצלחה לצוות שמקיף אותו ומאפשר לו להתמקד שבמה שהוא הכי אוהב - עיצוב תכשיטים. לאחרונה החל גם בחיפוש אחר מנכ"ל לחברה שיטפל בפיתוח העסקי ובאיתור שווקים חדשים. "אני נשאר מעורב בכל היבט של התהליך, מעיצוב דרך יצור ועד בחירה של האריזה המתאימה", מבהיר ממן. "אנחנו לא רק מוכרים את התכשיטים, אנחנו גם מוכרים את המותג".

ממן בנה מותג גלובלי, ולאינטרנט יש חלק חשוב בזה. "השיווק באינטרנט זה ברכה וקללה", הוא אומר. "העסק שלנו, כמו כל האחרים, חייב להתעדכן בצרכי הלקוחות שלו. התחרות כבר לא מקומית, אלא מול כל העולם. אנחנו חייבים להמשיך לדעת מה הלקוח שלנו רוצה ואיך לספק לו את זה. אנחנו מקפידים על מחקרי שוק וקשר שוטף ואיכותי עם קהל הלקוחות שלנו".

80% ממכירות Italgem עדיין מתבצעות על רצפת המכירה, באחת מנקודות המכירה, באמצעות מפיצים, בקניונים ובחנויות עצמאיות. רק 20% מהמכירות מתבצעות און־ליין. בישראל נמכרים התכשיטים באופן בלעדי ב־15 חנויות אימפרס ובאתר הרשת, במחירים נוחים יחסית - שרשרת מגן דוד מפלדת אל חלד מוצעת ב־340 שקל, וצמיד כבלים עם אלמנטים מצופים זהב מוצע ב־1,110 שקל. בחנויות קיימת אפשרות להתאמה ועיצוב אישי של כל פריט, שלא קיימת באתר. "לקוחות המותג אוהבים את החוויה של הרכישה בחנות, שמאפשרת להם למדוד את התכשיט, להרגיש את החומרים", אומר ממן.

כיצד משתקפת התרבות הישראלית וסגנון הלבוש הפחות מחייב במונחים של שיווק ועיצוב? 
"ישראל הפכה למרכז בינלאומי של אופנה ועיצוב, תוך כיבוד הקהילות התרבותיות והדתיות שחיות בה. חדשנות היא הבסיס, ועליה נבנה הרצון ליצור עיצובים חדשים. כשאני עובד, אני חושב על הצרכן שלי, על הרגשות שיעוררו בו החומרים עצמם, איך הוא ירגיש כשיחמיאו לו על המראה שלו. אנחנו מציעים עיצובים שונים לצרכים שונים בכל מדינה, וגם בישראל נגייס את כל האנרגיות שלנו כדי לענות על הצרכים המסוימים שיעלו מהקהל המקומי. השקנו כאן קולקציה שכוללת את המוצרים הנמכרים ביותר של המותג אך נייצר גם קולקציות ייחודיות לשוק הישראלי, כמו קולקציה עם מגן דוד".

ממן ואלעד לוי משנה למנכ"ל רולטיים, מפעילת חנויות אימפרס בישראל | צילום: אסף לוי

השוק הישראלי לא יהיה קל: זאת יבשת חדשה, עם סגנון חיים ייחודי ואופנה שמושפעת קודם כל ממזג האוויר. ב־Italgem בונים על כך שמעבר לשותפה המקומית, הם יוכלו להשתמש בכלים שכבר הוכיחו את עצמם, כמו הרשתות החברתיות ובראשן אינסטגרם.

הצרכן של המותג הוא המילניאלז, שמניעים את מכירות תכשיטי הגברים באופן כללי, ואחריהם דור ה־Z ודור ה־X, זאת למרות שהמותג פונה לגברים בכל הגילאים ואף גייס לטובת העניין את השחקן ליאור רז, שדואג לעדכן את עוקביו בעיצובים האחרונים של המותג. "הגברים הישראלים הפכו למאוד אופנתיים והם מסתכלים על התכשיט כחלק מההופעה", אומר ממן. "שפת התכשיטים צריכה לדבר בשפה של גבר, תוך שמירה על האלמנטים הגבריים".

ומה התוכניות להמשך?
"Italgem מחפשת להרחיב את הנוכחות הגלובלית שלה ולהיכנס לשווקים חדשים, תוך כדי שאנחנו מאזנים את העסקים שלנו בעולם ומונעים מעצמנו תלות מוחלטת בשוק האמריקאי. אנחנו פועלים ביחד עם השותפים הישראלים שלנו כדי לוודא שהמסר שלנו מוצג בצורה עקבית, ומתכננים לפתוח בעולם חנויות קונספט, בשאיפה לשלוט בהפצת המוצרים שלנו. הצעד הראשון בתוכנית הצמיחה שלנו הוא פתיחת אולם תצוגה ומשרדים באטלנטה במהלך הקיץ".

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media