Forbes Israel Logo

"לבנות את חברת הסייבר הגדולה בעולם": על ההצלחה של ניר גייסט

ניר גייסט הוא עוד סיפור הצלחה ישראלי כמעט ידוע מראש. ככה זה כשמפתחים מערכת פורצת דרך להגנה מפני וירוסים כבר בגיל 17 וסוחבים רזומה עשיר של עשייה בתחום הטכנולוגי, כולל ייעוץ אבטחת מידע לביל גייטס וסטיב באלמר. ההצלחה המדוברת מגיעה בדמות חברת ניוטרון (Nyotron), שהקים יחד עם אחיו עופר, והמוצר הייחודי שלה – מערכת לוחמת הסייבר פארנויד (Paranoid).

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

– לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645

המערכת עובדת בצורה שונה מכל אנטי־וירוס שהכרנו לפניה: היא איננה מתעדת וירוסים מוכרים, אלא הופכת לחלק ממערכת ההפעלה של המחשב שעליו היא מותקנת. כך היא מנתחת את הפעולות שמבצע המחשב בטרם ביצוען, ומחליטה האם הן הגיוניות או לא. במילים אחרות, המערכת יודעת להבחין בין פעולות רגילות שמבצע המחשב לבין כאלו שעלולות להזיק לו. בפועל פארנויד יודעת להבחין בין טוב לרע. "אנחנו מתמקדים באיום שאין לו מענה", מסביר גייסט (27), שאת התקופה האחרונה מבלה בעמק הסיליקון בקליפורניה, לשם העתיק את מגוריו כדי להרחיב את ניוטרון. "אנחנו מגנים היום על הגופים הרגישים ביותר שאפשר להעלות על הדעת ומתמקדים רק בהגנה מפני מה שאף אחד אחר לא יכול להגן עליו".

ניר גייסט | צילום: אסף קליגר

גייסט, שהחל ללמוד בטכניון כבר בגיל 10, נחשב אז לסטודנט הצעיר בישראל ואחראי, בין השאר, גם לאתר בלקליסט (blacklist), המסייע לגולשים להסיר עצמם מרשימות תפוצה של ספאמרים. ההתעסקות בתחום של אבטחת מידע הביאה את גייסט בגיל מוקדם מאוד לספק שירותי בדיקת מערכות הגנה לחברות שונות.

בתחילת הדרך הגיל הצעיר דווקא היה אתגר, הוא מספר. "הייתי צריך לעבוד קשה יותר בשביל לזכות באמון של אנשים מסוימים. אין מה לעשות, המראה של מנהל עם קצת שערות לבנות על הראש תופס יותר. אבל בסופו של דבר, יש יותר יתרונות מאשר חסרונות לגיל שלי. זה עולם של צעירים".

הכתבה המלאה בגיליון פברואר של מגזין פורבס ישראל

לדירוג המלא: 30Under30

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.