הרופאים 2019
   
ט"ז בכסלו ה'תש"פ   |   14 בדצמבר 2019   |   שבת
לייף סטייל רכב טכנולוגיה נדל בארץ עולם פיננסי
עשו מנוי
למגזין פורבס
ועכשיו – במבצע היכרות
מיוחד למנויים חדשים
הרופאים 2019
נעים להכיר: עושה העסקאות הטוב ביותר בוול סטריט
08/12/2019 | אנטואן גרה
"מילת המפתח היא ריליישנשיפ"
08/12/2019 | נועה אורון, ניו יורק
צעצוע של סיפור: המנהל המבריק מאחורי הצלחת ענקית הצעצועים הסברו
09/12/2019 | מאט פרז
  פיננסי  < ראשי

נלחם בחזרה: הסופר שלא מוכן להכנע למעבר הקונים לאון-ליין

בעוד סופרמרקטים מסורתיים ברחבי ארצות הברית מאבדים קונים ונסגרים או מנסים לתאים עצמם למגמות המשתנות בענף הקמעונאות, בקרוגר החליטו להלחם בחזרה ולהחזיר את הקונים אליהם - וזה מצליח להם • כך הם עשו את זה
16/09/2019 | אנדריאה צ'אנג

ברשימת הקניות של הצרכנים האמריקאים חסר פריט אחד יותר ויותר: סופרמרקטים מסורתיים. 

הנתח של החנויות הללו מצריכת המזון והמוצרים המתכלים בארה"ב בשנה שעברה צנח ב-2.5%, ל-35% משוק השווה יותר מטריליון דולר, על פי דוח של אינר אנליטיקס לשנת 2019 הבוחן את העתיד קמעונאות המזון. עד שנת 2023, צופה החברה, נתח הסופרים המסורתיים יירד מתחת ל-33%.

דרך נוספת להסתכל על השינוי: כאשר כוללים בדוח גם את הסופרים הקטנים בעלי מגוון המוצרים המצומצם יותר, נתח המכולות המסורתיות במשקי בית אמריקניים עולה ליותר ממחצית, לנתח של 44%, מ-90% בו היה לפני 30 שנה.


לא מוותרים על הצרכנים. סופרמרקט של קרוגר בארה"ב | צילום: shutterstock

איפה קונים הצרכנים במקום? מתווכים בהובלת וולמארט ומועדונים סיטונאיים כמו קוסטקו תפסו נתח של 20% ומעל 9% מרכישות המזון והקמעונאות האמריקאית בשנה שעברה.
דולר ג'נרל ורשתות חנויות אחרות בדולר, שהוסיפו צידניות והכפילו את התוצרת ומכירות מכולת אחרות, צברו גם כן נתח גדול יותר.

לא כל הסופרים המסורתיים איבדו קרקע. על פי המחקר, סופרים המחזיקים "מבחר מוגבל" כמו טריידר ג'ו, אלדי ולידל שמנצחים לעתים קרובות את הצרכנים במחירים עם מבחר המותגים הצר יותר שלהם, וסופרים שעובדים בפורמט ה"הכל טרי" כמו ווגמנס ו-Whole Foods של אמזון.

מכנה משותף

באופן לא מפתיע, אם מסתכלים על המגוון הרחב של הסופרים על כל סוגיהם, העליה המשמעותית ברכישות אונליין מצביעה על מכנה משותף אחד.

המכירות המקוונות של מזון וחומרים מתכלים זינקו בשנה שעברה כמעט ב-22% ל-58 מיליארד דולר, בהובלת העליה של אמזון ב-23.5% ל-21 מיליארד דולר, על פי המחקר.

ההתנהגות המשתנה של הצרכנים והגברת התחרות העלו את הסופרים המסורתיים בהובלת קרוגר על קצות רגליהם. בסוף שנת 2017 החלה קרוגר תוכנית לשלוש שנים "למלא מחדש את קרוגר", שחלקה העיקרי כולל להפוך את עצמה לקמעונאית "כל-יכולה" ולעמוד בדרישות הצרכנים כיצד, מתי ואיפה שהם רוצים.

קרוגר, המפעילה כ-2,760 חנויות תחת שמות הכוללים את האריס טטר וראלפס, דיווחה ביום חמישי על המכירות הטובות ביותר בהשוואה לרבעון הקודם מאז החלה בתוכנית. המכירות המקוונות זינקו ב-31%.

לדבריה, היא הרחיבה את נקודות איסוף מוצרים בהזמנה אונליין ל-1,780 מוקדים ושליחויות ל-2,225 אזורים, לכיסוי של כ-95% ממשקי הבית של קהל היעד שלה. היא עובדת גם עם קמעונאית אירופית המוכרת מוצרי מכולת באופן מקוון, Ocado, שתבנה עבורה מחסנים אוטומטיים למילוי ההזמנות אונליין.

קרוגר קנתה גם את חברת ערכות הבשר של המותג "שף בבית" בכדי לעמוד בביקוש הגובר למוצרים מוכנים מסוג זה. עם המותג הפרטי שלה היא מחזקת את התחרות מול קמעונאים כולל אמזון ו-Target. החברה מסרה כי בשורה של מותגי חנויות אותן היא מפעילה חלה עלייה של 3.1% במכירות.

בתגובה לביקוש הגובר לבשר על בסיס צמחי, חשפה קרוגר לאחרונה את קו המותג הפרטי Simple Truth עם קציצות המבורגר ללא בשר ומוצרים אחרים.
היא גם פתחה את גרוגר אקספרס וקורגר פיק-אפ בתוך חנויות וולגרינס. צעד נוסף של החברההיה לשכור את סוכנות הפרסום הקריאטיבית DDB ניו יורק, הכוללת לקוחות כמו מקדונלד'ס וה-M&M, כסוכנות הראשונה שלה אי פעם לסייע בקמפיין שימתג אותה כ"מותג רענן וחזק יותר" שיוביל לעלייה בתנועת הלקוחות בסניפים.

עם זאת, המאבק שלה נגד קמעונאים גדולים אחרים לא יהיה קל. בדוגמה אחת, אף על פי שקרוגר השקיעה בהוזלת מחירים, מחקרים הראו שלוואלמרט בדרך כלל יש עליית מחירים נמוכה יותר.

בינתיים, הגדלת ההשקעה מאחורי יוזמות מקוונות ואחרות לוחצת על השורה התחתונה. החברה אכזבה את וול סטריט בשבוע שעבר בכך שלא אישרה מחדש תוכנית לרווח תפעולי מצטבר של 400 מיליון דולר בשלוש שנים. 

"טרנספורמציה קשה להפליא", אמר יו"ר ומנכ"ל קרוגר, רודני מקמולן בשיחה איתו.  "אנו ממשיכים לבצע השקעות משמעותיות כדי להגדיר מחדש את חווית הלקוח בסופר".

ותוצאה זו עשויה לעזור ולהחליט אם סופרמרקטים מסורתיים יכולים סוף סוף לבלום את ירידת המניות המשולבת שלהם.

רופאים הכי טובים 2019
מקבוצת
אודות   |   צור קשר   |   הזמנת מנוי   |   שירות לקוחות מנויים   |   תנאי שימוש   |   פרסום בפורבס
Website created by   Cyberserve
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות ואינה מחזירה כתבי יד ותמונות  |  כל הזכויות שמורות לפורבס ישראל / FI Media