ח' בכסלו ה'תשע"ט   |   16 בנובמבר 2018   |   יום שישי
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
איך הפכה פלטפורמת גיימינג לאימפריית מתכנתים משגשגת?
09/11/2018 | אלכס נפ
בריטניה, הסוף? הממלכה בעידן הברקזיט נמצאת על סף התפוררות
15/11/2018 | אלון לוין ויובל בוסתן, סיקור ממוקד
אירופה תסתדר בלי העגבניות הישראליות - אבל להייטק אין תחליף
11/11/2018 | אלעד בלובשטיין
  לייף סטייל  < ראשי

יזמים מלידה: איך הפכו חמישה אנשים את תפיסת העולם שלהם למכונת כסף משומנת?

לחשוב על רעיון חדשני או שירות יוצא דופן זה לא דבר קל, אך לגרום למשקיעים ולקוחות פוטנציאליים לראות את החידוש ולהתאהב ברעיון זה קשה אפילו יותר. הנה חמישה סיפורים שישנו מן היסוד את אופן החשיבה שלכם על כל תהליך היזמות
11/03/2015 | אליאב אלאלוף

מכירים את הרגע הזה שבו אתם מסיימים להציג את המוצר, השירות או הרעיון שלכם ואז במקום התלהבות אתם נתקלים במבט מבולבל של הלקוח שבתגובה צוננת מציין כי "כבר יש כזה" או יותר גרוע, שואל "מה בדיוק מיוחד פה?" לפניכם חמישה אנשים שלא צריכים להתמודד עם תחרות. אנשים שחיים את החלום שלהם, מגשימים את השליחות שלהם וגם ממש לא שוכחים להרוויח מזה.

אורי שביט היתה עיתונאית קולינרית עד שיום אחד היא החליטה שנמאס לה מתעשיית המזון שמתעללת בבעלי חיים. היא לא רק הפכה לטבעונית, אלא החלה לקדם את המודעות לנושא באמצעות הבלוג "טבעוניות נהנות יותר" ויצירת דיון ציבורי בנושא, בין היתר על ידי מתן פלטפורמה למרצה מעורר המחלוקת, גארי יורופסקי. היום, רק שנתיים אחרי, היא היועצת הקולינרית המובילה בישראל למסעדות וחברות מזון שרוצות לחזר אחרי הקהל הטבעוני, ולא במקרה: אחוז הטבעונים והבריאותניים בישראל באוכלוסיה הוא הגבוה בעולם.

אלון אולמן היה קצין בכיר בחיל הים. הוא כמעט מת כשבזמן טיסת החזרה מהחופשה, אחת מריאותיו קרסה. בגיל 40 ועם פרופיל 21 היה עליו לבחון את חייו מחדש. הוא סיים את תחרות "איש הברזל" והחל להיות מרצה על פריצת גבולות והצלחה. סדנת קוד המנצח שלו היא המובילה בישראל בתחום  הפיתוח העצמי והצלחה מעשית - למעלה ממאה אלף איש כבר שמעו את ההרצאה שלו, וגם ספר בנושא כבר עושה את דרכו לדוכני הספרים.

צילום: thinkstock

מיכל צפיר, הייתה שחקנית וזמרת שהצליחה למרות עודף המשקל שלה. אבל היא החליטה שנמאס לה מהלחשושים והכינויים בכל פעם שהיא מתיישבת בחוף הים. היא השילה למעלה מ-50 קילו ממשקלה באמצעות אורח חיים בריא - וזה כולל, תאמינו או לא, מחשבות בריאות. ההרצאה שלה הפכה ללהיט ולאחרונה היא התחילה לקדם סדנא שבבסיסה ההנחה כי"כל אחד יכול".

יובל אברמוביץ', שחקן, עיתונאי וסופר, החליט לפני כמה שנים לפרסם את רשימת החלומות שלו בבלוג ציבורי. כמובן, חלק מהתגובות היו מזלזלות, אבל חלקן היו גם מפתיעות. מאות אנשים מכל העולם שלא הכיר, פנו אליו והציעו לו עזרה בהגשמת החלומות שפירסם, ביניהם, סופר רובין שארמה, מחבר הספר "הנזיר שמכר את הפרארי". הסיפור הפך להרצאה, ההרצאה הפכה לספר ("הרשימה") שגייס בגיוס המונים למעלה מרבע מיליון שקל.

רותם עלימה, היא מפיקה ובמאית של סרטים וסרטונים ששמה לה למטרה להראות לנשים בכל העולם שהכל אפשרי. והיא גם מוכיחה את זה: בלי קשרים וללא ייחוס, כשהיא רק בת 27, כבר הספיקה לזכות באוסקר סטודנטים בהוליווד בקטגוריית הסרט הזר. כמו כן היא מחזיקה באמתחתה מספר תארים נוספים ביניהם, פרס אופיר בסרט הקצר, סרט הסטודנטים הטוב ביותר בפסטיבל סאן מרינו וברשימת הגמר של קרן פרלוב, פסטיבל ברלין ופסטיבל וינה. היעד הבא שלה הוא סרט באורך מלא בהוליווד ובינתיים היא מפיקה פרסומות וסרטונים קצרים עבור מותגים ומשרדי פרסום.

אז מה משותף לאולמן, שביט, צפיר, עלימה ואברמוביץ'?

כל אחד מהם לקח את הסיפור האישי שלו, את התשוקה שלו, והפך אותו למקצוע. כל אחד בדרכו מקדם רעיונות ותפיסת עולם שתהפוך את החיים של כולנו לטובים יותר. הם בונים קהילה תומכת, את הכלים להעביר את הסיפור הלאה, וכמובן, מעניקים לנו את האפשרות לשנות את חיינו.

זה לא מה שהם עושים כמו מי שהם. הם רעיונאים פרקטיים, הוגי דעות מעשיים, מובילים ומעצבי דעת קהל, מטיפים ומשנים תפיסות עולם. כמו כל מי שמנסה להוביל שינוי, הם מתמודדים עם לא מעט ציניות, ביקורת מרושעת, זלזול וסתם אדישות. וכשהם נופלים, הם קמים שוב וממשיכים. למה? כי הם לא יכולים להפסיק להיות מי שהם. ואולי לא פחות חשוב: הם לא נאיביים או תלושים מהמציאות. הם גם מרוויחים היטב מכל הטוב שהם מייצרים.

צילום: thinkstock

ליזמים, יש כאן מסר חשוב: במקום לחשוב רק איך אתם עושים את המוצר או השירות הכי טוב או איך לדחוף אותו לכמה שיותר לקוחות, אפשר להביט על העולם אחרת. תחשבו איזה סיפור מיוחד אתם יכולים לספר - לא על המוצר שלכם, אלא על השינוי שאפשר לייצר בעולם של הלקוחות שלכם.

אברמוביץ' לא חשב על מכירת ספר כשהתחיל את פרויקט הרשימה; אולמן לא חשב שמאות אלפי ישראלים ישלמו כסף כדי לשמוע אותו; אורי שביט לא חשבה על הכנסות מייעוץ כשהחליטה לשנות את התזונה שלה, רותם עלימה לא חשבה על הכנסות מצילום פרסומות ומיכל צפיר לא תיארה לעצמה שאלפי אנשים יגיעו לסדנאות שלה כשהחליטה לספר את סיפורה.

ומה לגבי התחרות? אתם מכירים עוד "איש ברזל"? עוד "רשימה"? עוד מישהי כמו מיכל צפיר שמדגימה מדי יום שאפשר לחיות חיים מאושרים ובריאים? או עוד צעירה שזוכה בפרסי קולנוע בינלאומיים? כשאתה מתחיל מהתשוקה שלך, ולא שוכח להכניס את המודל העסקי לעניין, התחרות הרבה פחות רלוונטית. כי יש רק אחד ממך. עכשיו הכדור עובר למגרש שלכם: איך אתם יכולים לשנות את העולם?

מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media