י"א בכסלו ה'תש"פ   |   09 בדצמבר 2019   |   יום שני
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
הרופאים 2019
תנו לקנות בשקט: כך הפכה ריסקיפייד הישראלית לחד-קרן
02/12/2019 | רוני קרצנר
היום השני: כך שוויה של מאנדיי הישראלית צמח לשני מיליארד דולר
06/12/2019 | רוני קרצנר
הון של יותר מ-430 מיליארד שקל: העשירים שיעידו במשפט נתניהו
02/12/2019 | רוני קרצנר
  לייף סטייל  < ראשי

"יש לנו את הסיפור, את המוצר ואת הלקוחות כדי להפוך מותג לאיקוני"

מה קורה כשאב ל־13 ילדים גוסס מסרטן והם נדרשים להציל את הבית? כמו בסרט הוליוודי, בני משפחת קית' לקחו את המתכון שהמציא אביהם לחטיף חלבון, התחילו לייצר ולשווק אותו – והפכו לאימפריה • חטיפי פרפקט, החברה שהקימו, שווה היום 300 מיליון דולר
24/07/2019 | קלואי סורבינו

לי קית' לוקחת את הזמן. היא מיישרת תלולית של חמאת בוטנים, דבש, חמוציות ושוקולד צ'יפס במערוך, לפני שהיא חותכת את התערובת למלבנים באורך 10 סנטימטרים. לפני 14 שנה, כשהיא ואחיה עבדו כל הלילה כדי לספק את ההזמנות לחטיפי חמאת הבוטנים שלהם, היא עשתה את זה במהירות על. אבל זה היה מזמן, כשהם רק התחילו להקים את Perfect Snacks. "אפילו לא היה לנו מתכון כתוב", אומרת לי בת ה־33, שיערה הבלונדיני־גלי, אותו שיער שיש כמעט לכל בני משפחת קית', מהודק וארוז היטב בתוך רשת שצמודה לראשה. "התחלנו עם המון אמביציה. ככל שעבדנו קשה יותר, ככל שהשקענו יותר בעסק, כך יכולנו לשלוט יותר בגורל שלנו".

הכתבה מופיעה בגיליון יולי 2019 של פורבס ישראל

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

בהתחלה, לא היה להם הרבה יותר מאמביציה. חשבון הבנק של 15 בני המשפחה היה כמעט ריק. הנדל"ן המשפחתי? ממושכן ברובו. האב חלה בסרטן ("התחלנו בגלל שהיינו מיואשים כלכלית", אומר ביל, 36, המנכ"ל). כל מה שהיה להם זה המתכון של אביהם לחטיף חלבון מבוסס חמאת בוטנים, וכולם בעסקי המזון אמרו להם שהרעיון שלהם נידון לכישלון.

משפחת קית'. הגשימו את החלום של אביהם | צילום: Perfect Bar

ל־Perfect Bar של בני משפחת קית' היה טעם מעולה, אבל צריך היה לשמור אותו בקירור. משמעות הדבר היא שהחטיף היה צריך להיות מאוחסן הרחק מחטיפי החלבון האחרים בחנות ולתפוס מקום יקר שאמור היה לאכלס יוגורטים או נקניקים. זה היה כמו לבקש מהחנויות להתחיל למקם את הגבינה ליד דגני הבוקר. "מעט מאוד חברות בהיסטוריה נוצרו כדי להציל משפחה מרעב פוטנציאלי", אומר וויין וו, שותף ב־VMG, קרן הון פרטית מסן פרנסיסקו שהשקיעה בפרפקט ב־2015. "זה הפך לסיפור של החלום האמריקאי. אבל זו בהחלט לא היתה הצלחה בן לילה".

בן לילה או לא, פרפקט הם עכשיו הצלחה ודאית. מכירות החברה עמדו על 84 מיליון דולר ב־2018, ופורבס מעריך את שוויה, בצורה שמרנית, ב־300 מיליון דולר. לחברה 16 טעמים, וכל באר חלבון נמכר ב־2.49 דולר ב־27 אלף חנויות ברחבי ארה"ב, ביניהן ענקיות קמעונאיות כמו טארגט, וולמארט, קרוגר וטריידר ג'ו.

משפחה בדרכים

אב המשפחה, באד, הגה את הבארים בזמן רואוד־טריפ עם "השבט" שלו בשנות ה־90. הוא התפטר מעבודתו כמשווק מסחטות מיץ עבור ג'ק לה־לן, גורו הכושר ומנחה הטלוויזיה לשעבר, כדי להפוך לסוכן נוסע של תוספי תזונה ושמני אומגה, ובהמשך למרצה בנוגע לחיים בריאים. במקום להשאיר את משפחתו מאחור, הוא ארז את כולם - אז הם מנו שבעה ילדים - לתוך קרוון של דודג' שנת 1982.

בדרכים פיתח באד את המתכון לחטיפי החלבון, תוך שהוא מוהל פנימה את אבקת החלבון שמכר כדי להפוך את החטיפים למזינים יותר. הילדים היו מוכרים אותם לפעמים בשכונה בתמורה לדמי כיס. בשנה אחת, טובה במיוחד, הם הרוויחו כמעט 2,200 דולר, שעזרו לממן את הנסיעה המשפחתית לדיסנילנד. באד לפעמים הוסיף את החטיפים כמתנה על הזמנות גדולות של תוספי תזונה.

כשהשבט צמח ל־13 ילדים, באד וברברה קית' קנו בד־אנד־ברקפסט קטן בצפון קליפורניה, אבל עדיין נשענו על ההרצאות של באד כדי שיממנו את המשפחה. ואז חלה באד במלנומה, בגיל 57. ב־2005 המצב היה כל כך קשה שהוא נאלץ לחדול ממסעותיו. מהר מאוד צברו בני המשפחה הר של חשבונות רפואיים, ואיחרו בחודשיים בתשלום המשכנתא שלהם. היו להם אלף דולר בבנק, ותשעה ילדים בני פחות מ־18.

כשמצבו של באד הידרדר, נכנסו ילדיו הגדולים יותר לתמונה. ביל, אז בן 22, שחקן כדורסל בקולג', עזב את הלימודים. בהמשך הצטרפה אליו לי, אז בת 19, אמייס, 18, וצ'ריס, 17 (עכשיו מנהלת התפעול של פרפקט). הם החליטו לא לפעול בצורה מסורתית. "הגב שלנו היה אל הקיר מהרגע הראשון", אומרת לי.

הדבר הראשון שעמד על סדר היום: לגייס קצת הון תפעולי. הילדים מכרו במהירות את הבד־אנד־ברקפסט של הוריהם, והרוויחו 100 אלף דולר אחרי מיסים. שני שליש מהסכום שימש לרכישת מכונה לעטיפת חטיפים, שתאפשר לארוז את הבארים, ובשאר השתמשו כדי לרכוש בוטנים אורגניים ודבש. "כשכל ההון שלך מושקע בבוטנים ובדבש, עד הדולר האחרון, אין ספק שתמצאי דרך למכור את החטיף הזה", אומרת לי.

כמו רד בול

השלב הבא היה התמחות. באד עבר לסן דייגו, העיר שממנה הגיעה המשפחה, ולקח איתו חלק מבני השבט (הוא ימות ממחלתו ב־2009). לי, ביל, אמייס וצ'ריס נשארו בסקרמנטו, חולקים דירת שני חדרים. ביל יצא לדרכים למכור את החטיפים שלהם לחנויות טבע ורשתות מכולת בחוף המערבי. לי, אמייס וצ'ריס התמקמו בבית כדי לייצר את המוצרים שלהם.

ובכל זאת, ב־2006, שנה אחרי שהקימו את העסק, ההתקדמות שלהם היתה מזערית. נותר להם כסף לחודש פעילות אחד נוסף. ואז, במקרה, פגש ביל מנהלת חנות של הול פודס בפסטיבל מוזיקה ואמנות בצפון קליפורניה. היא אהבה את החטיפים והניחה שהלקוחות של הול פודס יידלקו על הרעיון של חטיף חלבון נטול חומרים משמרים, ויסתקרנו מספיק לקחת אחד מהמקררים.

החברה המשפחתית קיבלה תקופת ניסיון של 30 יום בסניף ברקלי של הרשת. ביל היה איש המכירות בתוך החנות. לא היה לו כסף למלון, אז הוא גר במכונית שלו במשך חודש והתקלח בחדר כושר. הוא מכר חטיפים בשווי 20 אלף דולר באותו חודש, יותר מכל מה שמכר בששת החודשים הקודמים גם יחד. זה הספיק עבור הול פודס להרחיב את המכירות לעשרה סניפים נוספים בצפון קליפורניה. "זה היה הגפרור שהצית את האש", אומר ביל.

המכירות הגיעו למיליון דולר אחרי שנתיים, ואחרי הרף הזה הגיעה עסקה עם קוסטקו. המכירות המריאו באמת אחרי ההשקעה של VMG ב־2015, שאפשרה לפרפקט לבצע הזמנות גדולות יותר מספקים ויצרנים, ובמקביל, לקבל הזמנות גדולות יותר מקמעונאים.
אחרי שוויתרו על כל אמצעי הזהירות כדי להקים את העסק שלהם, בני משפחת קית', שעדיין מחזיקים ברוב החברה, פועלים עכשיו בצורה מחושבת יותר.

הם בחרו להתמקד בקידום "פרפקט קידס", בגודל שמתאים לקופסאות אוכל, ו"פרפקט בייטס", קוביות קטנות בקופסאות שניתן לסגור ולפתוח, במקום להשיק מוצרים חדשים לגמרי. "הם נשארו מאוד ממוקדים. הרבה חברות כאלה מגיעות להצלחה מסוימת, ומנסות להרחיב את המותג למיליון דברים אחרים", אומר ג'ון פורקר, המנכ"ל לשעבר של אני'ס, מותג המק־אנד־צ'יז האורגני.

צפי המכירות של בני המשפחה עומד על 130 מיליון דולר בסוף 2019, והאתגרים שלהם כרגע הם למצוא משאיות עם קירור שיאפשרו להם להוביל את הסחורה בזול - הצמיחה ברכישת מוצרי מכולת טריים הובילה למחסור בנהגים, ומחירי התובלה מרקיעים שחקים - ולשכנע את הסופרים לתת להם נדל"ן טוב יותר בחנויות. בינתיים, הם בעיקר במקררי החלב, אך הם היו רוצים לראות את המוצרים שלהם במקררים קטנים ליד הקופות, במקום שבו רד בול מציגה את המשקאות שלה.

"יש לנו את הסיפור, את המוצר ואת הלקוחות שעשויים לבנות מותג שבתקווה יהפוך לאיקוני וישרוד דורות", אומרת לי. "אנחנו רק מתחילים".

הכתבה מופיעה בגיליון יולי 2019 של פורבס ישראל

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל לחצו

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עיקבו אחרינו בפייסבוק ובאינסטגרם

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media